KentBra Dagbok

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Sir One " sa:
Jag utser Kentbra till mästarnas mästare.
Fantastisk kille, bra ideér, fungerande lösningar.
Önskar att man själv hade lite av den ambitionen i stället för den som är riktad mot vin kvinnor och sång.
[/quote

sen är det inte så dumt med vin och kvinnor ,

Även om Kentbra nu är mästarnas mästare så kan han orsaka stora problem för er med hus i Thailand. Nu vill säkert alla thaifruar ha en man som Kent och trädgårdar liknande hans.
I slutändan kan Kent får flera fruar på halsen och då slår hans suveränitet tillbaka på honom. :)
Hur som... Kentbra har fått en karma för sina bilder och ansträngningar-

Ska väl inte ta åt mig hela äran. Skillnaden mellan många av er och mig är ju att jag har en Svensk fru med mig. Hon inte bara stöttar mig. Utan även är med och sliter.

Inställningen som folk i allmänhet har här i Thailand till trädgårdar, är ju helt annorlunda än den vi har i Sverige.
Varför lägga ner massa pengar och tid på sånt, det är ju bara en trädgård.

En annan menar ju på att om man ska vara här 8 - 10 eller kanske till och med 12 månader om året. Så är det väl här jag ska ha det bra och snyggt.
Och jag gillar ju att pyssla i trädgården.

Instämmer med Legolas. Tomten är bara en uppsamlingsplats för Thai.

Visst tycker de att det ser bra ut, när de tittar på min lilla plätt.
Men att göra så själv. Aldrig, va ska det va bra för.

Handlar om kulturskillnader.

Ser bra ut Kentbra me den nya gräsmattan på plats gör stor skillnad :)
Håller me er om att dom flesta thai bara har sin tomt som en uppsamlingsplats det gäller att hitta rätt (käring) om man ska få som vi faranger vill ha

Fasen, nu börjar tomten bli färdig och det är inte så mycket kvar att göra.

Funderar på att hyra bungalow 2 också. Det är ju bara 2 bungalows här och ingen risk för att det byggs fler. Så här är lugnt och skönt.

Den enkla standarden som finns nu är ju inte mycket att hurra för.
En stor säng, ett klädskåp och en fläkt i rummet. I köket står ett gammalt kylskåp, en gasolbrännare och nån hylla. på altanen ett plastbord med plaststolar.
Och för detta begär de 8.000 THB i månaden.

Rusta upp standaren lite med bättre kyl, riktig gasspis (inte bara brännare), lite nya möbler och så drickvattenkylare. Samt mysiga utemöbler.
Sedan sitta här och hyra ut den till folk som gärna lägger en krona för att ha det där lilla extra.

Så om man kostar på den 25,000 THB så kan man nog höja hyran till 15,000 THB i månaden eller 5,000 THB i veckan. Och då ingår Internet.

Vad tror ni.

Är väl ingen redig kalkyl ännu, mest en fundering.
Men rent matematisk så behöver man ha uthyrt i 4 månader för att få tillbaka investeringen.
Sedan skulle det räcka med att ha det uthyrt 6 månader om året.
Allt annat är ren vinst.

Har varit full fart hela veckan. Inte regnat så mycket så man har varit tvungen att vattna en del. Vill ju hålla liv i gräset.
Har vattnat så husägaren trodde det läckte någonstans. De har egen brunn och pumpar upp vattnet i en tunna. Det hadde gått åt ovanligt mycket så han var runt och kollade.
Inga problem dock, bara att vattna på, brunnen räcker till, sa han.

edan är ombyggnaden av min lilla odlingsplätt klar.
Nytt solskydd, plats för fler sticklingar och blommor samt mer överskådligt och lättskött.
Så nu är det bara att ge sig ut och klippa sticklingar att rota.

Visa bilaga 23845

Visa bilaga 23846

Visa bilaga 23847

Visa bilaga 23848

Visa bilaga 23849

Visa bilaga 23850

Visa bilaga 23851

Attans vad fint du ordnat det för dig och dina blommor. Själv tillhör jag kategorin som får plastblommor att vissna. Som väl är så är frugan duktig på det där med blommor så jag kan luta mig tillbaka och glädja mig åt hennes verk!

/Anubaan

Välordnat, fint och prydligt. Det är nog bara för att det är precis färdigt.
Jag använder mig av kronologisk o-ordning och organiserat kaos för det mesta.
Bättre med lite skit i hörnorna, än ett rent helvete.

Nä, nu kom posten. Första paketet sticklingar kommer idag. Så det blir till att plantera lite.
Inga mängder, men håller mig pigg och vaken.

Planerar att besöka Pascal och Suree på Aleya garden (strax innan Phuket bridge) i november. Då lär det bli handla av.

Vackert Kentbra men se till o ha en djäkla massa växter kvar när gumman kommer ner för hon e hel såld på dina blommer
micke

Var tvungen att gå en vända med vattenslangen, för här va snusstorrt.
Hinner precis röka en cigg efteråt och vad händer.
Jo, det börjar regna.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp