Insamling av OT-inlägg från diverse trådar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag kolla comviqs sida och det billigaste amigos till thailand är med fast pris och då blir det 0.58kr / min till mobiltelefon. Var det det du menade hade "samma prisnivå"? Vet inte vad detta fast pris är och hur man får de priserna.

Håller mig nog till voipdiscount i så fall.

"nakonsawan " sa:
Jag kolla comviqs sida och det billigaste amigos till thailand är med fast pris och då blir det 0.58kr / min till mobiltelefon. Var det det du menade hade "samma prisnivå"? Vet inte vad detta fast pris är och hur man får de priserna.

Håller mig nog till voipdiscount i så fall.
Voipdiscount har jag använt i säkert fem år, fungerar klockrent, 10 Euro var 120 dag och sedan inget mer!

Med voipdiscount:

Fast pris 10 Euro plus moms för 120 dagar:
Thailand (Landline) SuperDeal!** FREE*
Thailand (Mobile) SuperDeal!** FREE*
SMS € 0.0350

* VoipDiscount Free Calls are subject to a fair usage limit, measured over the last 7 days and per unique IP address. Unused free minutes cannot be taken to the following week(s). If limit is exceeded the normal rates apply. With your FREE DAYS you can call for free to all the destinations listed as free! When you have no FREE DAYS left the normal rates apply. You can get extra Freedays by buying credit.

Glömde

** VoipDiscount reserves the right after a certain amount of calls to start charging the default rate. FREE CALLS are available for users with Freedays.

Vi använder Vectone går på Telias nät började på 29 öre nu uppe på 62 öre om man inte lägger till 49 kr i en bundle då 0,29 annars som nedan

Fasta 0,01
Mobil 0,62
sms 0,49

Ja det blir 12.31euro med skatten för 120 dagar med voipdiscount . Skitbra

Amigos och det maktfaktor använder är ju 3 gånger så dyrt till mobil än rebtel och då är voipdiscount billigare.

Vill man betala 300kr (amigos och vectone) eller 100kr (rebtel) för att prata 10timmar? Avrundat då...

"Sir One " sa:
Idag kostar det 18 öre minuten att ringa med Rebtel.

Var köper/anskaffar du Rebtel...en dum :xmas_smiley: som frågar och andvänder vectone och skype för att ringa till Thailand.Du får gärna berätta SIR :)

"areeya " sa:
Var köper/anskaffar du Rebtel...en dum :xmas_smiley: som frågar och andvänder vectone och skype för att ringa till Thailand.Du får gärna berätta SIR :)
Rebtel.
Fördelen är att man kan använda vilken telefon som helst, även den fasta hemmatelefonen. Man behåller sitt vanliga ab. och kan ta emot och ringa som vanligt.
Man registrerar sig på rebtel.se. här anger man även de nummer man vill kunna ringa från.
Rebtel har en app som man använder när man ska ringa eller skicka SMS.
Den 15/4 fyllde jag på med 20 euro. I dag har jag 9 euro kvar på kontot. Jag ringen 1-2 gånger per dag till Thailand.
Man kan sänka sin kostnad genom att ringa via sin internetuppkoppling, annars tillkommer den vanliga inrikestaxan i Sverige.
Jag är mycket nöjd, framför altt med priset men även för att jag kan använda min vanliga telefon.

www.rebtel.se

"ledarn " sa:
Då vi inte ringer till Thailand så ofta så kör vi med Rebtel...

Har haft dom i 4-5 år nu och är så nöjd... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Visst kan man använda
"ledarn " sa:
Då vi inte ringer till Thailand så ofta så kör vi med Rebtel...

Har haft dom i 4-5 år nu och är så nöjd... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Menade du Vectone? Det har jag kört med tidigare och det har funkat bra, dock dyrare och kräver en telefon med ett Vectone-simkort.

"Sir One " sa:
Rebtel.
Fördelen är att man kan använda vilken telefon som helst, även den fasta hemmatelefonen. Man behåller sitt vanliga ab. och kan ta emot och ringa som vanligt.
Man registrerar sig på rebtel.se. här anger man även de nummer man vill kunna ringa från.
Rebtel har en app som man använder när man ska ringa eller skicka SMS.
Den 15/4 fyllde jag på med 20 euro. I dag har jag 9 euro kvar på kontot. Jag ringen 1-2 gånger per dag till Thailand.
Man kan sänka sin kostnad genom att ringa via sin internetuppkoppling, annars tillkommer den vanliga inrikestaxan i Sverige.
Jag är mycket nöjd, framför altt med priset men även för att jag kan använda min vanliga telefon.

www.rebtel.se

Tack Sir! kommer att starta upp denna..verkar okej! Jag kör ju även skype genom mobilen..men det går ju att kombinera med rebtel! :thumbsup:

Areeya

Rebtel är suveränt från Sverige till Thailand, inte lika bra andra hållet. Där använder jag Freecall.

Antecknat! Tack! :)..Freecall...var hämtar du det?..Kort..? Köper du i Thailand? Jag har alltid "one to call" för min Thaitelefon när jag ringer inom Thailand. Många frågor... :nod:

Areeya

"mackes " sa:
Rebtel är suveränt från Sverige till Thailand, inte lika bra andra hållet. Där använder jag Freecall.
Visst vill man betala så är säkert Rebtel bra, vill man ringa gratis (snudd på) så fungerar voipdiscount ... kan man ringa på direkt på från vilken smartphone som helst (måste ha stöd för voip, men har alla Android från version 2.3 (vill jag minnas) och uppåt, äpplerna vet jag inte)

Jag kör också One to Call från Thailand men är ju inte där så ofta, dvs bor inte där. Använder man prefixet (som jag inte kommer ihåg kanske 007) så blir det ganska billigt, fungerar ju med voip discount om man har internet till sin nalle!

"areeya " sa:
Antecknat! Tack! :)..Freecall...var hämtar du det?..Kort..? Köper du i Thailand? Jag har alltid "one to call" för min Thaitelefon när jag ringer inom Thailand. Många frågor... :nod:

Areeya

Nätet. Googla på Freecall. Taxan är ca 20 öre per minut till mobiler och 90 fria minuter till fasttelefoner när du betalar 10 Euro. Detta är bäst för utland.

Jag använder Happy (Dtac), dels den enda som har hyfsad täckning hemma men även för deras billiga "Happy Internet". Finns i massa varianter från 2 timmar 9 baht till obegränsat 399 baht / månad. Köps online.

Legolas-min berättelse -jag flyttar till thailand. Fråga mig vad ni vill!

"Janne " sa:
Visst vill man betala så är säkert Rebtel bra, vill man ringa gratis (snudd på) så fungerar voipdiscount ... kan man ringa på direkt på från vilken smartphone som helst (måste ha stöd för voip, men har alla Android från version 2.3 (vill jag minnas) och uppåt, äpplerna vet jag inte)
Samma sak gäller för Rebtel. Mellan två smarta telefoner som har rebtel installerat ringer man gratis om man är uppkopplad mot internet. När man har tillgång till wifi eller har internet i sin tel.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
1
Visningar
732
trollet
T

Tillbaka
Topp