Hur är vädret där du befinner dig nu??

Ja kommer den rätt i sidan så, vi har dyningen rakt akterifrån. Får se vad Atlanten bjuder på när vi kommer igenom Pentland inatt.

Hoppas att ni inte behöver ligga där så länge, du kan väl känna mäskdoften från destillerierna. ;)

Ligger norr om Mac Duff, 2 mil från land så känner det ;)

Nä lagt sig fint, bara att vi får in den på fel sida annars är det fint väder här nu, skall gå till oljefältet imorrn morra, bara litet stopp för crew change ;)

Varför ankrar man upp så vinden kommer i sidan?
Vinden kommer inte in i sidan där @Jonas ligger, det gör bara dyningen. Det är svårt att undvika ibland, speciellt när strömmen är stark. Det blåste ganska rejält från ostsydost idag på östra delen av Nordsjön men på västra delen blåste det från sydväst. Då blir det så, det händer oss också.

Dimman slog till sent idag.

CAM00322.jpg

30,5° och växlande molnighet, behöver mer regn här innan säsongen är över.

Äntligen lite försmak av vintern, idag växlande molnighet och 28°, nu har vi 4-5 riktigt goa månader framför oss :cool:

Äntligen lite försmak av vintern, idag växlande molnighet och 28°, nu har vi 4-5 riktigt goa månader framför oss :cool:

Kanske blir lagom temperatur tills jag kommer hem, för mig som alldrig kör A/C dagtid (för snål) så börjar den bästa tiden nu när jag kommer hem, behöver man inte ens ha A/C på nattetid några månader.

Jepp idag behövs ingen ac och ändå är det lite soligt.
Saknar Sverige?
Skulle inte tro det..

Japp Thailändska vintern är fin den , men regnsäsongen hatar jag verkligen , med dess luftfuktighet som är direkt otrevlig samt i många fall inte alls nyttig . Nu kommer snart nordliga vindar från Isaan .. bättre ? Javisst är det det ........

Jag skulle gärna byta den svenska vintern mot uppehälle i Thailand.

Den svenska sommaren däremot vill jag inte gå miste om. Precis som @Phonta säger tycker jag att den fuktiga luften under regnsäsongen är direkt jobbig.

Jag tycker faktiskt inte att regnsäsongen är så illa, regnar väl lite mindre här iofs och därmed lägre luftfuktighet, men hur kul är Sverige under samma period..

Jag trivs alldeles förbaskat bra här men visst på sommaren är det skönt å åka hem till Sverige ett par mån.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp