Hårdare straff väntar dom som kör utan körkort.

Jag menar läkarkoll för alla behörigheter från 55år och gärna ett mindre körprov från 65år, detta är något jag anser självklart, jag lämnar mitt andra intyg för tunga behörigheter nu och måste lämna vart 5:e år.
Måste även göra nytt YKB vart 5:e år.
Inget konstigt med detta.
Korrekt , nytt YKB anser jag därmed är snurrigt ,, men läkarkoller , håller med till fullo , borde gälla även för personbil, kör ju omkring folk som absolut inte pga, sin hälsa har på vägen att göra, sen för att spä på fördomarna lite , hur fan kan man acceptera att man får köra maskerad i en hijab , heltäckande med en springa för ögonen ,, helt djäkla vansinnigt

Korrekt , nytt YKB anser jag därmed är snurrigt ,, men läkarkoller , håller med till fullo , borde gälla även för personbil, kör ju omkring folk som absolut inte pga, sin hälsa har på vägen att göra, sen för att spä på fördomarna lite , hur fan kan man acceptera att man får köra maskerad i en hijab , heltäckande med en springa för ögonen ,, helt djäkla vansinnigt

En riktigt korkad sak med YKB är att de som tagit sina behörigheter innan reglerna infördes(2006?) behöver endast gå 35timmar medan den som tagit sin behörigheter efter måste gå något hundratal timmar.

Det är tillåtet ett år efter det att du skrev in dig dvs är folkbokförd , detta har vi tjatat om många ggr här , kanske har du då inte hängt med , en Thai kan tillex köra hur djäkla länge den vill här som turist på ThaiKK, som asylsökande blir du väl inte skriven här .eller ?? då kan du köra hur djäkla länge som helst här fram tills ett år efter du ev blir folkbokförd ,

Ingen kan vara här som turist hur länge som helst, det vet du väl. Ingen thai är här som turist i evigheter eller över ett år.
Finns tydliga visum-begränsningar på hur länge man kan vara här på besök eller turism och det är under ett år som mest.

Men kommer man som turist en gång per år i 90 dagar så blir det ju en lång sammanlagd tid över många år.

Ingen kan vara här som turist hur länge som helst, det vet du väl. Ingen thai är här som turist i evigheter eller över ett år.
Finns tydliga visum-begränsningar på hur länge man kan vara här på besök eller turism och det är under ett år som mest.

Men kommer man som turist en gång per år i 90 dagar så blir det ju en lång sammanlagd tid över många år.
Jo precis så är det ,just så , samt som när jag var utskriven , jag var hemma ganska ofta , mitt Svenska kk hade gått ut och det var inga som helst problem för mig att köra samt hyra bill på Thai KK , Sen vet du precis som jag att det funkar inte att Jämföra Thai med de som nu kommer till vårt land och söker tillex asyl , det är ljusår emellan dessa då det gäller vilka förmåner och tider de får stanna , det kör runt en massa på våra vägar med Marockanska , Somaliska, Italienska ,Syrianska , Libanesiska , Franska kk , en del av dessa kk saknar tillex hel födelsedata , men accepteras av Svenska polisen i allt större utsträckning , Tror inte att en Somalier har bättre trafikvett än en Thai , tror du det ??

Tror inte att en Somalier har bättre trafikvett än en Thai , tror det ??
Ska man se på statistik så ligger ju thai i direkta botten, dessutom vänstertrafik hemifrån som försvårar i Sverige.
Själv tror jag inte att thai har bättre trafikvett än en somalier. Båda lirar i lägsta divisionen när det gäller trafik, fast de flesta som kör taxi i Dubai är just från Somalia och det förvånar mig i alla fall.

Jag tycker att problemet snarare är att (i Chiang Mai) kör de flesta utan hjälm och många gånger dessutom har småbarn med på moppen. Och ser man någon med hjälm så är det oftast föraren, passagerarna har aldrig hjälm.
Det borde Thailand göra något åt med tanke på alla dödsoffer bland mopedisterna.

Jag tycker att problemet snarare är att (i Chiang Mai) kör de flesta utan hjälm och många gånger dessutom har småbarn med på moppen. Och ser man någon med hjälm så är det oftast föraren, passagerarna har aldrig hjälm.
Det borde Thailand göra något åt med tanke på alla dödsoffer bland mopedisterna.
helt rätt , men tror detta har att göra med "enkla människors " konsekvensanalys , ta tillex en Thai som kör MC , med hjälm på huvudet samt ett tre månaders spädbarn i knät som "Airbag" H ar man då överhuvudtaget en konsekvent tänk ? Jag anser att det möjligtvis kan bero på hjärnsläpp , eller att tyvärr många Thai är vad vi säger korkade och /eller så kallade "enkla människor " , men har träffat många smarta outbildade människor i mitt liv , utbildning ger inte vid hand att man tänker sunt och riktigt

pa landet gor dom precis vad fan dom vill, 5 man pa samma cykel, motorcyklar som later som jetflyg, ungar pa 10 ar som kor,kanonfulla thai och faranger som kor, och inga poliser pa vagarna. och alltid ar det rescue bilarna som ar forst framme vid olyckor och till det finns det en anledning

Det riktiga Thailand och romantikens Thailand, tydligen

Ska man se på statistik så ligger ju thai i direkta botten, dessutom vänstertrafik hemifrån som försvårar i Sverige.
Själv tror jag inte att thai har bättre trafikvett än en somalier. Båda lirar i lägsta divisionen när det gäller trafik, fast de flesta som kör taxi i Dubai är just från Somalia och det förvånar mig i alla fall.

Fler människor som dör i trafiken i både Thailand och Afghanistan.
Man söker asyl från Afghanistan där fler dör i trafikolyckor och TBC än i krig.
Skicka dom en körskollärare och medicin.

Kan man inte söka asyl pga taskig trafik?

Fler människor som dör i trafiken i både Thailand och Afghanistan.
Man söker asyl från Afghanistan där fler dör i trafikolyckor och TBC än i krig.
Skicka dom en körskollärare och medicin.

Kan man inte söka asyl pga taskig trafik?
I Sverige är det nog möjligt med vilka skäl som helst om man ska tro vissa, trixet är att ta sig till Sverige :D

En prövotid tillkommer som återkallar ett kk vid minsta förseelse

Nä, det stämmer inte. Däremot om man gör ett trafikbrott som återkallar körkortet så får man ta om det oavsett hur lång återkallningstiden är. Gör man t.ex en fortkörning som ”endast” ger böter så behöver man inte ta om körkortet.

kanske en sanning med modifikation, det behöver inte vara ett trafikbrott för att ett körkort skall återkallas, kan även återkallas om fordon/körkort används i brottsligt syfte. Om inte reglerna ändrats så gäller att om spärrtiden är högst 12 månader så behöver personen inte förnya sitt körkort.

Att det upplevs som en massa fjantiga regler är nog inte något som försäkringsbolag, åklagare och polis tycker när det ska utredas och fastställas ansvar. För rättssäkerheten ska regler inte kunna missförstås eller tolkas på flera sätt.

Försäkringsbolag bryr sig mest om pengar. Regler misstolkas, precis det som ofta sker. Inte sällan går det att utnämna en skyldig i sammanstötning i en cirkulationsplats. Slutar ofta med att båda döms skyldiga och får betala sina egna skador.

Fjantiga regler kan vara alla dessa olika hastighetsbegränsningar. Snart har man mer att göra med att hålla koll på vilken hastighet som gäller för stunden. Hastigheten sänks överallt för det är så bra för miljön och så mycket säkrare. Jo tjena, olyckorna ökar. Dom kan skriva vad dom vill på skyltarna, det har med mentalitet och respekt för andra att göra.

Landsvägen utanför där jag bor har dom sänkt till 80 och gödslat med kameror. Folk har ledsnat. Många kör 90-100 som förut och bromsar ned vid kamerorna sedan på gasen igen, kanon för miljön. Vägen är bra och 90-100 är inga problem.

kanske en sanning med modifikation, det behöver inte vara ett trafikbrott för att ett körkort skall återkallas, kan även återkallas om fordon/körkort används i brottsligt syfte. Om inte reglerna ändrats så gäller att om spärrtiden är högst 12 månader så behöver personen inte förnya sitt körkort.

Stämmer men har inget med prövotid att göra som var huvudfrågan.

Nä, det stämmer inte. Däremot om man gör ett trafikbrott som återkallar körkortet så får man ta om det oavsett hur lång återkallningstiden är. Gör man t.ex en fortkörning som ”endast” ger böter så behöver man inte ta om körkortet.
Nej men det kan bli återkallat en tid utan man behöver ta om körkortet. Finns poängsystem som styr...

Om spärrtiden är ett år så måste man ta nytt, skillnaden på 12 månader och ett år är en teknikalitet.

Liknande trådar

T
Svar
0
Visningar
676
Thailarsson
T

Tillbaka
Topp