Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Dom LG väsnas ingenting, har alla mina placerade så, dom är totalt tysta inte ett ljud hörs in.
Och billiga i drift, har minst 3 gåendes hela natten och någon brukar vara på dagtid, hamna på 1600 baht på elräkning, hade jag kört så på förra huset med dom gamla hade jag hamnat på över 6000 baht.
Nja, det skulle ju innebära att nån måste erkänn att de gjort fel. Kan inte tänka mig att nån här nånsin gjort nåt som inte är perfekt från början.....
Jag tycker dom sitter rätt, men vad vet jag vi får se.
Går inte jämföra med dom gamla skit A/C i förra husen.
Dessa inverters hör jag inte ens att dom är igång om jag står jämter dom på utsidan.
Och som sagt mycket billigare i drift.
Nja, det skulle ju innebära att nån måste erkänn att de gjort fel. Kan inte tänka mig att nån här nånsin gjort nåt som inte är perfekt från början.....
De bästa jag köpt har 2 st.
Köpte även en Daikin i somras för 59000 bath lite lyxigare mittmonterad utblås i taket men utomhus bråtar det som fan.
Utomhusdelen vägde 57kg om jag minns rätt och de fick hämta hjälp för att lyfta och det fina är att spillvattnet går till takrännan.
Kanske inverter varit bättre men han hade inga hemma och till vardagsrummet där den bara är på vid värmeböljor någon timme tyckte jag den dög på pappret.
Med facit i hand inverter och mitsubishi
Samma här Mitsu är duktiga på elektronik liksom Hitachi. Hör absolut ingenting inne i huset trots att aggregatet ligger precis utanför sovrummet. En delförklaring kan också vara att vi kör den inte så ofta
Nu har jag äntligen målat frugans efterlängtade förråd
efter det hårda arbete i värmenså blev det en tur till gymmet vid templet för att varva nerkan bara säga RESPEKT till dom som jobbar i denna värme
sitter och överlägger vart vi skall åka å bada ett par dagar, kompis till frugan föreslog sattahip? Någon som varit där? Funkar det att bada i havet där....
Nu har jag äntligen målat frugans efterlängtade förråd
efter det hårda arbete i värmenså blev det en tur till gymmet vid templet för att varva nerkan bara säga RESPEKT till dom som jobbar i denna värme
sitter och överlägger vart vi skall åka å bada ett par dagar, kompis till frugan föreslog sattahip? Någon som varit där? Funkar det att bada i havet där....
Ja dom har fina stränder och klarblått vatten med rena stränder.
Har varit på Nang Ram beach, stränderna ligger på militärens område så väldigt bra renhållet, mest Thai 99%, mycket folk på helgerna.
Vet dock inte hur det ser ut med hotell, eftersom stränderna ligger inom militärt område så tror jag inte det finns några på gångavstånd till deras stränder.
Finns dock inget turistliv och nåt att göra då får du nog bege dig till Pattaya om ni vill hitta på nåt annat också.
Ja precis som @PanPan säger så är NangRam beach fint. Åker vi till beachen så åker vi dit även om vi bara har ett stenkast till BangSaray beach. På NangRam kan man sitta i skuggan under träden på stranden och beställa mat. Äta, dricka, bada och ha det gött. Har för mig att det även finns en enklare restaurang där.
Vad man gör på kvällarna i Sattahip som ”turist” vet jag inte. Med drygt 3 mil till Pattis blir det ett himla flängande.
Ja precis som @PanPan säger så är NangRam beach fint. Åker vi till beachen så åker vi dit även om vi bara har ett stenkast till BangSaray beach. På NangRam kan man sitta i skuggan under träden på stranden och beställa mat. Äta, dricka, bada och ha det gött. Har för mig att det även finns en enklare restaurang där.
Vad man gör på kvällarna i Sattahip som ”turist” vet jag inte. Med drygt 3 mil till Pattis blir det ett himla flängande.
Vi skall bara bada, sola å äta med barnenså inget hålligång, får jag tillräckligt i byn
Har varit på Koh Chang å kosamet tillräckligt, vill se nått nytt
Vi skall bara bada, sola å äta med barnenså inget hålligång, får jag tillräckligt i byn
Har varit på Koh Chang å kosamet tillräckligt, vill se nått nytt
Problemet är att i Sattahip finns typ nada att göra. Tänker ni resa med bil? Då skulle ni kunna bo i BangSaray och ta bilen över dagen till NangRam. I BangSaray finns några ställen att käka på, falang mat och thai mat. Nere vid hamnen finns även några bra fiskrestauranger. I närhet finns minst två vattenland och fina Nong Nooch Garden (ursäkta stavningen) som är ett trevligt besök för hela familjen. Jag skulle inte rekommendera någon att turista i Sattahip. Byn somnar vid 8 på kvällen och vaknar igen kl 4 på morgonen.
Bilder från Nong Nooch Garden då jag och Leif Långeman var där med barnen i vintras.
Sitta i Sattahip blir nog inte större skillnad mot att bo i byn, fast utan eget hus, och ni måste ha bil för att komma till stranden för ni måste köra igenom alla militärområden.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.