Hur är vädret där du befinner dig nu??

Här i Sthlm var det -7 på morgonen och strålande sol från en molnfri himmel men nu bara drygt 2 timmar senare är det -1, helmulet och snöandet började precis. varning för mycket blötsnö idag och en eller två plusgrader

Hej

Ovanligt mycket hagel i Nan provins gjorde tak och vägar vita, jag är ju inte där men kanske var någon medlem på plats och upplevde det här?

1678722827684.jpeg

Mvh isan lover

Här i Sthlm var det -7 på morgonen och strålande sol från en molnfri himmel men nu bara drygt 2 timmar senare är det -1, helmulet och snöandet började precis. varning för mycket blötsnö idag och en eller två plusgrader
På morgonen var det - 15 grader helt vindstilla satt ute och drack Kaffe Kl 05,30 dj skönt, Nu i eftermiddag 0 gradit och blåst
kan inte var ute . Kl 16,00 började det att snöa som F får nog starta snöslungan tidigt i morgon så jag kan köra min fru till bussen

På morgonen var det - 15 grader helt vindstilla satt ute och drack Kaffe Kl 05,30 dj skönt, Nu i eftermiddag 0 gradit och blåst
kan inte var ute . Kl 16,00 började det att snöa som F får nog starta snöslungan tidigt i morgon så jag kan köra min fru till bussen

Är det inte dags att frun börjar att köra själv till jobbet?
Hur långt är det till bussen?

Hej

Ovanligt mycket hagel i Nan provins gjorde tak och vägar vita, jag är ju inte där men kanske var någon medlem på plats och upplevde det här?

1678722827684.jpeg

Mvh isan lover
Haglade här i Mars 2014 men inte så mycket.

1678770034644.webp

1678770087021.webp

Är det inte dags att frun börjar att köra själv till jobbet?
Hur långt är det till bussen?
Att parkera bilen i Umeå kostar mera än bussbiljetten plus bränsle för 5 mil, finns en 1km bort men bussen har några ggr bara
kört förbi och då måste jag köra till stan, sen stå¨där ensam i mörkret inte kul, så 3 km till nästa hållplats När jag måste starta
bilen på morgonen så gör det liten skillnad

Att parkera bilen i Umeå kostar mera än bussbiljetten plus bränsle för 5 mil, finns en 1km bort men bussen har några ggr bara
kört förbi och då måste jag köra till stan, sen stå¨där ensam i mörkret inte kul, så 3 km till nästa hållplats När jag måste starta
bilen på morgonen så gör det liten skillnad

Absolut är det vettigt idag. Men den dagen du inte kan köra så blir läget lite annat.
Att det kan kosta mer och dessutom vara knepigt med parkering är väl en sak.

Jag räknar med att du inte resonerade likadant på den tiden du jobbade.

Absolut är det vettigt idag. Men den dagen du inte kan köra så blir läget lite annat.
Att det kan kosta mer och dessutom vara knepigt med parkering är väl en sak.

Jag räknar med att du inte resonerade likadant på den tiden du jobbade.
Då hade jag gratis parkering och vi delade på bilkostnaden. När jag inte kan köra långre skulle jag tro vi bor i Thai, kanske
Jag använde bilen i tjänsten

Då hade jag gratis parkering och vi delade på bilkostnaden. När jag inte kan köra långre skulle jag tro vi bor i Thai, kanske
Jag använde bilen i tjänsten

Ja, det hade varit fint.
Men nu är ju din fru beroende av dig direkt hon sk någonstans.
Hon kan ju svenska och ett körkort behöver inte vara så fasligt dyrt.
Min rekommendation till de flesta är nog att det är riktigt bra att skaffa körkort.

Ja, det hade varit fint.
Men nu är ju din fru beroende av dig direkt hon sk någonstans.
Hon kan ju svenska och ett körkort behöver inte vara så fasligt dyrt.
Min rekommendation till de flesta är nog att det är riktigt bra att skaffa körkort.
Med körkort blir man mer självständig och får en känsla av frihet, det är viktigt.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp