G
glimten66
Gäst
555
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"Jonas " sa:Jag får vara det för till skillnad så har jag inget annat och allt jag har är här.
Skulle jag behöva dra och fixa ett visum när jag mönstrar av går la halva min ledighet.
och det har jag inte tid med någon av dom kommande avmönstringarna, nästa gång kommer en polare och vi skall dra och dyka gången efter det farsan.
Så får börja krångla med den biten nästa år.
"Jo-Be " sa:Jonas, gå till thai ambassaden i Sthlm och ansök om "one year turistvisa multi entry" och vid ansökan så talar du om hur många dagar du kommer stanna varje gång 60 el. 90 dagar.
Senast jag var där och fixade mina papper så hörde jag att många sökte turistvisa just för nämnda dagar, men kanske det endast var för 1 inrese tillfälle, är inte själv säker till 100% vad som gäller..
Använder själv "Non-O/Marriage mulit entry visa, one year" kostnad 1300sek vid ankomst thailand får jag 90dagar direkt, men jag behöver inte utnyttja samtliga 90 när jag är där, skulle det bli längre än 90 dar så tar jag en visarun för 1900Thb.. Bob's your uncle!
"Jonas " sa:Men jag är inte gift längre hade sånt visum innan.
"Hans Svensson " sa:Har skaffat int kk, det var enkelt...Ska uppsöka Thai trafic office när jag kommer ner och ordna thai kk.
Har även ordnat ett ettårs visa, -Non Immigrant, men måste ändå ut efter 3 månader om jag fattat det rätt...
Det heter kategori O men måste visst ut ändå efter 3 månader..."Långeman " sa:Ta med dig dina inkomstuppgifter så kan du uppgrdera dig till O - A förutsättningarna har du redan, ålder och pengar i överflöd.
Långeman...jag kanske fyllde i fel blankett, finns det en som heter A-O också? 555"Långeman " sa:Ta med dig dina inkomstuppgifter så kan du uppgrdera dig till O - A förutsättningarna har du redan, ålder och pengar i överflöd.
"Hans Svensson " sa:Långeman...jag kanske fyllde i fel blankett, finns det en som heter A-O också? 555
"Jonas " sa:Jag får vara det för till skillnad så har jag inget annat och allt jag har är här.
Skulle jag behöva dra och fixa ett visum när jag mönstrar av går la halva min ledighet.
och det har jag inte tid med någon av dom kommande avmönstringarna, nästa gång kommer en polare och vi skall dra och dyka gången efter det farsan.
Så får börja krångla med den biten nästa år.
Det kan ju vara ok att ha"svarre " sa:För att inte verka tjatig men nu har jag hittat en firma i Bangkok som bygger om de flesta Mc till 3 hjul . Honda Pcx 150 kostar ca. 25,000 bath och så en bild
"Hans Svensson " sa:Långeman...har du visum kategori O eller heter det O-A?