Kina på Mars

Hej

Visst men frågan är väl om ett antal länder behöver lägga stora pengar på rymdfärder till månen och mars för att vi ska kunna skicka upp satelliter?

Någon gruvdrift på andra planeter har jag svårt att se bli lönsam.

Mvh isan lover

Beror på vad som hittas, efterfrågan och användningsområden. Dina förfäder tyckte att det var meningslöst att korsa Atlanten och jorden var platt.

Utan avlägsna mål så är drivkraften för att ta fram lösningar lägre. Utforska nya områden samt krig är väl två av de starkaste drivkrafterna. Jag vet vilken jag föredrar.

Ah! Nu fattar jag varför du är så sur. :laugh:

Japp kände igen detta. Ingen nyhet direkt

Entrepreneur en Español
ENTREPRENEUR STAFF
May 18, 2021
This article was translated from our Spanish edition using AI technologies. Errors may exist due to this process.

According to information from the Reuters news agency, China prohibited its financial institutions and payment companies from providing cryptocurrency-related services. That is, banks and online payment channels will not be able to provide services that involve registration, negotiation, clearing and settlement of digital currencies.

Apparently this decision of the authorities is due to the fact that speculative trade, the ups and downs in the prices of digital currencies, infringe the security and property of the people and thus disrupted the normal financial economic order.

{"uid":0.9552875779975354,"hostPeerName":"https://www-entrepreneur-com.cdn.ampproject.org","initialGeometry":"{\"windowCoords_t\":0,\"windowCoords_r\":360,\"windowCoords_b\":630,\"windowCoords_l\":0,\"frameCoords_t\":1956.3333129882812,\"frameCoords_r\":320,\"frameCoords_b\":2206.3333129882812,\"frameCoords_l\":20,\"posCoords_t\":1351,\"posCoords_b\":1601,\"posCoords_r\":320,\"posCoords_l\":20,\"styleZIndex\":\"\",\"allowedExpansion_r\":60,\"allowedExpansion_b\":380,\"allowedExpansion_t\":0,\"allowedExpansion_l\":0,\"yInView\":0,\"xInView\":1}","permissions":"{\"expandByOverlay\":true,\"expandByPush\":true,\"readCookie\":false,\"writeCookie\":false}","metadata":"{\"shared\":{\"sf_ver\":\"1-0-38\",\"ck_on\":1,\"flash_ver\":\"26.0.0\",\"canonical_url\":\"https://www.entrepreneur.com/article/372297\",\"amp\":{\"canonical_url\":\"https://www.entrepreneur.com/article/372297\"}}}","reportCreativeGeometry":true,"isDifferentSourceWindow":false,"sentinel":"1-15603103703199470318","width":320,"height":50,"_context":{"ampcontextVersion":"2105072136000","ampcontextFilepath":"https://3p.ampproject.net/2105072136000/ampcontext-v0.js","sourceUrl":"China bans its banks and payment companies from providing cryptocurrency-related services","referrer":"Google","canonicalUrl":"China bans its banks and payment companies from providing cryptocurrency-related services","pageViewId":"4111","location":{"href":"China bans its banks and payment companies from providing cryptocurrency-related services"},"startTime":1621406225972,"tagName":"AMP-AD","mode":{"localDev":false,"development":false,"esm":true,"minified":true,"test":false,"version":"2105072136000","rtvVersion":"012105072136000"},"canary":false,"hidden":false,"initialLayoutRect":{"left":20,"top":1351,"width":300,"height":250},"domFingerprint":"2757267750","experimentToggles":{"canary":false,"a4aProfilingRate":false,"adsense-ad-size-optimization":true,"doubleclickSraExp":false,"doubleclickSraReportExcludedBlock":false,"expand-json-targeting":true,"flexAdSlots":false,"ios-fixed-no-transfer":false,"visibility-trigger-improvements":true,"layout-aspect-ratio-css":false,"disable-a4a-non-sd":true,"tcf-post-message-proxy-api":true,"amp-consent-granular-consent":true,"amp-cid-backup":true,"3p-vendor-split":false,"story-ad-placements":false,"auto-ads-no-insertion-above":false,"esm":true},"sentinel":"1-15603103703199470318"},"initialIntersection":{"time":3024.4999999995343,"rootBounds":{"left":0,"top":0,"width":360,"height":630,"bottom":630,"right":360,"x":0,"y":0},"boundingClientRect":{"left":20,"top":1383,"width":320,"height":0,"bottom":1383,"right":340,"x":20,"y":1383},"intersectionRect":{"left":0,"top":0,"width":0,"height":0,"bottom":0,"right":0,"x":0,"y":0},"intersectionRatio":0}}" height="250" width="300" title="3rd party ad content" data-amp-3p-sentinel="1-15603103703199470318" allow="sync-xhr 'none';" frameborder="0" allowfullscreen="" allowtransparency="" scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0" sandbox="allow-top-navigation-by-user-activation allow-popups-to-escape-sandbox allow-forms allow-modals allow-pointer-lock allow-popups allow-same-origin allow-scripts" class="i-amphtml-fill-content" id="google_ads_iframe_3" style="box-sizing: border-box; border: 0px !important; margin: auto; padding: 0px !important; display: block; height: 250px; max-height: 100%; max-width: 100%; min-height: 0px; min-width: 0px; width: 300px; position: relative; top: 125px; left: 150px; bottom: 0px; right: 0px; transform: translate(-50%, -50%);">
The news agency highlights that the Asian country banned cryptocurrency exchanges but not that people own them. Also, the authorities explained the risks of this type of trade saying that "virtual currencies are not backed by real value" and commercial contracts are not protected by Chinese law.

Is the ban new?

The Cryptonews portal explains that this is a reminder made in a joint statement between the China National Internet Finance Association, the China Banking Association and the China Payments and Clearing Association that was published by Shanghai Securities News and the state news agency. Xinhua .

Likewise, the media comments that some of the observers and enthusiasts of digital currencies in the eastern country affirm that it is not a new prohibition and only a law against speculation that has existed for a few years is reiterated.

Beror på vad som hittas, efterfrågan och användningsområden. Dina förfäder tyckte att det var meningslöst att korsa Atlanten och jorden var platt.

Utan avlägsna mål så är drivkraften för att ta fram lösningar lägre. Utforska nya områden samt krig är väl två av de starkaste drivkrafterna. Jag vet vilken jag föredrar.

Hej

Ja var och en är ju salig i sin tro, själv tror jag att tankarna på boende och lönsam utvinning av mineraler på månen och mars aldrig kommer att bli verklighet, har själv svårt att ens tänka mig ett sämre ställe att leva, arbeta och bo på.

Mvh isan lover

Hej

Visst men frågan är väl om ett antal länder behöver lägga stora pengar på rymdfärder till månen och mars för att vi ska kunna skicka upp satelliter?

Någon gruvdrift på andra planeter har jag svårt att se bli lönsam.

Mvh isan lover
Inte lönsamt idag. Men på 50-års sikt.
För 30 år sedan var den som talade om mineralutvinning på djuphavsbottnen sedd so galen. idag har bi en gryende verksamhet där.

Inte lönsamt idag. Men på 50-års sikt.
För 30 år sedan var den som talade om mineralutvinning på djuphavsbottnen sedd so galen. idag har bi en gryende verksamhet där.

Hej

Det är nog lite lättare att utvinna mineraler på sin egen planet än att göra det i rymden, men man ska väl aldrig säga aldrig när det gäller människan, dom har ju hittat på mycket konstigt genom åren.

Mvh isan lover

Hej

Det är nog lite lättare att utvinna mineraler på sin egen planet än att göra det i rymden, men man ska väl aldrig säga aldrig när det gäller människan, dom har ju hittat på mycket konstigt genom åren.

Mvh isan lover
Sedan är det mycket som hänger på utvecklingen av robotar. När man räknar på all säkerhetsutrustning som måste med när människor skall arbeta där, så blir det den vettigaste alternativet.

Liknande trådar

A
Svar
32
Visningar
3 K
Anonym
A
J
Svar
6
Visningar