Igår på SVT , visste att detta skulle gå fel inom kort .

Så alla företag och företagare som gör avdrag för sina kostnader är bidragstagare??
Du skulle aldrig få för dej att använda varken ROT eller RUT då hoppas jag.
Du skrev att man ska inte få bidrag för att ta sig till jobbet men däremot avdrag.
Då skrev jag att jag inte förstod.
Då börjar du skriva om RUT och ROT.

Får man inte dra av rätt ok på bensinkostnaden i Sverige?
När jag åker på jobb, kurs etc så drar jag av km kostnad enligt norska regler, tror det är typ 3,65 per km, och jag tar ju billig Thaitaxi så tjänar ju in på mina transporter ;)

Klart du har.
Du har berättat innan på forumet vilken kurs du gick på.
Den är på motsvaranande poäng för 1 och 1/2 termin.
Lite som att läsa sjöbefäl klass 7 på högskola eller universitet 1 år och kalla sig kapten!!!
Lördagskväll ?? Du vet inte ett skit, skaffa dig en båt i stället styrman , men dig kan de väl inte ge ett fartyg , för stor i käften tänker jag :rolleyes:

Lördagskväll ?? Du vet inte ett skit, skaffa dig en båt i stället styrman , men dig kan de väl inte ge ett fartyg , för stor i käften tänker jag :rolleyes:
5555 nej klart dom inte kan ge mig ett fartyg, jag är väl full 24/7 5555.
Därför jag skall ner och stranda en båt nu i Turkiet med Gz som kan bli lite kul.
Finns en anledning att jag och en annan Svensk flygs fram och tillbaks nu ;)

Du skrev att man ska inte få bidrag för att ta sig till jobbet men däremot avdrag.
Då skrev jag att jag inte förstod.
Då börjar du skriva om RUT och ROT.

Ok, vet jag vart du bor och arbetar så om du haft samma situation hela livet så kan jag kanske förstå att du inte har koll på att om man måste köra med egen bil till och från arbetet så får man dra av 1,85kr/km men det finns en nivå som man måste komma över och jag har för mej att den nivån höjdes till 11 000Kr för något år sedan vilket är åt he anser jag.
1,85 har det varit så länge jag kan minnas vilket är mycket långt från vad det kostar.

Därför jag skall ner och stranda en båt nu i Turkiet med Gz som kan bli lite kul.
Var på kurs nu 10 dagar sen, med 4 grymma killar jag seglat med och har varit mina mentorer.
Blev riktigt glad när jag kom på kursen och såg att alla 4 jag lärt mig av genom åren var på samma kurs.
Och idag så var vi i samma position och jag tom lärde dom en del.

Kan tänka mig att det är såhär du bygger dina stenbordsanningar, du får en ide sen är det sant.
555555555.
Jag får inte köra en båt 5555, jag är obegränsad och får framföra alla fartyg i världen med mina certifikat som kapten.
Skall jag vara tydlig i hur du går och fiskar efter killar från olika forums vardagsliv och trycker på vardagsskvaller med eller.
Hur du "har du hört nåt eller, hört han bara sitter och dricker"
Du är 100% skvallerkärring som pippi långströmp varna oss ifrån och passar in i kattla berget!!!!

Du läser in för mycket i "Gretarörelsen". Se t ex

"Parisavtalet är ett internationellt klimatavtal som togs fram under Förenta nationernas klimatkonferens 2015 i Paris. Avtalet består av bestämmelser som rör bland annat minskade utsläpp av växthusgaser, klimatanpassning och omfördelning av ekonomiska medel för att hjälpa de som drabbas av klimatförändringarna.
...
I det överenskomna avtalet åtar sig varje land bidra till att den globala uppvärmningen ska hålla sig långt under 2 °C (till år 2100 jämfört med förindustriella nivåer) samt en intention om att göra ytterligare ansträngningar för att den globala uppvärmningen ska begränsas till 1,5 °C. Vidare ska världens länder se över sina löften vart femte år och helst även ge nya löften om att ytterligare minska utsläpp av växthusgaser. Dessutom ska världens rika länder från och med år 2020 bidra med 100 miljarder dollar årligen för att minska skadorna från det varmare klimatet hos fattigare länder.
...
Greta Thunberg började i augusti 2018 frånvara från skolundervisningen, först varje dag och sedan september samma år endast fredagar, med målet att få Sveriges miljöpolitik att gå i enlighet med i Parisavtalet. Även många andra skolungdomar världen över följde hennes exempel."

Hej

Det är du som tycker det, själv är jag inte det minsta förvånad över ungdomarnas oro för framtiden.

Mvh isan lover

Är du på riktigt Micke , börjar verka som att du vill skapa problem ,, tråkigt av en Mod att agera så som du gör , riktigt dåligt :thumbsdown:
Inatt/ morgon är ja upptagen med några barbrudar i kho samui dom är ju sysslolösa enligt dej, men i morgon har jag tid att leta upp några av dina inlägg där du idiotförklarar ett antal medlemmar på TS.

Vad tycker du?
Ska vi ta en månad bakåt, eller två månade bakåt?
Jag fixar det i morgon, sen efter det kan du och vi andra på TS diskutera vem som skapar problem.

över ungdomarnas oro för framtiden.

Tror inte du förstod vad jag menade? Med "Gretarörelsen" menar jag den professionella verksamhet/Friday For Future som lobbar för Parisavtalet, där Greta har blivit frontfigur.

Att du, och en massa andra, tror att det är någon slags miljörörelse som skall göra allt från att rädda regnskogarna till att plocka plastskräp är en helt annan sak. Nu är jag också bekymrad för miljön, så det är positivt om folk gör vad de kan för att minska ned påverkan på flora och fauna. Bäst vore om FN kunde arbeta för att bromsa befolkningstillväxten, vilket är det enda som kan ge oss en bra miljö i det långa loppet.

Blir nog en annorlunda upplevelse denna gång ombord och nog lite häftigt.
Båten och den är stor med djupgående som motsvarar ett 3 våningshus.
Men jag skall trimma den så den har minimum djupgående vilket betyder för lekman (orkar inte visa beräkningar, ointressant)
Jag skall vilket som få båten så tom som möjligt och sen köra full fart rakt upp på stranden, tänka er krafterna ett fartyg på 250.000 ton full fart rakt upp.
Blir en upplevelse som väldigt få får uppleva.

20190910_163759.jpg

Får man inte dra av rätt ok på bensinkostnaden i Sverige?
När jag åker på jobb, kurs etc så drar jag av km kostnad enligt norska regler, tror det är typ 3,65 per km, och jag tar ju billig Thaitaxi så tjänar ju in på mina transporter ;)

Inte särskilt bra nu för tiden.

Regeringen är dessutom ute efter att få folk att säga upp sig från arbeten som inte ligger utanför dörren hemma. Får hoppas att det inte går igenom för det är många som kommer säga upp sig från sina arbeten då och landsbygden kommer att få betala priset när välutbildade som idag pendlar antingen flyttar och tar med sig familjen eller bara sätter sig hemma på a-kassa och skiter i vilket.

60 öre km vid resor över tre mil.
Ett förakt mot landsbygden

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonyma
A
A
Svar