Husbygge i Phimai

Jag har åxå 150 meter mur(300 m båda sidor) men inte lika hög på insidan. Så borde räcka med 2 hinkar primer:)
Det bör räcka så du kan måla rätt flödigt.
Det som är rätt mycket dyrare med färger om du tar från färkoder så de får blanda. Hittar du någon standardfärg som duger så är det billigare. Totalt är det ändå rätt billigt.
Vi skall ju bygga lika mycket mur till efter Songran när bäcken som rinner bakom huset torkar upp. :p

Utan armering kommer det till slut
Normalt armerar man inte för puts.
Man kanske gör det på övergångar mellan stolpe/mur för att skarven inte skall spricka, inte annars.
Mur som jag målade för ett år sedan ser totalt homogen ut, ser inga stenar.
De lägger rätt mycket puts här men som i Sverige idag så sprutas det ofta och då blir det tunnare.
Man skall vänta rätt länge för att bruket och putsen torkar ordentligt innan målning. Då bör det inte vara några problem.

Normalt armerar man inte för puts.
Man kanske gör det på övergångar mellan stolpe/mur för att skarven inte skall spricka, inte annars.
Mur som jag målade för ett år sedan ser totalt homogen ut, ser inga stenar.
De lägger rätt mycket puts här men som i Sverige idag så sprutas det ofta och då blir det tunnare.
Man skall vänta rätt länge för att bruket och putsen torkar ordentligt innan målning. Då bör det inte vara några problem.
Ja i din mur ser man inga rutor;)har nu skickat frugans bror att köpa primer du rekommenderade:)här skall målas mur i april:cool:

Ibland undrar man:rolleyes:frugan har satt igång en firma att måttpassa uvgardiner till huset, skall ju vara fint när vi kommer ner:oops:
Kan bara säga, att den summa det här kalaset kostar, skulle vi aldrig lägga på gardiner till huset i sverige;)

Skall bli roligt att se hennes min när jag köper drönare i samma prisklass:)

Kolla lyftkapaciteten på drönaren innan du slår till. Några LEO och en påse is bör den klara.

Precis min tanke, sitta i trädgården och styra den med shoppingbag till bykiosken:D
Med budget för gardinerna, borde jag kunna köpa drönare som lyfter en hel låda Leo + is:):);)

555555 underbart. Jag har sådana där brillor till min drönare. Perfekt om det står en snygging i bykiosken :) Kan också vara bra om standard beställningen skulle vara slut på lager. Ganska otroligt men ändå. Vi som inte är då kinkiga vad det står på flaskan kan vid detta tragiska tillfälle välja Chang. Min drönare förövrigt kan på sin höjd lyfta en snaps men så har vi inga UV super duper värsting gardiner vare sig i Sverige eller Thailand heller.

Ibland undrar man:rolleyes:frugan har satt igång en firma att måttpassa uvgardiner till huset, skall ju vara fint när vi kommer ner:oops:
Kan bara säga, att den summa det här kalaset kostar, skulle vi aldrig lägga på gardiner till huset i sverige;)

Skall bli roligt att se hennes min när jag köper drönare i samma prisklass:)
När du/ni började bygga ert fina hus gav jag dig ett råd, bygg ut taket så att ni får skugga, för skuggan är likadan värdefull i Thailand, som solen är i Sverige. Och ja , jag vet att kvinnfolket vill ha det snyggt till varje pris, men dessa UV gardiner hade varit totalt meningslösa då.

555555 underbart. Jag har sådana där brillor till min drönare. Perfekt om det står en snygging i bykiosken :) Kan också vara bra om standard beställningen skulle vara slut på lager. Ganska otroligt men ändå. Vi som inte är då kinkiga vad det står på flaskan kan vid detta tragiska tillfälle välja Chang. Min drönare förövrigt kan på sin höjd lyfta en snaps men så har vi inga UV super duper värsting gardiner vare sig i Sverige eller Thailand heller.
Nu fick du mig nyfiken:nod:brillor till drönaren:)det där får jag läsa om.

Nu är det bara 3 veckor kvar tills avresa till vårat paradis:)
20181105_175024.jpg

Skall bli spännande att se dom gröna gardiner frugan valt;)
Tydligen likadana i alla rum, varför göra det svårt för sig:):)
received_389274465179893.jpeg
received_296643384363841.jpeg
received_623642731397856.jpeg

I köket blev det en typ rullgardin, vilket man får vara glad för. Vågar inte tänka på hur ett par gardiner skulle se ut efter deras matlagning:D
received_358915958032853.jpeg

Tillbaka
Topp