Finansiären borde kolla om den som köper en motobike har körkort. Väldigt enkelt om viljan finns.Inte många som äger sin moppe, det är ofta på finans.
Jag tror inte viljan finns men en lag kan göra detta svårare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Finansiären borde kolla om den som köper en motobike har körkort. Väldigt enkelt om viljan finns.Inte många som äger sin moppe, det är ofta på finans.
Det stämmer, men då får man leva med att vara världens farligaste land i trafiken och mista familjemedlemmar regelbundet.
Andra smickrande områden är väl dödlighet i ”magcanser” och gifterna i jordbruk och på färskvarumarknader.
Nu är det väl inte på risvägarna i obygden som trafikoffren ligger i drivor. Så jag tror nog att för att få lite effekt i dessa nya påhitt (både fylla polisfickor och minska trafikoffer) så bör nog detta fokuseras till större orter. Men visst, kan man rädda ett fyllo i Isan så har väl det också ett värde.....
Japp, förbjud att köra utan körkort så försvinner det. Förbjud rattfylla så försvinner det. Förbjud fattigdom så försvinner det....Finansiären borde kolla om den som köper en motobike har körkort. Väldigt enkelt om viljan finns.
Jag tror inte viljan finns men en lag kan göra detta svårare.
Japp, förbjud att köra utan körkort så försvinner det. Förbjud rattfylla så försvinner det. Förbjud fattigdom så försvinner det....
Eller är det redan förbjudet..... (förutom fattigdom då, men utan det skulle vi inte kunna leka kolonialherrar.....
ELLER, så kan man börja i en annan ände och underlätta med förbättrad infrastruktur (skolskjuts, lokaltrafik etc), det tror jag skulle få bättre effekt innan man börjar vifta med böteslappar åt folk som inga pengar har.
Men vi är nog olika här....
Finansiären borde kolla om den som köper en motobike har körkort. Väldigt enkelt om viljan finns.
Jag tror inte viljan finns men en lag kan göra detta svårare.
Forklaringen ar att du inte kan ta ett korkort pa kredit..
Jag funderar ibland över detta med körkortsutbildning. Hjälpte ju frugan med B körkort för inte så länge sedan och tog själv A kort 2017. Jag talar om Sverige. Jag tycker folk blir sämre och sämre på att framföra fordonet. Det läggs mycket energi på miljögrejor och statistik men blir man en bättre chaufför av det?
Jag övade mycket körteknik med frugan då hon tog körkort men det visade sig att det inte var så mycket värt. Nä man skall följa en massa fjantiga regler som säger att det ör livsfarligt att byta fil. Är det inte bättre att få lära sig hur man byter fil på ett säkert sätt?
Vart vill jag komma? Jo trots att proceduren att ta körkort i Sverige hela tiden blir krångligare och framförallt dyrare så verkar inte folk köra bättre.
För Thailands del så tror på ändrad mentalitet angående alkohol, kördugliga fordon, respekt för andra i trafiken mm skulle göra underverk för att sänka dödligheten i trafiken. Mer än om folk kör runt med ett plastkort i fickan.
I Sverige har vi nollvisionen vilket i sig är en bra vision men det kommer aldrig bli något annat än en vision. Den omvärderas från år till år. Har för mig att dödligheten nu dessutom pekar uppåt, en passus där jag kan komma ihåg fel.
En körkortsutbildning i Sverige är inte till för att få fram en fulländad förare utan en baskunskap och tillstånd att köra på egen hand.Jag funderar ibland över detta med körkortsutbildning. Hjälpte ju frugan med B körkort för inte så länge sedan och tog själv A kort 2017. Jag talar om Sverige. Jag tycker folk blir sämre och sämre på att framföra fordonet. Det läggs mycket energi på miljögrejor och statistik men blir man en bättre chaufför av det?
Jag övade mycket körteknik med frugan då hon tog körkort men det visade sig att det inte var så mycket värt. Nä man skall följa en massa fjantiga regler som säger att det ör livsfarligt att byta fil. Är det inte bättre att få lära sig hur man byter fil på ett säkert sätt?
Vart vill jag komma? Jo trots att proceduren att ta körkort i Sverige hela tiden blir krångligare och framförallt dyrare så verkar inte folk köra bättre.
För Thailands del så tror på ändrad mentalitet angående alkohol, kördugliga fordon, respekt för andra i trafiken mm skulle göra underverk för att sänka dödligheten i trafiken. Mer än om folk kör runt med ett plastkort i fickan.
I Sverige har vi nollvisionen vilket i sig är en bra vision men det kommer aldrig bli något annat än en vision. Den omvärderas från år till år. Har för mig att dödligheten nu dessutom pekar uppåt, en passus där jag kan komma ihåg fel.
Jag funderar ibland över detta med körkortsutbildning. Hjälpte ju frugan med B körkort för inte så länge sedan och tog själv A kort 2017. Jag talar om Sverige. Jag tycker folk blir sämre och sämre på att framföra fordonet. Det läggs mycket energi på miljögrejor och statistik men blir man en bättre chaufför av det?
Jag övade mycket körteknik med frugan då hon tog körkort men det visade sig att det inte var så mycket värt. Nä man skall följa en massa fjantiga regler som säger att det ör livsfarligt att byta fil. Är det inte bättre att få lära sig hur man byter fil på ett säkert sätt?
Vart vill jag komma? Jo trots att proceduren att ta körkort i Sverige hela tiden blir krångligare och framförallt dyrare så verkar inte folk köra bättre.
För Thailands del så tror på ändrad mentalitet angående alkohol, kördugliga fordon, respekt för andra i trafiken mm skulle göra underverk för att sänka dödligheten i trafiken. Mer än om folk kör runt med ett plastkort i fickan.
I Sverige har vi nollvisionen vilket i sig är en bra vision men det kommer aldrig bli något annat än en vision. Den omvärderas från år till år. Har för mig att dödligheten nu dessutom pekar uppåt, en passus där jag kan komma ihåg fel.
En körkortsutbildning i Sverige är inte till för att få fram en fulländad förare utan en baskunskap och tillstånd att köra på egen hand.
En prövotid tillkommer som återkallar ett kk vid minsta förseelse.
Tanken är att man skall utvecklas själv med körteknik mm.
Att det upplevs som en massa fjantiga regler är nog inte något som försäkringsbolag, åklagare och polis tycker när det ska utredas och fastställas ansvar. För rättssäkerheten ska regler inte kunna missförstås eller tolkas på flera sätt.
Att folk inte kör bättre är en annan sak men kanske avsaknaden av poliser i trafiken på många håll gör att man kör som man vill.
Själv är man en förare med fulländad körteknik som inte skulle klara av ett prov med trafikregler
Stötte på 4 sådana kamelförare på Big-C igår, dom borde ha körkort för att gå i butik med.Tyvärr så är det många nyblivna körkortsinnehavare som tidigare i livet innehaft körkort på kamel och så fort de fått ett svenskt körkort i handen så återgår de till sin gamla körstil.
Dessa personer är dessutom väldigt duktiga på att kalla våra poliser både det ena och det andra och skrika att de blir kränkta och rasistiskt behandlade av polisen som stoppar dem, en kompis som är polis säger att han längtar till att få en kroppskamera på sej så att "man kan anmäla svinen".
Tack för det Stefan , så slapp jag själv skriva detta , var ett program på radio nyligen om just detta , massor med folk kör idag dessutom bil på sina KK som är utfärdade i ett annat land , en Afrikansk medborgare kan i Sverige köra på sitt KK så länge han inte är skriven här , det tar ett tag innan de blir det som ni kanske förstår , hela UT processen i alla fall ,, Riktigt dåliga bilförare , samt en hel del från Baltstater , även de har annan körmoral än vad Svensken i gemen har , Döda i trafiken har nästa i år fördubblats hittills , undar om det beror på att "Svensken " kör sämre , tror jag inte ett smack påTyvärr så är det många nyblivna körkortsinnehavare som tidigare i livet innehaft körkort på kamel och så fort de fått ett svenskt körkort i handen så återgår de till sin gamla körstil.
Dessa personer är dessutom väldigt duktiga på att kalla våra poliser både det ena och det andra och skrika att de blir kränkta och rasistiskt behandlade av polisen som stoppar dem, en kompis som är polis säger att han längtar till att få en kroppskamera på sej så att "man kan anmäla svinen".
Men snälla Stefan , det är ju just det det är , jag gav fn i att förlänga min behörighet 2012 , Läkarintyg samt synundersökning var kravet , det gav jag fn i så de drog direkt min tunga behörighet .Som innehavare av tunga behörigheter så anser jag att det skulle vara läkarkoll över hela linjen från 55år så att vi slipper alla livsfarliga panshisar i trafiken.
Men snälla Stefan , det är ju just det det är , jag gav fn i att förlänga min behörighet 2012 , Läkarintyg samt synundersökning var kravet , det gav jag fn i så de drog direkt min tunga behörighet .
Ett år är det tillåtet att köra på ett utländskt kk i Sverige.Tack för det Stefan , så slapp jag själv skriva detta , var ett program på radio nyligen om just detta , massor med folk kör idag dessutom bil på sina KK som är utfärdade i ett annat land , en Afrikansk medborgare kan i Sverige köra på sitt KK så länge han inte är skriven här , det tar ett tag innan de blir det som ni kanske förstår , hela UT processen i alla fall ,, Riktigt dåliga bilförare , samt en hel del från Baltstater , även de har annan körmoral än vad Svensken i gemen har , Döda i trafiken har nästa i år fördubblats hittills , undar om det beror på att "Svensken " kör sämre , tror jag inte ett smack på
Det är tillåtet ett år efter det att du skrev in dig dvs är folkbokförd , detta har vi tjatat om många ggr här , kanske har du då inte hängt med , en Thai kan tillex köra hur djäkla länge den vill här som turist på ThaiKK, som asylsökande blir du väl inte skriven här .eller ?? då kan du köra hur djäkla länge som helst här fram tills ett år efter du ev blir folkbokförd ,Ett år är det tillåtet att köra på ett utländskt kk i Sverige.