Insamling av OT-inlägg från diverse trådar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
Tillbaka i Isaan efter fyra händelserika dagar i södra Thailand med mina svärföräldrar . som nu går runt i byn och slryter om hur fint de bott på finaste hotellet med pool mm. folket i byn har ju svårt att förstå, förutom de som varit och fnaskat i pattis förstås, de vet hur faranger bor och hur de kan "svina" .. Var på AGoGo med svärfar , skitkul tyckte gubben , han sade att han tyckte polisen skulle ta tjejerna men jag såg nåog fa... att han gillade vad han såg , valde att gå tidigt så att han inte skulle få se "för mycket" ,bara lite framsida :D Var ute på öarna utanför Rayong pattis , helt ok vatten runde dessa små semesterfällor .. Bodde på bra hotell för 1800 thbt natten .. Åkte sen till pattis för att kika på en hoj som jag bestämt mig för , samma kille som jag köpte gamla av , en riktigt trevlig Svensk kille. Böev en "liten maskin" på 1800cc . Skall till kap Choeng i veckan nu och fixa ettårs retirement UT + lite andra papper , sen bär det av ner till Pattis igen med frugan för att göra upp affären , skriva över hojen i mitt namn samt köra hem den de 600mkm jag har till hemmetbhär i isaan ...

Känns bra att vara hemma nu , gillar inte dessa skrik och gap efterb mig i Pattis , det är faltiskt vidrigt vilket se xträsk detta är , jag gillar det INTE .

Huahin e nog mer din melodi :D

Har du några bilder på nya hojen vi kan få se?
Vilken modell?

När man ringer en mobiltelefon i thailand med voipdiscount så behöver inte den telefonen ha internet. Någon sa det blir krångligt på landet med dålig motagning för internet osv. Jag har lärt frugan stänga av all datatrafik i sin iphone när hon inte ska använda den (kolla facebook hehe) men det går lika bra för mig ringa henne ändå, blir ju som ett vantligt samtal.

Hur det är med voipdiscount åt andra hållet att ringa till sverige från thai det är jag osäker på då de priser jag har nu bara gäller från sverige till thailand och just de länderna i den riktningen har dom ett så kallat "super deal" på som gör det gratis om man köper 120 dagar för 105kr.

Edit: Kollade upp vad det kostar ringa till sverige. Inte alls lika bra deal till mobiler i sverige.

Sweden (Landline) FREE*
Sweden (Mobile) 2.1735kr

jämfört med

Thailand (Landline) SuperDeal!** FREE*
Thailand (Mobile) SuperDeal!** FREE*

* betyder det att det priset gäller då du betalat 105kr för 120 fria dagar till dit voipkonto.

Att ha internet till nallen var väl om man vill ha ett svenskt nummer till sin thai mobil eller egentligen till sitt voip konto som man då måste konfa i mobilen innan.

"Jonas " sa:
Sen är det mobila nätet så slött så har man ingen fast lina duger inga internetbaserade telefon samtal ifrån thailand ute i byarna.

Det var nog detta jag kom ihåg när jag svarade. Men det gäller ju bara från sverige till någon i thailand. Inte som jonas som bor i thailand och kanske ringer till sverige. Då blir det han som behöver internet och inte den motagande i sverige.

Ja bra undervisning i "telekommunikation" !! :)Tack alla! Det blir till att ladda hem free call i första hand till datorn..sen får jag se hur det går att utveckla...men vad jag förstår billigare än att ringa från Skype. :nod:

Areeya

Har testat Voipdiscount idag och det funkar kanon, man kan ansluta 5st mobilnummer till samma konto så för 25 kr/mån kan 5 pers ringa gratis till Thailand.
Har man inte tillgång till wifi när man ringer så görs nurmet man ringer om till ett Stockholms nummer så man bli bara debiterad ett lokalsamtal, dvs ingenting för dom flesta som har x antal fria minuter till fasta och mobila nätet i sverige. ett sms till Thailand kostar 25 öre.
Tackar för tipset om Voipdiscount ;D

Tillbaks till Koh Chang, det är en ö dit dom flesta hittar till och har en en prislista som gäller.

Personligen gillar jag kaibai beachen mest men smaken är som baken ;)

"Phonta " sa:
Idag hände något väldigt positivt ...

jag och min fru var på en mindre utflykt , jag har sagt att AC aggregaten körs på natten pga. det annars blir svindyrt .. Jaja, lilldottern använder inte AC , bara på natten ibland.. Idag kom vi hem lite för tidigt , det droppade ordentligt ur AC aggregatet från dotterns rum , när vi komin i huset kollade min fru ,, nej då hon har inte kört AC,, jag frågade (hon kan Svenska) tror du jag är dum i huvut undjävel , står du och ljuger mig rakt upp i ansiktet.... min fru säger ingenting alls , hon verkar skita i vad unen gör , bara det inte kostar henne nåt ,, även hunden var inne i sängen ,vilket jag förbjudit å det skarpaste , djur /hundar skall inte vara i sängen ...

jaja ,detta blir nog bara bättre och bättre ;D snart är min fru särbo tror jag , bättre att jag hyr nånstans på annan ort så kan hon bo där om hon vill ......

Positiva Thailand Hahaha...de ljuger och bedrar hela tiden ....

Låt frun betala elräkningen framöver ;)

Räknar dom fortfarande inkomsten brutto när du får översättningen/intyget från Svenska ambassaden?
Lycka till i morgon! :thumbsup:

Areeya

Japp , de räknar pensionen brutto så jag har drygt i mijon etthundrafyrtiotusen om året :D

"Sir One " sa:
I ett tidigare inlägg så hade du tagit en av mina skrivningar som att jag ristade runorna på din gravsten i smmanhanget kör MC. Sorry om du tog det så. Det var inte alls meningen eller riktat mot dig personligen.
Jag älskar att köra MC, eller jag gjorde det innan jag for ut i geografin i en allt för hög hastighet för en del år sedan. Jag har respekt för farorna, vilket säkert även du har. Idag har jag inget kort för MC, det blev jag av med. Sherifferna har stått lika tätt som piggarna på en igelkott och det var nån idiot som inte ansåg mig lämplig som MC-förare. Hur som, den självorsakade vurpa som jag var med om gjorde mig skitskraj när det gäller MC och jag åker inte ens med som passagerare i dag.
Jag kan dock njuta av beskrivningen av din kommande färd hem med din nya båge. Ja jag är jäkligt avis t.o.m.
Sen detta med "riktiga vänner". Jag känner igen mig. Även jag har enbart en människa som jag litar på till 100% och det är ömsesidigt. Han bodde i BKK en tid och är thaifrälst som jag. Tyvärr har han supit ner sig men detta inverkar inte på vår vänskap. Han är i vår ålder, knatar omkring med rollator på grund av kroppsliga problem som kommit med alkoholkonsumtionen. Faktum kvarstår, han är min bästa vän.
När det gäller "vänner" på CM så har jag en känsla av att många är att lita på i samma grad som jag litar på min polare och du på din. Det gäller bara att låta dessa visa att så är fallet, och omvänt.
Jag har höga tankar om många av er, även om vi kan uppvisa meningsskiljaktligheter ibland.

Jag hoppas att du har en massa bilder att delge oss från hemkörandet av din nya MC. Lycka till med den.

Riktiga vänner finns det bara ett litet fåtal av. Sedan finns det vänner man känner, samt vänner man själv känner, och som andra känner.
Resten är folk man känner igen.

Är det någon som kollat på "Thailandsturister i trubbel" på Tv4 sport.
En Brittisk dokumentär om Brittiska turistpoliser i Pattaya.
Rätt kul serie. Går i kväll kl 20.00

"Rolf " sa:
Är det någon som kollat på "Thailandsturister i trubbel" på Tv4 sport.
En Brittisk dokumentär om Brittiska turistpoliser i Pattaya.
Rätt kul serie. Går i kväll kl 20.00

Jodå, flera avsnitt. Det är inget lätt jobb dom har dom där turistpoliserna. Och jag tycker definitivt inte synd om dom som hamnar i "spjället", dom flesta har förtjänat det.

När man ser ett sådant program så känns det ännu mycket bättre att vi bor i lugnet uppe i Isaan när vi är i LOS!!

Jag blir bara så arg och frustrerad när jag ser det programmet. Stänger av och skäms som en hund :(

Vill inte se den sidan av thailand mer än man måste.

Håller på med nåt skit i min dator , förmodligen en trojan , den säger att min ifsutil,dll fil saknas , kan därför inte göra en återställning mm. misstänker nåt virus
,ej heller scanna från nätet fan för datorer , ändock är jag inte helt dum när det gäller detta ... >:(

"Phonta " sa:
Håller på med nåt skit i min dator , förmodligen en trojan , den säger att min ifsutil,dll fil saknas , kan därför inte göra en återställning mm. misstänker nåt virus
,ej heller scanna från nätet fan för datorer , ändock är jag inte helt dum när det gäller detta ... >:(
Kan du inte starta i felsäkert läge och fixa till det?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
1
Visningar
732
trollet
T

Tillbaka
Topp