kolla här alla klimatskeptiker

Ser idag på morgon TV att även LKAB bromsar in i omställning till det gröna & senarelägger, det år dom tidigare siktat på var runt 2030 här i Kiruna men nu går dom ut med att någon gång runt 2040 är den nya planen.
Det är väl Hybrit som samägs mellan LKAB, SSAB och Vattenfall.

Det verkar vara svårt att få ihop ett långsiktigt avtal om priset på el och garanterat mängd effekt.
LKAB och Vattenfall är långt ifrån varandra.

Då lägger nog Vattenfall sina fyra planerade vindparker i Norrbotten på is.

Misstänker att klimatfrågan och div. annat trams som HBTQ och rasism börjar tappa i betydelse hos de som får betala för galenskaperna. Då lär även storfinansen och div. parasiter söka annat som de kan leva gott på.

1730984839663.png

Igår avbröts den tyska TV-sändningen vi tittade på av ett nyhetsinslag.
Trepartiregeringen befann sig i kris och ekonomiministern hade sparkats.
Det blir nyval. Hoppas det tyska folket inser att de varit grönögda.
Det finns en artikel med rubriken "Världens dummaste energipolitik och den klokaste vägen ut ur den.
Varför inte bita i det sura äpplet och dra igång kärnkraften igen? Dum som en tysk?

Misstänker att klimatfrågan och div. annat trams som HBTQ och rasism börjar tappa i betydelse hos de som får betala för galenskaperna. Då lär även storfinansen och div. parasiter söka annat som de kan leva gott på.

1730984839663.png

Hmmm?!
HBTQ++++

Är inte det samma och likadant som dåligt väder?
Förstå mig rätt, så fort man säger något annat eller negativ om "dessa där", så utan någon typ av information från SMHI så är det "ORKANER" i antågande och bara för jag som person inte "Gives F--ck who you're!".
I mina ögon så har hela j-vlar systemet gått överstyr och sönder...

@JBK.Ltd.

Sverige har börjat nyktra till när det gäller klimatet. Slut på domedagsprofetierna men vänstern mal på i gamla hjulspår.
Det är hög tid att nyktra till!.
Om man acceptera naturlagarna, inser man den så kallade, ”klimatkrisen” (LIN) inte kan intensifieras, tvärt om.
Hysteriska individer som Rockström tror på POSITIVA återkopplingar (EXP) som leder till att mänskligheten dör på Jorden.
Emellertid är naturen så vis ordnad att det är NEGATIVA återkopplingar (LOG) som gäller.
Det eventuella bidrag som CO2 ger kommer att ha allt mindre inverkan med tiden.
Det blir ett ett logaritmiskt avtagande av temperaturen.

graf.png

Det blir ett ett logaritmiskt avtagande av temperaturen.
Nog snarare av temperaturökningen.

Det lär nog ta sin tid innan vi kommer upp i c:a 8 000 ppm CO2, som vi lär ha haft någon gång då Jorden var betydligt varmare. Dock var det väl även en del andra förhållanden som skiljde sig mot hur vår planet ser ut idag.

Har precis sett BBC-serien Jorden på SVT. Väldigt intressant, men det är lite störande hur de verkligen anstränger sig att försöka koppla CO2 till alla förändringar genom dessa 4,5 mdr år. Alla andra avgörande faktorer nämner man knappt, eller bara i en bisats.

Atmosfären har även bestått av rikligt med metangas och här snackar vi växthusgas; vattenånga var inte heller någonting man pratade om.

Media spekulera om orsaken till det rikliga regnet i Spanien. Jag valde att fråga klimatforskaren Henrik Svensmark
som presenterar data från 1500. Regnet återkommer med en viss regelbundenhet. Man har mätt två dammar i Sydöstra Spanien och denna bild är intressant. Det finns en koppling till antalet solfläckar.

Sunspots.png

Jag är nog dum i huvudet, jag satte på P1 på morgonen, en bra desinformationskanal.
Var det verkligen sant att Det Stora Barriärrevet var så utsatt?
Ett sätt att kontrollera är att lyssna på vad forskarna på ort och ställe säger

Tillbaka
Topp