Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nu blåser det utav hel... ! Skulle gissa att dom värsta byarna når upp i orkanstyrka. Några timmar till sen skall Otto börja ge med sig. Vi har 7 plusgrader.
Nu blåser det utav hel... ! Skulle gissa att dom värsta byarna når upp i orkanstyrka. Några timmar till sen skall Otto börja ge med sig. Vi har 7 plusgrader.
Här i norrland hotade dom med en massa snö så jag tankade snöslungan i kväll och lade en öl på på kylning det behöver snöslungan
eller kanske jag men än så länge inget så jag går på sängen nu med min älskling, undrar vad som händer på sängen. Huva
Han har nog länsat förpiken i förfäran. Otto har tydligen drabbat Halland och Skåne värst men nu har det värsta bedarrat. Det blåser fortfarande en rejäl kuling men den avtar successivt. Får väl ta mig en runda runt huset när det har blivit ljust om en timme men allt är nog ok. Nästan all tågtrafik är inställd fram till 12.00, antar att Trafikverket måste inspektera banorna innan allt får rulla igen. 5 grader nu i alla fall och klart väder.
Han har nog länsat förpiken i förfäran. Otto har tydligen drabbat Halland och Skåne värst men nu har det värsta bedarrat. Det blåser fortfarande en rejäl kuling men den avtar successivt. Får väl ta mig en runda runt huset när det har blivit ljust om en timme men allt är nog ok. Nästan all tågtrafik är inställd fram till 12.00, antar att Trafikverket måste inspektera banorna innan allt får rulla igen. 5 grader nu i alla fall och klart väder.
Bara 5-10 cm snö så vette tusan om jag startar snöslungan men är dj sugen på den ölen i kylen, får man dricka den senare idag utan
att ha jobbat nåt, Oj ser att det ska nog snöa hela dan, in med en öl till i kylen till kvällen
Synd om dej ingen öl i kylen. Loei inte så långt ifrån där vi har vårat hus, min frus släkt kom därifrån, svärmor altså. eller rätt det var
mormor till min fru som kom därifrån
Inget lappmögel här men väl pissregn och blåst. Det skall bli en rejäl kuling i eftermiddag men inte lika jäkligt som Otto. Det är 7 plusgrader nu och skall orka upp i 9 senare. Men det blir nog en innedag trots det.
Otto blåste upp till 40 m/s och 11m på max vågor här ute men låg rätt ok, kom någon sjö ibland så vi slingra till lite.
Lite varannan dag storm här ute, inatt vart upp till 30 m/s i byarna.
Bilder från när Otto passera.
Otto blåste upp till 40 m/s och 11m på max vågor här ute men låg rätt ok, kom någon sjö ibland så vi slingra till lite.
Lite varannan dag storm här ute, inatt vart upp till 30 m/s i byarna.
Bilder från när Otto passera.
Vik, är ju bara matroser dom söker fast överallt på NOR flagg, överstyrman ombord har vart på vik här ombord sen Maj förra året.
Får se, nu går jag som andre styrman.
Men nu kommer våren och Norrmännen börjar bli sjuka så blir nog ett bra år, fick ju en bra start i år.
Så hem till bättre väder efter avmönstring och ledig 4 veckor och söker nytt till påsk och förhoppningsvis bättre vårväder.
Slipper man åka med till byn och Isaan över songkran.
Kanske blir långtidsvik här med.
Vik, är ju bara matroser dom söker fast överallt på NOR flagg, överstyrman ombord har vart på vik här ombord sen Maj förra året.
Får se, nu går jag som andre styrman.
Men nu kommer våren och Norrmännen börjar bli sjuka så blir nog ett bra år, fick ju en bra start i år.
Så hem till bättre väder efter avmönstring och ledig 4 veckor och söker nytt till påsk och förhoppningsvis bättre vårväder.
Slipper man åka med till byn och Isaan över songkran.
Kanske blir långtidsvik här med.
Just det, bäyttre vårväder! Jag håller händerna kupade kring den varma kaffemuggen på Teneriffa och tänker på mandelblom. Förra året var blomorma utslagna den 18 januari. De är på grund av kylan en månad försenade. Prognosen ser inte lockande ut.
En månad i Thailand nästa år kanske?
Just det, bäyttre vårväder! Jag håller händerna kupade kring den varma kaffemuggen på Teneriffa och tänker på mandelblom. Förra året var blomorma utslagna den 18 januari. De är på grund av kylan en månad försenade. Prognosen ser inte lockande ut.
En månad i Thailand nästa år kanske?
Än så länge håller meteorologen på SVT sina löften ang. vädret, sedan 5 imorse då(-1,2°c)det började snöa och nu vid 12 tiden lunchtid har det slutat, men istället så lovar de att det ska vända och bli regn och plus grader, så våra kära kamelförare kommer att få en rolig eftermiddag och kväll..
Än så länge håller meteorologen på SVT sina löften ang. vädret, sedan 5 imorse då(-1,2°c)det började snöa och nu vid 12 tiden lunchtid har det slutat, men istället så lovar de att det ska vända och bli regn och plus grader, så våra kära kamelförare kommer att få en rolig eftermiddag och kväll..
Här runt Umeå så regnade vid 12,00 idag ,ca 0 grader men tusan vad det frösfast på rutan innan det blev full värme, fick stanna
och vänt i 5 min så defrostern han fixa bort lite is
En klar och krispig morgon här med svag vind och 3 minusgrader. Det skall växla till 3 plus framåt dagen. Känner för en promenad men det får vänta tills mansförkylningen ger med sig.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.