Rayong???????Tips!

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har väl varit på många olika turistställen i Thailand. Koh Chang gillar jag men inte WSB och Klong Plao. Ön har en mycket bättre prisbild i jämförelse med Phuket och Koh Samui.
Men smaken är som baken, kluven!
 
"legolas " sa:
Ragnela i ditt förra inlägg om Koh Chang så skrev du "Kho Chang är i mycket ett mimipattis"......

Om jag nu läser det som skriver i detta ovan inlägg, så finner då inte jag mycket likheter. menar du allvar eller??? Om det nu är så, så borde du kanske skriva att där och där finns det barer med flickor som säljer sig, och där finns detta falang-klientel som man lika gärna kan vara utan.... Mycket fylla och musik som brötar konstant poå kvällarna, inte alls trivsamt.........
men nu får jag snarare uppfattningen om att du beskriver två olika ställen fullständigt, alltså Koh Chang nummer 1 och Koh Chang nummer 2.....

hur är det nu då??
legolas
Aha nu fick vi dej med fingrarna i syltburken :) Du vill ha adresser och tips på barer där det finns galanta damer. ??? Fy på sej stora kar'n :-\
 
Just så som du beskriver det Lego, är det. Också! Hoxor,barer, hög musik, fulla tyskar m.m. m.m. Och härlig badstrand! Och fina ställen.
 
WSB har ett större ladybarområde, men annars är det bara enstaka barer på dom övriga stränderna. Jag har varit till koh chang i mer än nio år på raken. Jag använder koh chang som en bas då jag oftast gör fler resor i själva resandet så att säga. WSB kallar jag och frugan "Ugly City"
Dom olika stränderna börjar sakta men säkert att växa ihop så snart är den sköna känslan borta. Fulla tyskar ser man inte så ofta men däremot en del fulla ryssar. Men det har dykt upp en ny generation ryssar som gärna reser med barn och lite backpackerstuk och det brukar vara trevligare om man jämför med ryssarna på charterresa.
 
Hotellrummen som är intressanta bara försvinner framför ögonen på mig trodde 1-7 April skulle vara lugnt men dem prisvärda familjerummen är det visst högsäsong på.
 
Songkran är ju från den 13 och där nere är dom väl ännu senare för mig pattaya firar runt den 16. Planen vae 1-7 innan alla kommer för songkran sen hit upp fira songkran och efter det ca 5 dagar i Bangkok.
 
Havet runt Rayong är väldigt förorenat, en husspekulant på Hat Mae Rumpung tog med sig vattenprover till Sverige. Svaret blev mycket förorenat ej lämpligt att bada i.
 
Jag badar inte längre i havet (förutom fötterna)..så länge det finns bra pooler och dom är det gott om i området! :nod:

Frank
 
"blacka " sa:
Havet runt Rayong är väldigt förorenat, en husspekulant på Hat Mae Rumpung tog med sig vattenprover till Sverige. Svaret blev mycket förorenat ej lämpligt att bada i.
Har du något år när detta skedde??
 
Ja, det skulle nog inte skada med lite vattenprover både här o där. Här är ju många oljeraffenaderier och jag vet inte vad de spyr ut i havet.

men att ta med vattenprover till Sverige?

När vi tog vattenprover på våra brunnar i Småland var det mycket noga hur de togs, hur det förvarades och att det snabbt kom till vattenprovarn.

Finns det trovärdig vattenprovning i Thailand?
 
"Rolf " sa:
Men då är det lungt nu för det var ju flera år sen. Sen dess vågar jag mej inte i, man är ju till naturen en omtänksam människa :D

Vad menar du? Du vill inte förorena vattnet eller? ;D ;D ;D

Insayt
 
"Rolf " sa:
Nåt i den stilen, men jag kan vara omtänksam på andra områden också om det behövs eller om jag får bra betalt :D :D

haha, rolfigubben, rolig du

Vi kan väl ses när blomstermannan tittar upp! Skall till immigrationen den 20 och Pattaya den 23 men där emellan kan vi kanske ses.

Insayt
 
"ragnela " sa:
Ja, det skulle nog inte skada med lite vattenprover både här o där. Här är ju många oljeraffenaderier och jag vet inte vad de spyr ut i havet.

men att ta med vattenprover till Sverige?

När vi tog vattenprover på våra brunnar i Småland var det mycket noga hur de togs, hur det förvarades och att det snabbt kom till vattenprovarn.

Finns det trovärdig vattenprovning i Thailand?
Nä håller med dej, det provet ger jag inte mycket för.
Jo det finns dom som testar vatten men jag har inte haft anledning att söka efter någon, badar Thai så badar jag. Så länge som jag ser mina fötter på 1 1/2 m djup så är jag nöjd
 
"Rolf " sa:
Nä håller med dej, det provet ger jag inte mycket för.
Jo det finns dom som testar vatten men jag har inte haft anledning att söka efter någon, badar Thai så badar jag. Så länge som jag ser mina fötter på 1 1/2 m djup så är jag nöjd

Nä vattnet från MaeRampung och upp till Pattaya är väl grumligt om något. ;D

Insayt
 
Han som tog provet jobbade på ett labb som analyserade vattenprover, så jag tror nog han vet hur han ska behandla prover. I fråga om tid, så från Rayong till Sverige tar det väl högst 24 timmar. Om provet varit bra så har nog ingen ifrågasatt tillvägagångssättet.
 
"blacka " sa:
Han som tog provet jobbade på ett labb som analyserade vattenprover, så jag tror nog han vet hur han ska behandla prover. I fråga om tid, så från Rayong till Sverige tar det väl högst 24 timmar. Om provet varit bra så har nog ingen ifrågasatt tillvägagångssättet.

Ja det kan vi nog inte tvivla på, för det är ju så att miljörörelsen i Thailand har ju i och med Internet och annat vaknat. De förstår att man kan inte våldföra sig på hur mycket som helst för kommersialism och turism.

Vet att Mae Rampung är numer en död remsa, det händer inte mycket, massor av nybyggda hus står öde och tomma, som var tänkt till restauranger, bungalows och affärer.

Miljörörelsen har satt stopp för vidare utbyggnad, eftersom unika träd som bara finns i Mae Rampung har huggits ned för att bereda husbyar till falanger.

Maffia och korrupta politiker ville skapa ett nytt Pattaya i miniatyr i Rampung för att på så sätt avlasta Pattaya som ju som vi alla vet spårat ut fullständigt.

Problemen i Pattaya och Phuket en annan problembild i Thailand börjar bli outhärdligt till och med för Thailändska politiker.

Folk har fått nog här i Rampung och det pågår en strid mellan miljörörelsen och byggare samt politiker. Just nu står allt stilla.

Jag är rädd för att Mae Rampung kommer att bli en spökstad till slut.


Insayt
 
Då har vi anlänt och efter mångt och mycket så hamnade vi just på Mae Rampung.
Får väl ta en titt om det är så Djävligt som ni säger.
Chekat in på Rayong gold hotel, 400 THB natten. Ac, tv, kyl, swimmingpol och egen kyl på rummet.
Allt helt acceptabelt. Bra mycket bättre än 4 stjärning hotel i Miami, där kackerlackorna sprang i frukostbuffen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
4
Visningar
4 K
Wanpen
W
 
Tillbaka
Topp