Phontas dagbok - Mitt liv i Thailand med Big Bike

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
De gånger vi grälar är oftast när en av oss eller båda är trötta. När man levt i hop i åtta år vet man ju även hur man kan såra varandra som bäst.

Pengar tror jag allvarligt är omöjligt att lära thai, de lever ju med devisen att pengar ska brännas om man har dessa, inte spara. Farang har alltid mer pengar. Min fru har svårt att säga nej och vill bjuda till. Att kunna prata ekonomi är svårt med thai, men jag har stöd av mina barn, de ifrågasätter. Varför ska våran pappa bjuda dem, varför jobbar inte dem ...

Nu har även svärmor och svärfar insett vilka som bara är vänner när farangen kommer till byn ..
 
Jag måste faktiskt helt ärligt säga att ofta är frugan betydligt sparsammare än vad jag är, speciellt när det gäller att bjuda hem folk. Hon vill ogärna bjuda vare sig sina egna eller mina kompisar. Hon trivs bäst när vi är hemma själv i lugn och ro och det är oftast likadant med mig. Och det är samma sak nere i Thailand, familjen framför allt. Övriga göre sig inget större besvär.
 
;)Skulle väl kunna säga så att det handlar nog om att jag lyckas klura ut hennes innersta tankar och åsikter , tror inte ni/Du Pb kanske kommit så lång ännu efter så kort tid som du levt med din kvinna , de första fem sex sju åren hade jag inte denna vetskap ..

Och "kyckling" visst har du rätt men jag vill inte hon skall röra sina sparslantar , en dag står hon ensam och då vill jag att hon skall ha ett värdigt liv genom att hon har ett rejält kapital ...:)
 
Då tror du fel Phonta.
Folk är olika och så även Thai, prata ekonomi med min tjej funkar jättebra.
Hon är extremt ovanlig på så vis att efter att ha jobbat på ett college i nästan 20 år med hyfsad lön har hon inte en enda baht i kredit, alla hennes vänner har lån till bilar mm upp över öronen. Hon köpte en liten lgh i bkk för 12 år sedan och efter 8 år var den betald. Jag har byggt på detta tänk och lärt henne att man måste inte springa och köpa nåt bara för att man har pengar i fickan, jag har alltid pengar i fickan, även i morgon. Hennes syster som bor i Frankrike var här i höstas och besökte familjen i khon kaen, hon brände precis allt hon hade sparat ihop under flera år på att bjuda alla andra hej vilt, hon ville glänsa. Min tjej visade ingenting av att vilja göra det samma och jag bjöd med stor måtta dom dagar vi var där.
En tjej med de takter ni beskriver skulle jag aldrig kunna leva med.
 
0103_wumo.jpg
 
Även min hustru äger väldigt mycket utan en enda thbt i lån , nu är det skillnad på tjej och hustru , min fru har 3 rai fin tomtmark i en stad samt ett eget faranghus på en annan tomt som hon fått av sin mor , dessutom 45 rai rismark ,, inte en krona i lån samt en bra sudd stålar på banken ... så att de har det gott ställt förändrar inget , det gamla fina ordspråket "mycket vill ha mer" gäller även i asien ;) Allt har hon jobbat ihop under vår tid tillsammans i Sverige, Spelar aldrig samt dricker inte alkohol , men är förbannat skitsnål kvinna

Dessutom PB , jag vet hur länge du levt med denna kvinna , hoppas du är vuxen nog att veta hur lång tid det tar att lära känna sin partner, dessutom en Asiat ,
;)
 
Senast redigerad av en moderator:
Honda 1800 cc Classic är inte världens bästa motorcykel Phonta...
 
Honda 1800 cc Classic är inte världens bästa motorcykel Phonta...


Nä det är det nog inte , speciellt som det inte finns nån sådan , skall man yttra sig kanske man bör vara påläst , min är en Honda VTX Custom 1789cc
130 Hk samt 163nm i torq ,original ..
Sen vet jag inte vad detta har med fruars pengahunger att göra ,, vad dricker du för smörja PB .....;)
 
Förstår inte alls , kanske beror det som Batra påstår , nämligen att vi storstadsbor(pattaya) är smartare än ni som bor i små byhålor (Hua Hin ) samt att vi därför inte förstår era långsökta skämt som ni klurar fram när ni sitter och ölar i vedboden .

Var på ett oerhört trevligt lunchställe igår , Sushimi Sushi ( högst upp på central Festival), det som har ett serverings -band som går runt med allt man kan tänka sig ,endast 359 Thbt/person , verkligen billigt för så mycket god och vällagad mat .. skulle nog passa dig PB , nyttig mat , dock en del ris , men det kan du ju välja bort ...

Men i Hua Hin finns väl inget liknande , det största jag såg var den lokala lilla KFC på main road ...........
 
Fan Phonta, sådana japps är ju inte någon känsla att köra, tacka vet jag Harley Davidson
Må bra där på andra sidan viken
Jörgen
 
Hmmm så du gillar vita fingrar samt 90 hk max , dessutom ett taskigt vrid , det enda som är bättre är ljudet ... Inget annat ..

Vad talr du om för känsla , kan du definiera ....vill gärna höra nåt konkret , kom igen nu....;)
 
Enda som skulle kunna göra HD bättre är att Phonta köper en..:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::nod:
 
Hmmm så du gillar vita fingrar samt 90 hk max , dessutom ett taskigt vrid , det enda som är bättre är ljudet ... Inget annat ..

Vad talr du om för känsla , kan du definiera ....vill gärna höra nåt konkret , kom igen nu....;)
Enda känslan me HD e väl om man vill skita ner sig stå på knä o mecka.va kanske de.han gilla ;-)
 
Enda känslan me HD e väl om man vill skita ner sig stå på knä o mecka.va kanske de.han gilla ;-)

Inte vet jag vad tråden handlade om, om jag vänder på detta, kan det vara så att under tiden, som det påstådda lurendrejeriet pågått, så har båda parter
haft ett förhållande i ett givande och tagande, man kan alltid stiga ur spelet...
 
Inte vet jag vad tråden handlade om, om jag vänder på detta, kan det vara så att under tiden, som det påstådda lurendrejeriet pågått, så har båda parter
haft ett förhållande i ett givande och tagande, man kan alltid stiga ur spelet...

Kan du utveckla detta så vi förstår va du menar :-S
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
A
Svar
209
Visningar
16 K
Anonym
A
A
Svar
1 K
Visningar
114 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp