Kraftiga regn ledde till översvämningar i Si Racha

Vi har endast 1-Fas i vår kåk skall tilläggas.
Ja inget 3-Fas utan bara 1-Fas x 2-Faser i huset i Si Racha och det verkar som att 7 x AC har säkrats med varsin egen säkring. 2 x 6kW duschvatten värmare är kopplade över två faser vardera och båda skall inte användas samtidigt men är inget problem.

Det blir att undersöka närmare och märkas upp bättre och troligen även göra lite ändringar då jordfelsbrytaren möjligtvis inte skyddar samtliga säkringsgrupper?

IMG_3507.jpeg

Har grävt upp några 110mm avloppsrör där det varit för stort fall så papperet har torkat fast då vattnet hinner rinna undan.
För lite vatten i förhållande till längden på rören.
Snålspolande toaletter är inte bra i de enskilda avloppen.
Det har varit fritidshus som inte används regelbundet och det bygger på allt eftersom.
Så är det, ett toaavlopp kan i stort sätt ligga i våg.

Vad innebär det? Snyggt med Schnider grejor i Thailand. Visste jag inte att det fanns
Om Schnider är snabbsäkringar som han visar på bilden så har vi med det och funkar o slår ifrån i vårat hus det vet jag.
Fast våra är märkta med thai och eng.
Har egen säkring för varje ac och varmvatten i badrummen dom är större än dom andra.
Inget varmvatten på badrummet i bottenvåningen så den går till uteplatsen vi byggde.

Om Schnider är snabbsäkringar som han visar på bilden så har vi med det och funkar o slår ifrån i vårat hus det vet jag.
Fast våra är märkta med thai och eng.
Har egen säkring för varje ac och varmvatten i badrummen dom är större än dom andra.
Inget varmvatten på badrummet i bottenvåningen så den går till uteplatsen vi byggde.
Ja Schneider tillverkar en massa olika prylar. Kan inte komma på att jag sett märket i Thailand därav min reaktion. Jag brukar uppmärksamma sådant :) Schneider gör oftast bra grejor i den övre prisklassen.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
887
Anonym
A
W
Svar
0
Visningar