Hur är vädret där du befinner dig nu??

Hej

20240223_134211.jpg

Så här högt vatten var det i Fjällbacka idag men inget rekord på något vis.

20240223_134115.jpg

Mycket nedfallna träd längs vägarna här på kusten, skyltar, plank och annat som har blåst omkull, även elavbrott på en del platser och båtar som har sjunkit vid bryggorna.

Mvh isan lover

Hej

20240223_134211.jpg

Så här högt vatten var det i Fjällbacka idag men inget rekord på något vis.

20240223_134115.jpg

Mycket nedfallna träd längs vägarna här på kusten, skyltar, plank och annat som har blåst omkull, även elavbrott på en del platser och båtar som har sjunkit vid bryggorna.

Mvh isan lover
Stämmer bra med prognoser över hur väderfenomet El Nińo skulle drabba norra halvklotet och Atlanten.
Ett värre år än normalt för de ovanliga höga vattentemperaturerna i haven som styr väder över klotet.

Hej
Stämmer bra med prognoser över hur väderfenomet El Nińo skulle drabba norra halvklotet och Atlanten.
Ett värre år än normalt för de ovanliga höga vattentemperaturerna i haven som styr väder över klotet.
Hej

Ja redan i höstas förutspådde dom boende här en blåsig vinter med tanke på hur varmt det var i havet och så blev det.
Den ena stormen har avlöst den andra i vinter och det är knappast över ännu, dessutom mycket nederbörd i både form av snö och regn, snösmältningen gick fort i.o.m väderomslag och kraftiga regn och då blev det översvämningar längs åar och älvar lite längre in i landet.

Mvh isan lover

Hej

Hej

Ja redan i höstas förutspådde dom boende här en blåsig vinter med tanke på hur varmt det var i havet och så blev det.
Den ena stormen har avlöst den andra i vinter och det är knappast över ännu, dessutom mycket nederbörd i både form av snö och regn, snösmältningen gick fort i.o.m väderomslag och kraftiga regn och då blev det översvämningar längs åar och älvar lite längre in i landet.

Mvh isan lover
Det är över om 1 1/2 vecka, inga mer stormar då, bara bleke.

Ja det är ganska tydligt att vi närmar oss sommaren det sjunker inte under 30 äkta Anders Celsius grader på kvicksilvret, dvs lokalt uppmätt irl inte att från någon Google server i Wisconsin.

Men en härlig breeze gör det mycket skönt här nere på Paradise Beach....

IMG_20240303_134321.jpg

IMG_20240303_142245.jpg

Du har ju dessutom fel om celsiusskalan där vattnet kokar vid 0 grader.
Du borde inte komma dragandes med osanningar.

Har noll med ditt påstående att göra. Gör om gör rätt. Är du inte intresserad av fakta så sluta skriv.
Jag är intresserad av Thailand och vädret här, det är därför jag lägger ut (skriver om) det i denna tråd.

Ja det är tvärr lite, eller rätt mycket, äkta soldis idag något som heller inte framgår på internet värdet.

Nedan syns hur Koh Larn är döljt i diset och då sitter jag nära.

17094558723327349048152610550076.jpg

Ungefär som i Apknugens kylskåp då. :)

Västkusten har 7*C och lite blåsigt. Snödroppar i rabatten och några röda rabarberknölar skymtar i hagen. Är det våren som knackar på dörren?:unsure:
Härligt att nån snackar vädret istället för att klaga på att nån lägger ut info om just vädret och i Thailand!

Solen sänker sig över Koh Larn här, tyvärr har jag ingen Celsius termometer med mig så den äkta temperaturen är okänd, den upplevda irl dvs inte från internet är "svalare" svett på huden och kvälls brisen.....

17094640975425312186479308605920.jpg

Härligt att nån snackar vädret istället för att klaga på att nån lägger ut info om just vädret och i Thailand!

Solen sänker sig över Koh Larn här, tyvärr har jag ingen Celsius termometer med mig så den äkta temperaturen är okänd, den upplevda irl dvs inte från internet är "svalare" svett på huden och kvälls brisen.....

Klagar inte, bara trött på ditt ältande. En jäkla skillnad. Har spottat ut karbonpappret?

Verkar vara samma skitluft och föroreningar som i Hua Hin.

Klagar inte, bara trött på ditt ältande. En jäkla skillnad. Har spottat ut karbonpappret?
Ja då KLAGAR du väl, sluta läsa, när nån lägger ut nåt relevant om Thailandet dessutom.

Ska sticka ner fingret i denna Mojito och uppskatta hur många äkta grader Celsius på Anders skala kall den är, det står inte på internet för alla att läsa nämnligen.

Oj fy fan, bloody coold! Kan inte äns göra ett estimat.

17094711968371592733288818746472.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp