Krabi Mars/April 2017

 
C

Cecilia

Gäst
Hej på er :)
De blev ändrade planer i resan dock Thailand 3 v, och eftersom jag e lite lat av mej har jag bokat allt via Tui :) Orkar inte sitta å leta priser,transfer å hotell helt enkelt :-/
1 v Klong Muang Beach ( Tup Kaek Sunset Resort på Tup Kaek stranden )
1 v Ao Nang (Aonang Villa Resort )
1 v Koh Lanta (Nakara Long Beach Resort )

Koh Lanta har vi besökt 2 ggr och trivs med lugnet å solnedgångarna men dom 2 första v är helt nya ställen...
Berätta gärna om ni varit där och vad ni tycker
 
Hej!

Har inte varit på någon av platserna men ser ut som ett sjysst upplägg. April brukar vara varmt åtminstone där jag normalt befinner mig, från Bang Saray i sydöstra upp till Khon Kaen i nordöstra Thailand. Ha en trevlig resa och berätta gärna om dina upplevelser.
 
Jag har bara varit på Ao Nang av de ställer nu ska besöka. Det stället du bokat ser sjyst ut så får hoppas du gillar det. Det beror ju på vad man ska göra. Jag gillade inte Ao Nang beach, men finns säkert fina öar och sevärdheter. Poolen på stället ni ska bo såg ju bra ut.

Som Nam Falang skrev börjar det bli riktigt hett i April, dock vid kusten märks det ju inte lika mycket.

Kul att ha något trevligt att se fram emot.
 
Berätta gärna om Koh Lanta, är lite intresserad, har dock hört att det bara är svenskar där ...
 
Hej
Vi har varit på kohlanta 2 ggr tidigare och trivs som fisken i vattnet lung och ro mysiga resturanger på stranden med underbar solnedgång, i den lilla byn saladan finns också många mysiga resturanger, men är man ute efter shopping eller nattliv har man kommit helr fel, billigare än Kata och Karon som vi också besökt. Vi har rest i mars/april alla 4 ggr just av den anl att vi älskar värme :)
Thai Cat på longbeach är ett toppen ställe att äta på bra mat och personal.
Visst mycke svenskar bor där men man behöver inte trängas där som i phuket
 
Vi har varit på kohlanta 2 ggr tidigare och trivs som fisken i vattnet lung och ro mysiga resturanger på stranden med underbar solnedgång, i den lilla byn saladan finns också många mysiga resturanger, men är man ute efter shopping eller nattliv har man kommit helr fel, billigare än Kata och Karon som vi också besökt. Vi har rest i mars/april alla 4 ggr just av den anl att vi älskar värme :)
Thai Cat på longbeach är ett toppen ställe att äta på bra mat och personal.
Visst mycke svenskar bor där men man behöver inte trängas där som i phuket
 
.
Håller till i Krabi stad då jag ej är mycket för turistorter + en stor skillnad i prisnivåer där mot staden. AoNang är mycket turistiskt med högre priser, men väldigt fin ort om man gillar turistställen. Rekommenderar jag till alla jämfört med ex.vis Phuket/Pattaya. Lugnare, men ändå mycket att göra (bra shopping) & att alla fina/kända öar nås problemfritt från AoNang. Åker dit ibland när jag vill snacka lite med turister :)

Klong Muang är mycket lugnare och inte så mycket business/affärer/nöjesställen som AoNang. Där håller dom"finare" hotellen till och ofta med all-inclusive. Med buss till Krabi stad tar det ca: 20-25 min. från båda stränderna och hit åker de flesta för "Walking street" fre-sö, där man köper mat/hantverk mm. på gatan och ibland bra uppträdanden på scenen. Massa turister/trångt dock.

April är kanske inte den bästa månaden, men man kan ha tur även då :) Ha de skönt.

:wai:
 
 

Liknande trådar

A
Svar
42
Visningar
5 K
P
K
Svar
2
Visningar
2 K
kajsa
K
I
Svar
1
Visningar
3 K
A
I
Svar
6
Visningar
3 K
ingo17
I
A
Svar
14
Visningar
951
Anonym
A
A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp