Har ni saknat mig.
Har haft fullt upp med Gummans son (Rolf) som verkligen kan ställa till det.
I fyllan lånade han en stor motorcykel av en annan falang och körde förstås omkull.
En vecka på sjukan med operation med mera. Ingen försäkring. Gick på 50,000 THB
Sedan började falangen som äger motorcykeln att bråka.
Han kände visst nån polis som snodde Rolfs pass och trodde att detta skulle sätta press.
Idioten hadde köpt motorcykeln för 220,000 THB för något år sedan och vill 300,000 THB plus 1,250 THB om dan som cykeln inte är lagad, som ersättning.
Enligt mc reparatör här på ön skulle det max kosta 40,000THB att fixa den.
Inga större skador. skålen med bromsvätska vid handbromsen. bakre fotpinne, liten buckla på tanken. så inget märkvärdigt.
Hela tiden har han vägrat lämna tillbaka passet och krävt dessa 300,000 THB.
Så grabben tröttnade och kontaktade en advokat på Samui samt Svenska Ambassaden. Han lär väl få ett nytt pass och advokaten har beslutat att stämma ägaren av motorcykeln för de skador Rolf fick.
Advokaten menar att ägaren är ansvarig för att lånat ut sin mc till en man påverkad av alkohol och utan körkort, och därför bör betala hans sjukhusräkning.
Det är en härva utan dess like. djäkla tur att man inte är inblandads.
Har gjort klart till mcägaren att det är ingen ide att han kommer till mig och beklagar sig och vill ha ersättning.
Men som sagt Rolf har nu lämnat Koh Phangan och få reda i det själv.
Jag handgripligen slängde ut honom när vi kom tillbaka från Malaysia.
Så lugnet börjar återställa sug.
Blir väl en vända till Bangkok och chatu chak blomstermarknad näst onsdag och sedan är man igång.