Husmäklare sökes i Rayong

Ok så köper jag skall jag begära provision då?

Du som har bäst koll här, kan du inte förklara lite eller så kan du ta det nästa gång vi träffas för fattar inte riktigt?

Kan inte allt om den Th marknaden. Jag menar om man anvisar en köpare så skall mäklaren ge del av sin provision till anvisaren, detta enligt vad jag hört.
Mäklare i Th har INTE ensamrätt på sina uppdrag, om en annan mäklare har en kund, som letar objekt och "hans" mäklare hittar ett objekt, hos en annan mäklare som köper så delar mäklarna tydligen på provisionen.
Mäklare i TH har inget ansvar för det dom gör,ingen formell utbildning. Ingen ansvarsförsäkrig.

Svenska mäklare har i dag en 4 årig utbildning, vara godkända av Fastighetsmäklarnämnden och betala en hög ansvarsförsäkring.
Efter ett antal år i yrket, så kan man utbilda sig till Auktoriserad mäklare.

Snacka om svårt att sälja hus i Thailand när man inte ens vet vilken mäklare man ska anlita :eek:

Vore kul om TS återkommer när huset är sålt, riktigt nyfiken på att höra hur det gick.

Kan inte allt om den Th marknaden. Jag menar om man anvisar en köpare så skall mäklaren ge del av sin provision till anvisaren, detta enligt vad jag hört.
Mäklare i Th har INTE ensamrätt på sina uppdrag, om en annan mäklare har en kund, som letar objekt och "hans" mäklare hittar ett objekt, hos en annan mäklare som köper så delar mäklarna tydligen på provisionen.
Mäklare i TH har inget ansvar för det dom gör,ingen formell utbildning. Ingen ansvarsförsäkrig.

Svenska mäklare har i dag en 4 årig utbildning, vara godkända av Fastighetsmäklarnämnden och betala en hög ansvarsförsäkring.
Efter ett antal år i yrket, så kan man utbilda sig till Auktoriserad mäklare.
Ja så är det och är väl inget konstigt med det?
Jag hyr mitt hus via mäklare som han hitta hos annan mäklare och då tar jag det som självklart att han skall ha del av vinsten.
Samma sak vid försäljning och uthyrning man lägger ju ut hus/condon hos flera mäklare, är väl bra för kunden men kanske sämre för mäklaren.

...
Mitt råd är att annonsera det på internet med googel map koordinationer och bra bilder inga personliga bilder så neutrala som bara går.

OT

Vore tacksam om någon kan ge förslag på var vi skall annonsera vårt hus i Udon Thani. Huset ligger centralt. Vi räknar med att det är thailändare som är potentiella köpare.

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
6 K
Anonymius
A
A
Svar
4
Visningar