Husbygge i Phimai

Efter allt regn kom äntligen palmsanden från Dubai:D:);)
20170527_154943.jpg
sandgjorden skall paddas sedan kommer det makadam över detta, tyvärr han vi inte så långt som vi hoppats pga allt regn men mr Deng har fb så vi kommer ha överläggningar över nätet då vi inte har möjlighet att stanna hela byggperioden, har heller ingen lust att dela upp jobbet till varje gång vi åker dit.
Vill ha färdigt hus tills vi åker ner i höst;):)
20170528_124521.jpg
20170528_135530.jpg
20170528_094103.jpg

Man säger ju att betongen "brinner" och helst ska den ju vattnas och täckas för bästa resultat. Härdar snabbt i början såklart beroende på värme/fukt etc. och fortsätter bli hårdare/starkare hela tiden.

Det är efterlängtat huset har sovit bland myror skalbaggar ödlor tillräcklig hos gammelmormor:D;)skall inte klaga då jag trivts över förväntan i detta Soll till hus:)men det jag ser fram imot mest är torra badrum hos gammelmormor är det konstant blött på golv å holk:D:D:D
Tom frugan säger att det skall bli skönt med eget och kunna stänga när man vill vara ifred, är väl trevligt med folk runt omkring sig men ibland blir det för mycket;)

Nu börjar pelarna tillverkas, här har byggherren efter påtryckningar från oss tagit bortag 2 pelare, vi vill inte ha pelare mitt i ett rum;)detta va inga problem:)
received_118885078695938.jpeg
received_118885162029263.jpeg
received_118884932029286.jpeg
received_118885252029254.jpeg
Varför blev det två pelare mitt i rummen från början på ritningen? Var det inget som ni upptäckte i början. Krya på dig

Har piggnat till dom pratar att jag skall få åka hem idag, skall bli skönt saknar familjen.
Försöker fundera ut vad som gett mig detta elände, kom å tänka på sista dagen i TH va vi på MBK å köpte kläder till barnen, vi åt på våning 7 där jag stoppade i mig en kycklingkebab med närmare eftertanke så va Kycklingen undergrillad.
Provsvaren skulle tydligen va färdiga idag då får jag facit.

Har piggnat till dom pratar att jag skall få åka hem idag, skall bli skönt saknar familjen.
Försöker fundera ut vad som gett mig detta elände, kom å tänka på sista dagen i TH va vi på MBK å köpte kläder till barnen, vi åt på våning 7 där jag stoppade i mig en kycklingkebab med närmare eftertanke så va Kycklingen undergrillad.
Provsvaren skulle tydligen va färdiga idag då får jag facit.
Då blir det cola-zero snart:cool:

Tillbaka
Topp