Hur är vädret där du befinner dig nu??

Här vill den envisa blåsten inte ge med sig. Idag har vi 3 minusgrader och mulet. Imorgon kan det bli än värre igen, SMHI har utfärdat en orange varning för Österlen och gul för resten av Skåne. Det kan återigen bli rejält med snö.
Hoppas att det är ok på morgonen, jag skall vara hos tandläkaren i Landskrona kl 8.

Här vill den envisa blåsten inte ge med sig. Idag har vi 3 minusgrader och mulet. Imorgon kan det bli än värre igen, SMHI har utfärdat en orange varning för Österlen och gul för resten av Skåne. Det kan återigen bli rejält med snö.
Hoppas att det är ok på morgonen, jag skall vara hos tandläkaren i Landskrona kl 8.
Var glad för att det blåser, det ger el i väggen och håller priserna nere.

Kom tydligen en rejäl skur uppe på norra sidan av stan men här nere vid stranden är det än så länge torrt. Hörde lite muller vid horisonten för några timmar sedan bara. Har varit mestadels mulet hela dan och ganska hög luftfuktighet. En eller ett par grader svalare än normal så 30-31 idag.

Fint väder idag så skall ta en promenad.

20260209_150501.webp

Mulet, blåsigt och nollgradigt. Vi har en gul varning för snö i eftermiddag så det blir till att uträtta några ärenden nu. Bara Lilleman som skall träna ikväll men det är bara 5 km härifrån.

Sent igår på kvällen var det endast 16-17 grader kallt & jag trodde att nu blir det varmarre,men ack vad fel jag hade.
Nu på morgonen vid kl 07 då jag checkade tempen så hade det sjunkit ner igen och var då -25,det är ett starkt högtryck som parkerat över oss...

Efter alla år på västkusten och all blask var det riktigt deprimerande att vakna upp så jag flydde landet.
Men nu när återvänt och flyttat till en helt vintrigare plats är det helt underbart.
Jag har aldrig vart med om snövinter som detta innan men vad jag gillar det.
Snart 2 månader med snötäckt.

20260215_081223.webp

Liknande trådar

Tillbaka
Topp