Hårdare straff väntar dom som kör utan körkort.

Nog f*n har dom pengar men det går till annat. En moppe eller bil äger dom men pengar till KK eller böter saknar dom??
Senaste iPhone är sällan för dyr :D
Undrar om du lever i samma verklighet som jag ,iofs så har det ju visat sig att det gör vi inte,det finns en hel del "riktigt "fattiga i Thailand ;)55

Undrar om du lever i samma verklighet som jag ,iofs så har det ju visat sig att det gör vi inte,det finns en hel del "riktigt "fattiga i Thailand ;)55
Det är ju du som påstår att dom äger bilar och moppar men saknar KK, även de som misslyckas med att ta ett KK åker hem i egna fordon.

Nu har det ju visat sig tidigare att du är slarvig med sanningen och rätt okunnig emellanåt.......... 5555

Det är ju du som påstår att dom äger bilar och moppar men saknar KK, även de som misslyckas med att ta ett KK åker hem i egna fordon.

Nu har det ju visat sig tidigare att du är slarvig med sanningen och rätt okunnig emellanåt.......... 5555

Att man har en MC innebär inte att man har slantar , titta på bilden , finns en del som kör riktigt sunkiga MC oreggat samt oförsäkrat ,, Om du menar att bara för att man har en gammal sunkig Mc har stålar så förstår jag att vi inte talar samma språk , men det skiter jag i , tar dina inlägg med en nypa salt , ungefär som du gör med mina 55;)

Farbror brun kan ju börja med att trän på att kolla ljuset, enkelt för det syns på långt håll även i mörker om det finns eller ej. Borde vara mycket bättre kontroll även då man ska skatta för nytt år.Samt alla dessa förb. rödljuskörningar som ständigt sker

Om man står i en stor korsning i tillex Pattaya , så skall man tänka på att ALDRIG vara först ut i korsningen vid grönt , jag väntar alltid in att alla stannar av korsande trafik , mer regel än undantag att Vans och även andra bara blåser fullt vid omslag mot rött , dvs kör klart mot rött när det är grönt från andra hållet ,, smäller det då så blir det oftast dödsfall tyvärr :(

Om man står i en stor korsning i tillex Pattaya , så skall man tänka på att ALDRIG vara först ut i korsningen vid grönt , jag väntar alltid in att alla stannar av korsande trafik , mer regel än undantag att Vans och även andra bara blåser fullt vid omslag mot rött , dvs kör klart mot rött när det är grönt från andra hållet ,, smäller det då så blir det oftast dödsfall tyvärr :(
Man kan köra på helljus då blir det större ljusbild än halvljus,lätt riktad neråt ,men kanske inte lagen tillåter det i Thailand.

Ett bra första steg vore kanske följande. Kördugliga fordon med belysning runt om, nyktra chaufförer, inga rödkörningar.

Vid olycka är det bra om man inte smiter.

När detta fungerar så kanske man kan ta sig an körkortsfrågan. Lång väg dit.
Thai kör på fyllan 2dag/v
Farang kör för det mesta på fyllan, med få undantag alla dagar i veckan.

Glömmer man bort det väsentligaste nämligen vilken nivå många av landsortsfolket ligger på så har man missat hela poängen i denna diskussion om körkortsfrågan .. Folk på landet och för all del även i Turistorter samt städer kan ibland inte ens läsa Thai , de kan ofta inte ens få ihop en bildfråga , vet inte varför men har sett detta några ggr .Sista gången i februari på Traffic Office i Muang Phon , vi var nog 80 personer som skulle antingen förnya eller ta ett nytt KK ,, Skrämmande vilka stolpskott det finns i dess småhålor , inte ens de enklaste frågor klarar en del . Att fixa broms/reaktionstestet var för en del helt omöjligt , de fick inget KK , men de körde därifrån med både MC och en del i bil
Hur skall Thaimyndigheterna få ordning på detta tycker ni ?? Genom att bötfälla dem på slantar de inte har , :(

IMG_20180118_072841708.jpg

Beslagta fordonet och det lämnas tillbaka när man inom rimlig tid kan uppvisa ett giltigt körkort, annars är fordonet förverkat.

här uppe i Loei var de en gubbe med egen bil som skulle ta körkort samtidigt som frugan. han kunde ingen ting blev sur ville ha sitt körkort i alla fall. när de blev nej blev han riktigt arg men han som har bil skolan kav sej inte. proven görs i enrum via data som går direkt till trafik myndigheten så de går inte fuska, de är även kamera så man kan inte be någon som kan göra det. vid upp körning kommer de folk då med från myndigheten. men enligt han som äger körskolan ( privat företag) går det att köpa körkort hos den statliga fort farande

Den fria livsstilen och glesbygdsromantiken har sitt dödliga pris.

Hej
Absolut men ändå tror jag inte att dom boende där vill ställa om och ta efter städerna i denna fråga, många på landet uppskattar friheten och underordnar sig inte frivilligt makthavarna långt därifrån, det gäller inte bara trafiken utan många områden.
Mvh isan lover

Hej
Absolut men ändå tror jag inte att dom boende där vill ställa om och ta efter städerna i denna fråga, många på landet uppskattar friheten och underordnar sig inte frivilligt makthavarna långt därifrån, det gäller inte bara trafiken utan många områden.
Mvh isan lover
Nu är det väl inte på risvägarna i obygden som trafikoffren ligger i drivor. Så jag tror nog att för att få lite effekt i dessa nya påhitt (både fylla polisfickor och minska trafikoffer) så bör nog detta fokuseras till större orter. Men visst, kan man rädda ett fyllo i Isan så har väl det också ett värde.....

Hej
Mvh isan lover
Det stämmer, men då får man leva med att vara världens farligaste land i trafiken och mista familjemedlemmar regelbundet.
Andra smickrande områden är väl dödlighet i ”magcanser” och gifterna i jordbruk och på färskvarumarknader.

Glömmer man bort det väsentligaste nämligen vilken nivå många av landsortsfolket ligger på så har man missat hela poängen i denna diskussion om körkortsfrågan .. Folk på landet och för all del även i Turistorter samt städer kan ibland inte ens läsa Thai , de kan ofta inte ens få ihop en bildfråga , vet inte varför men har sett detta några ggr .Sista gången i februari på Traffic Office i Muang Phon , vi var nog 80 personer som skulle antingen förnya eller ta ett nytt KK ,, Skrämmande vilka stolpskott det finns i dess småhålor , inte ens de enklaste frågor klarar en del . Att fixa broms/reaktionstestet var för en del helt omöjligt , de fick inget KK , men de körde därifrån med både MC och en del i bil
Hur skall Thaimyndigheterna få ordning på detta tycker ni ?? Genom att bötfälla dem på slantar de inte har , :(

IMG_20180118_072841708.jpg
Väldigt enkelt. Beslagta de fordon som de kom dit på/lämnar. Hur svårt ska man göra det. Utbildning helt enkelt gärning/konsekvens. När det svider i plånboken så kommer resultat kanske.

Liknande trådar

T
Svar
0
Visningar
676
Thailarsson
T

Tillbaka
Topp