Insamling av OT-inlägg från diverse trådar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"ledarn " sa:
Exakt min åsikt :thumbsup: :thumbsup:

Det finns en anledning till att det är gamla polare.... :nod: :nod:

Vill inte ha kontakt med några gamla polare och sitta framför datan och försöka vara trevlig och intresserad.... :thumbsdown: :thumbsdown:

Tacka vet jag nya polare och dom som kommer att bli polare...

Blicka framåt.... :o :o

Inte bakåt.... :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Exakt de som gillar FB menar ju att det var bättre förr, hitta gamla skolkompisar ... skaffa ett liv lev i nuet ...

Jag kan dock tänka mig att använda någon efterförljare till FB när mina barn är i den åldern, men inte lär FB leva då ... finns något mycket bättre och troligen från Google som har full koll på dig ...

"ledarn " sa:
Exakt min åsikt :thumbsup: :thumbsup:

Det finns en anledning till att det är gamla polare.... :nod: :nod:

Vill inte ha kontakt med några gamla polare och sitta framför datan och försöka vara trevlig och intresserad.... :thumbsdown: :thumbsdown:

Tacka vet jag nya polare och dom som kommer att bli polare...

Blicka framåt.... :o :o

Inte bakåt.... :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Sitta framför datorn och va trevlig ??? Hur ska du göra då :D :D

Personligen tycker jag att det är trevligt att hålla kontakt med en del gamla kompisar och vänner från skoltiden, en del tappade man ju för att dem fyttade långt bort i stan och att återknyta till dessa på äldre dar och prata gamla minnen och höra hur det har gått för dem är jättekul.
FB är hur bra som helst om man väljer vilka man blir vän med med omsorg, många har ju typ 500 vänner på FB varav dom kanske känner 100.
Sen går det att ställa in vilka som ska få ta del av vad.
Nä grabbar, ni har med er fördom missat mycket.

Ungefär som folk som vägrade åka tåg när de kom för att hastigheten var livsfarlig för kroppen ;D ;D ;D

Eftersom min familj inte bor där jag bor utan både i Thailand och andra sidan jordklotet så uppskattar jag FB. Jag är inte en sån som skriver där varje vecka men det är ett smidigt sätt att chatta med syskon och andra släktingar.
Smidigt att ex. brorsan lägger in bilder från nån resa han gjort utan att han ska behöva maila dom till alla.
Detsamma för dom när jag gör tvärtom.
Till och med min Far på 75 plus har FB utav precis samma anledning dom jag.

Men vill man bara se svart eller vitt så självklart har ni rätt som säger att det är s kit.

"FA " sa:
Personligen tycker jag att det är trevligt att hålla kontakt med en del gamla kompisar och vänner från skoltiden, en del tappade man ju för att dem fyttade långt bort i stan och att återknyta till dessa på äldre dar och prata gamla minnen och höra hur det har gått för dem är jättekul.
FB är hur bra som helst om man väljer vilka man blir vän med med omsorg, många har ju typ 500 vänner på FB varav dom kanske känner 100.
Sen går det att ställa in vilka som ska få ta del av vad.
Nä grabbar, ni har med er fördom missat mycket.

Fördomar, ingalunda! Jag har min uppfattning och inställning klar och dessa är inte grundade på några fördomar. För fasen, det finns ju folk som inte kan leva sitt liv utan att kolla sin FB minst en gång i halvtimmen utan att få abstinens. Då har det gått för långt, definitivt. :o :o

Det räcker att det är så med ChaiMai för min del! ;) ;)

Tycker nog som Mackes och FA att det har ett visst existensberättigande men utan att vara alltför pk så har ni nej sägare en poäng med ;)

För egen del använder jag FB mindre och mindre för även om jag inte har 500 vänner så ligger det mellan 200-300 st vilket är åt helsike för många tycker jag, men har svårt att neka när förfrågan kommer har själv inte frågat nån på jag tror tre år sen jag låg ca 50 märker att inför varje thairesa så ökar förfrågningarna av vilka ibland du knappt vet vem dom är troligen då av nyfikenhet.

Nyttan jag har än är tex när nånting hänt eller händer i min närheten så är det ett lätt och snabbt att få information och så även med dom sista husbilderna så kan dottern i thai gå ut med sin ipad och ta ett kort lägga upp där och vips så har jag dom.

"Kycklingen " sa:
Eftersom min familj inte bor där jag bor utan både i Thailand och andra sidan jordklotet så uppskattar jag FB. Jag är inte en sån som skriver där varje vecka men det är ett smidigt sätt att chatta med syskon och andra släktingar.
Smidigt att ex. brorsan lägger in bilder från nån resa han gjort utan att han ska behöva maila dom till alla.
Detsamma för dom när jag gör tvärtom.
Till och med min Far på 75 plus har FB utav precis samma anledning dom jag.

Men vill man bara se svart eller vitt så självklart har ni rätt som säger att det är s kit.

Då kan jag lägga till att Facebook numera har ett samarbete med Skype och man kan ringa (videosamtal) och chatta gratis över hela världen även till FB, ni behöver inte ens logga in i FB. Allt ni behöver är ett konto i FB så kan ni köra Skype och ringa alla som kör FB gratis. :thumbsup:

Nja respektera er som använder FB, har tid till det och tycker det är bra.

Om jag ska delaör jag det med bilder Picassa, ger access till de abum jag vill de ska ha access till, vilja jag ringa använder jag en vanlig voip telefon, ringer snudd på gratis till de jag vill ringa till ...

Men vill man umgåss i cybervärlden istället för IRL så har ni ju er FB ... skönt att ni är nöjda :)

"mackes " sa:
Då kan jag lägga till att Facebook numera har ett samarbete med Skype och man kan ringa (videosamtal) och chatta gratis över hela världen även till FB, ni behöver inte ens logga in i FB. Allt ni behöver är ett konto i FB så kan ni köra Skype och ringa alla som kör FB gratis. :thumbsup:

Store bror ser er

Tycker som sjöman och utlandsboende så är FB ett perfekt verktyg till att hålla kontakt med familj och vänner. Tex. vill jag farsan nåt loggar jag in skickar ett meddelande "ring mig", eller om jag inte kan kontaktas på tel skriver jag vad det gäller. Vill jag en kompis nåt loggar jag in och skickar ett meddelande, är ju för dyrt att ringa ifrån Thailand-Sverige och jag har inget internet som är snabbt nog för att använda skype.

"Janne " sa:
Nja respektera er som använder FB, har tid till det och tycker det är bra.

Om jag ska delaör jag det med bilder Picassa, ger access till de abum jag vill de ska ha access till, vilja jag ringa använder jag en vanlig voip telefon, ringer snudd på gratis till de jag vill ringa till ...

Men vill man umgåss i cybervärlden istället för IRL så har ni ju er FB ... skönt att ni är nöjda :)

Ja du, vill jag prata med brorsan i kväll så är det inte så lätt att sticka över till "Down under" för en timme.
Men bra för dig som har dina nära och kära omkring dig, du behöver ju inte den cyberrymden kontakten som vissa andra av oss är glada att det finns.
Jag minns när brorsan emigrerade och det kostade över 20kr/min att ringa till honom. Ett brev minst en vecka innan han fick det sen skulle han svara på det. Så vissa frågor på den tiden tog 3-4 veckor att få svar på. Så jag är väldigt glad att utvecklingen har gått framåt.

"Kycklingen " sa:
Ja du, vill jag prata med brorsan i kväll så är det inte så lätt att sticka över till "Down under" för en timme.
Men bra för dig som har dina nära och kära omkring dig, du behöver ju inte den cyberrymden kontakten som vissa andra av oss är glada att det finns.
Jag minns när brorsan emigrerade och det kostade över 20kr/min att ringa till honom. Ett brev minst en vecka innan han fick det sen skulle han svara på det. Så vissa frågor på den tiden tog 3-4 veckor att få svar på. Så jag är väldigt glad att utvecklingen har gått framåt.
Idag kostar det 18 öre minuten att ringa med Rebtel.

"Jonas " sa:
Tycker som sjöman och utlandsboende så är FB ett perfekt verktyg till att hålla kontakt med familj och vänner. Tex. vill jag farsan nåt loggar jag in skickar ett meddelande "ring mig", eller om jag inte kan kontaktas på tel skriver jag vad det gäller. Vill jag en kompis nåt loggar jag in och skickar ett meddelande, är ju för dyrt att ringa ifrån Thailand-Sverige och jag har inget internet som är snabbt nog för att använda skype.
Eller så kan man dra ett e-maiil ... bakåtsträvare som man är :D

"Kycklingen " sa:
Jo men då fanns ju inte FB heller, mail fungerar väl, voip telefon ... men jag säger inget om er som har det och hittat en bra användning av det och gjort er beroende av det ... men lura inte in oss ;)

Det jag mest tycker är jobbigt är att man snart tvingas in till FB, för många företag har lagt sina kundservice på bara FB ... suck bojkotta dessa företag ... jag kom inte ihåg exemplet jag sprang på för ett par månader sen ... jag var tvungen att be min fru logga på så jag kunde få svar ... usch vilken tråkig upplevelse :nod:

"Janne " sa:
Det jag mest tycker är jobbigt är att man snart tvingas in till FB, för många företag har lagt sina kundservice på bara FB ... suck bojkotta dessa företag ... jag kom inte ihåg exemplet jag sprang på för ett par månader sen ... jag var tvungen att be min fru logga på så jag kunde få svar ... usch vilken tråkig upplevelse :nod:
Just så. Dom strävar efter att tvinga in folk i fållan. Detta vägrar jag. Samma sak med Google+.

"Sir One " sa:
Idag kostar det 18 öre minuten att ringa med Rebtel.

Eller så köper man ett comviq kontantkort och laddar Amigos hamnar du på ca. den prisnivån med, det jag brukar göra om jag har vägarna förbi Sverige och skall ringa Thailand.

"Janne " sa:
Eller så kan man dra ett e-maiil ... bakåtsträvare som man är :D

Fler som använder sig av FB och kollar reglebundet än går in och läser sin mail.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
1
Visningar
732
trollet
T

Tillbaka
Topp