kolla här alla klimatskeptiker

Är det inte så att man har kläder som är sköna att bära till vardags, räknar
ett flyg till det, kläder vid det tillfälle ibland kostym, begravningar, giftermål,
dop och såna saker. Sen om nån tokstolle tycker det är fel varför bry sej,
stollar finns överallt
Själv bryr jag mig minimum om klädkod, klär mig som känns bäst för mig och dagen.

Jaja en får la ta å ställa in sig i ledet

Screenshot_20250129_190316_Gallery.jpg

Du vet lite du, nya ventiltätningar och den drar inge olja så den kan inte
vara en tvåtaktare, du vet ganska lite om motorer ser man på vad du skriver

Hur menar du?
Har du värdelösa ventiltätningar så rinner oljan ner i cylindrarna. Du förbränner således både olja och bensin och således är det oljeblandad bensin.
Ventilstyrningarna är väl lika uppkörda som gruva i Kiruna.

Hur menar du?
Har du värdelösa ventiltätningar så rinner oljan ner i cylindrarna. Du förbränner således både olja och bensin och således är det oljeblandad bensin.
Ventilstyrningarna är väl lika uppkörda som gruva i Kiruna.
Du skrev ju om min Ford, nya tätningar och drar ingen olja hur kan den bli
en "två tacktare" som går på oljeblandad bensin

Du skrev ju om min Ford, nya tätningar och drar ingen olja hur kan den bli
en "två tacktare" som går på oljeblandad bensin

Det kan aldrig bli en tvåtaktare så länge det är en fyrtaktare oavsett hur mycket olja du blandar med bensinen i dina cylindrar.
Din vevhusventilation pumpar oljan in i insuget och dina kolvringar är så slut så att kolvarna nästad går lika mycket i sidled som upp och ner.

Jag såg en trevlig intervju med Lennart Bengtsson på SWEBBTV. Den f.d. Professorn är pensionerad och kan säga vad han vill.
Han visade upp en bild som visar hur utsläppen i Sverige minskat dramatiskt. Sverige står för en tusendel av utsläppen i hela Världen.
Har man kört bil genom Småland är det inte så konstigt.

Årlig CO2 copy.png

Ser man till hur liten befolkning vi har är det inte heller så konstigt, eller hur? Alla jämförelser som inte är per capita är ju helt meningslösa.

Om man tittar på programmet tar man naturligtvis upp det och jämför med
"DET GRÖNA TYSKLAND" där utsläppen pr capita är tio ggr större där.

Om man tittar på programmet tar man naturligtvis upp det och jämför med
"DET GRÖNA TYSKLAND" där utsläppen pr capita är tio ggr större där.
Ja, Sverige har i princip uppfyllt allt vad "miljömål" heter sedan länge. Ytterligare åtgärder här hemma är bara poserande som drabbar den lilla människan.

Ja, Sverige har i princip uppfyllt allt vad "miljömål" heter sedan länge. Ytterligare åtgärder här hemma är bara poserande som drabbar den lilla människan.
Kanske går att tjäna pengar på att sälja utsläppsrätter och liknande?
Sveriges utsläpp är lägst och budgeten ansträngd.

121 länder av 206 har lägre utsläpp av koldioxid per capita än Sverige, så vi ligger inte ens nära toppskiktet om nu någon fick för sig att vi skulle vara bäst. Om 10 år tippar jag att vi kommer vara ännu längre ner.

121 länder av 206 har lägre utsläpp av koldioxid per capita än Sverige, så vi ligger inte ens nära toppskiktet om nu någon fick för sig att vi skulle vara bäst. Om 10 år tippar jag att vi kommer vara ännu längre ner.

Helt riktig finns det många länder man redovisar men som har en MYCKET låg levnadsstandard.
För att se utsläpp per capita grafisk, tycker jag att denna länk är bra:

I Europa ligger Sverige långt ner i utsläpp.
Mycket lägre än våra grannländer.
Men länder som konstant har dålig luft, föroreningar räknas märkligt nog som bättre i global statistik.
Exempelvis Thailand och Kambodja.

Helt riktig finns det många länder man redovisar men som har en MYCKET låg levnadsstandard.
För att se utsläpp per capita grafisk, tycker jag att denna länk är bra:

Jo, fast med denna disclaimer:
  • ”This data is based on territorial emissions, which do not account for emissions embedded in traded goods.”
I takt med att s.k. embeddied emissions i ökande grad kommer i fokus i klimatförhandlingarna vilket det finns tydliga tecken på, samt att handelskrigen leder till near- och friendshoring i högre utsträckning så lär de redan utvecklade i-länderna få det tuffare framöver då man oavsett försöker plocka hem produktion.

Tillbaka
Topp