Skicka pengar till Thailand. Kolla avgifter före!

Men jag bryr mig om det. Och även dom som ska ha pengarna vill ju ha så mycket det går och det är inte bara några satang det är frågan om
Jo det förstår jag och satang i växelkurs betyder ju nåt vid större summor så jag förstår dig.
Vem fan vill betala extra för nåt?
Bankerna snor tillräckligt med pengar från oss.
Tyvvärr kunde jag inte hjälpa dig mer än med den länken.
Fråga banken, men tror inte det kommer hjälpa, det är nog som han gjorde som gäller.
Gör 2 överföringar på 10.000 baht samtidigt en där växelkursen är i Sverige och en där du växlar här nere och jämför?

Ja men frågan är fortfarande om man ska skicka svenska pengar och dom växlar i thailand eller om do ska växla i Sverige och skicka Baht Jag har Länsförsäkringar oc dom tar 50kr för att skicka så det är inte det som jg frågar efter
Här nått minne av att det går inte att skicka svenska kr via Internet bank, måste skickas via bankkontor och det blir en dyrköpt erfarenhet.

Har gjort det en gång, det var Bath som åkte iväg. Skulle skicka en gång från banken då så kassörskan att det kostar extra att skicka kr.

Jag tackar för tipset men eftersom vi hade olika erfarenheter och vad jag hört nu så ska man skicka baht Men så många här som skriver att dom har skickat ner pengar hela tiden och ingen vet Låter lite konstig ??

Din första fråga var hur vi andra gör, vilket jag svarade på. Jag är övertygad om att mitt sätt är förmånligast, för mig, andra kanske inte håller med men det är knappast något jag känner att jag behöver bevisa.
Är det bara du som kör via Länsförsäkringar och du undrar just för dom så varför inte göra som PanPan skriver och testa båda sätten.
Hur har du gjort hittills?

/ SatanG

Din första fråga var hur vi andra gör, vilket jag svarade på. Jag är övertygad om att mitt sätt är förmånligast, för mig, andra kanske inte håller med men det är knappast något jag känner att jag behöver bevisa.
Är det bara du som kör via Länsförsäkringar och du undrar just för dom så varför inte göra som PanPan skriver och testa båda sätten.
Hur har du gjort hittills?

/ SatanG
Jag ska pröva baht nästa gång jag skickar

Jag ska pröva baht nästa gång jag skickar
Jag brukar alltid skicka (låter lite konstigt för bor i Thailand) bath.
Brukar ofta välja tidpunkten för bästa kurs. Ibland får man vänta för kronan bara faller. Försöke göra överföringar så sällan som möjligt, ibland bara två gånger per år, fast vet inte om jag har tjänat på det.
Avgiften är ju inte procentuell så någon bath tjänar man kanske.
Jag har Handelsbanken och Bangkok Bank utan dubbla avgift.

Ja men frågan är fortfarande om man ska skicka svenska pengar och dom växlar i thailand eller om do ska växla i Sverige och skicka Baht Jag har Länsförsäkringar oc dom tar 50kr för att skicka så det är inte det som jg frågar efter
Transferwise är billigast men via bank så ska man växla i Sverige och skicka baht, något pyttelite bättre kurs men framförallt så vet du ju från början vad kursen blir, skicka kronor så får du kursen som gäller den dagen pengarna kommer fram.

Jag brukar alltid skicka (låter lite konstigt för bor i Thailand) bath.
Brukar ofta välja tidpunkten för bästa kurs. Ibland får man vänta för kronan bara faller. Försöke göra överföringar så sällan som möjligt, ibland bara två gånger per år, fast vet inte om jag har tjänat på det.
Avgiften är ju inte procentuell så någon bath tjänar man kanske.
Jag har Handelsbanken och Bangkok Bank utan dubbla avgift.
jag har Handelsbanken ,Nordea /Bangkok Bank ,Kasikorn Bank men jag använder TransferWise så slipper jag bankernas avgifter.:wai:

Tycker ni Transferwise är så billigt? Vill jag skicka 30000 ger det 99018 baht till en avgift av 324 kr. Eller skickar ni småsummor?
Över 18.000kr blir Transferwise dyrare än banköverföring när jag kollade för en månad sen.
Fördelen är också att det går på en dag mot bank-bank normala 3 dagar.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A
N
Svar
1
Visningar
1 K