Husbygge i Phimai

Var in i Phi Mai i februari förra året , tog en Thaimassage ,mycket seriös skall tilläggas , hade kört en längre sträcka från Rayong till Phi Mai, endast 15 minuters rast uppe i bergen ,, lite trött i rumpan kan jag väl påstå , Kör över Phra thai och slipper då stora riksvägen

Idag skulle vi egentligen åkt till vårat paradis :rolleyes: kommer bättre tider, så är bara att hålla ut.

Barnen tjatar om att åka flak å bada, den lilla gillar trädgårdsarbete :)

FB_IMG_1585907848141.jpg

FB_IMG_1585907862953.jpg

Ja trädgårds jobb är något ja också gillar, har man jobbat med maskiner och motorer hela livet är de väldigt roligt att pyssla med träd å blommor
En sak jag definitivt inte kommer att göra när sjöfararlivet är avslutat är att skaffa en fritidsbåt. Så jag har samma inställning som du, man skall syssla med något helt annat som pensionär.

En sak jag definitivt inte kommer att göra när sjöfararlivet är avslutat är att skaffa en fritidsbåt. Så jag har samma inställning som du, man skall syssla med något helt annat som pensionär.
Men hellre en fritidsbåt än trädgård.
Jag sitter i funderingar hur jag skall nyttja tomten bäst.
Har en ide så jag får lagom lite trädgård kvar.
Kan jag plantera plastgräsmatta och plastblommor där ;)

Men hellre en fritidsbåt än trädgård.
Jag sitter i funderingar hur jag skall nyttja tomten bäst.
Har en ide så jag får lagom lite trädgård kvar.
Kan jag plantera plastgräsmatta och plastblommor där ;)
Tur att vi inte är lika alla, De gäller bara att hitta de man gillar. En välskött trädgård och en fin ny tvättad bil att glida runt i medans o gräset växer

Bilen håller jag med om och trädgård är ok om man har bra trädgårdsmästare, men svårt att finna hemservicefolk i mitt område, så då passar plast bäst ;)
Plast, aldrig i livet det skall vara riktiga grejor. Tomten vi har nu är egentligen för stor, drygt 900 kvm. Men när ett eller två av barnen flyttar hemifrån blir det nog ett radhus av något slag med en liten nätt täppa som skall skötas pedantiskt. Men det lär dröja några år.

Själv planerar vi att åka i mitten av december. Bara att hålla tummarna...

Fint hus men det måste nästan vara plågsamt att kunna titta i webkameran. Mycket längtan blir det..
faktum är att det går långt mellan tittarna. Syftet med övervakningen va att få ner besök från släkt när vi inte är där.
Det har fyllt sitt syfte, nu frågar dom om dom kan övernatta när dom besöker byn.

Tillbaka
Topp