Vilken medeltemperatur är det normalt i Hua Hin i nov-dec? Är det sol och blå himmel eller regn?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
Nej ,troligen inte då jag inte äger några "googles" bara statistik över olika orter i Thailands utfärdat av Thailands meteroligiska institut ................. :eek: Det regnar defakto mer i Phuketregionen per 12 månader än i Pattaya , oavsett hur djäkla bra du anser att Phuket är ;)
Har du internet så har du väl googel????? Är väl samma personer som har gjort den staistiken som förutspår vädret om dagarna och det vet man väl hur bra det blir

"hillmer " sa:
Har du internet så har du väl googel????? Är väl samma personer som har gjort den staistiken som förutspår vädret om dagarna och det vet man väl hur bra det blir

Jo, man kan ju välja att inte tro på sanningen hillmer, det handlar om att faktsikt mäta redan nedkommen regnmängd under det senaste kalenderåret , men du förstår kanske inte denna logik ::)

"Phonta " sa:
Jo, man kan ju välja att inte tro på sanningen hillmer, det handlar om att faktsikt mäta redan nedkommen regnmängd under det senaste kalenderåret , men du förstår kanske inte denna logik ::)
Jag förstår mycket väl men vet ju själv med hur det ligger till i verkligheten när jag själv är det under den perioden. Sen kan det ju skilja mycket från ställe till ställe på Phuket Vet ju att det regnar inte mycket i Kata beroende på att bergen runtomkring tar det mesta. Kan regna mucket i Phuket stad med inget i kata . Jag säger bara vad jag vet eftersom jag varit där sean 09 och då mest på vinterhalvåret .

::) ::) ::) ::)Jo jo.....................................bla,bla,bla .

Och även jag har varit där ,regn ,regn och åter regn ,men inte där du var naturligtvis ;D ;D

"Phonta " sa:
Sorry "Kyckling " Phuket är ett djäkla reghål , Hua Hin något bättre dock hela den sidan mer regn än Pattis , söder om Pattis likaså dvs Trat och Kohchang m.m reg och regn och regn, hur mycket dem i Hua Hin snackar så är vädret generellt bättre i Pattis .

Det vet dem om de bara kan hålla sig till sanningen , Phuket är helt kört , ta med regnställ när du än åker ....................... ;D
Detta var ju väntat från dig ;)
Men faktum är Phonta att det är officiellt välkänt att en av anl att kungen valde att bo i just Hua Hin är för att det är stabilast klimat här i hela Thailand. Tror man inte på detta så finns en tråd på mpr som heter godmorgon, där skriver gubbarna om sitt väder varje dag och mönstret är tydligt, ca 2 gr varmare i Pattis trakten och något mer regn.
Sen att det alltid är bäst där du är och att du alltid har dom bästa grejerna är också ett välkänt faktum.. ;D ;D

"hillmer " sa:
Jag förstår mycket väl men vet ju själv med hur det ligger till i verkligheten när jag själv är det under den perioden. Sen kan det ju skilja mycket från ställe till ställe på Phuket Vet ju att det regnar inte mycket i Kata beroende på att bergen runtomkring tar det mesta. Kan regna mucket i Phuket stad med inget i kata . Jag säger bara vad jag vet eftersom jag varit där sean 09 och då mest på vinterhalvåret .
Men då vet du ju inget om detta då du är där den torra perioden..

"bson " sa:
Detta var ju väntat från dig ;)
Men faktum är Phonta att det är officiellt välkänt att en av anl att kungen valde att bo i just Hua Hin är för att det är stabilast klimat här i hela Thailand. Tror man inte på detta så finns en tråd på mpr som heter godmorgon, där skriver gubbarna om sitt väder varje dag och mönstret är tydligt, ca 2 gr varmare i Pattis trakten och något mer regn.
Sen att det alltid är bäst där du är och att du alltid har dom bästa grejerna är också ett välkänt faktum.. ;D ;D
Kungen valde Hua Hin pga av att det bästa vädret i Pattis tyckte han landets turister skulle ha ;)

Kanske är så att när det regnar i Pattaya så småregnar det, inte dessa tropiska skyfall därför mindre nederbördsmängd.
Har varit i Pattaya 2 regnsäsonger blir min 3:dje nu.
Dom bilderna jag visade på översvämmningarna i Pattaya var inget vanligt.
Pratade med en amerikan som bott där i 6 år, han hade aldrig sett något sådant tidigare.
Har varit i Phuket och där var det ihållande regn i 2 dagar den gången och riktigt öste ner på ett sätt jag bara sett det göra en gång i Pattaya och det var den natten det blev översvämning.
Var som ösregnen uppe i Isaan där i Phuket.

Brukar svämma över ett par ggr under regnperioden här, vissa ställen har dim dränerat så korkat så dom har väl mer byggt dammar än dränerat, thai style..

Att vädret slår väldigt olika är helt klart. Nere i vår by var det ganska torrt under vår vistelse men bara några kilometer bort kunde det vara helt dränkt. Detta var inte en dag utan upprepade sig många dagar.

Visst fick vi en del skurar men det var inte mycket jämförelsevis.

Jo ær ju lite mer "skurar" norr øver, jag hade væl 3 st 5 minuters duggregn sist jag var hemma och par timmars ihållande duggregn en dag.
Såna skurar som norr ær mer ovanligt.

"bson " sa:
Men då vet du ju inget om detta då du är där den torra perioden..
Har varit där i stort sätt alla månader på året och har inte haft speciellt mycket regn. Men är man bäst så får man ju det bästa vädret.

;D Jo det verkar så, min vän Anders bor permanent i Phuket, nu under många år , regn säger han är en självklarhet , varannan vecka regn året om , regn ,regn , men det kanske bara är på honom

Enligt säkra källor så har Ranong den i Thailand i särklass högsta nederbörd , om jag inte missminner det så är det nästgårds till Phuket ::)

Sen kan ju du Hillmer vara salig i din tro ;)

Ja det låter ju helt otroligt Att dom har regn nu det vet jag för pratar med folk dagligen där nere Men var där från December till Aprill och då I Kata och från 2 Januari och tills jag åkte hem så i timmar räknat så hade vi regn i 24 timmar cirka på den tiden.

"Phonta " sa:
Enligt säkra källor så har Ranong den i Thailand i särklass högsta nederbörd , om jag inte missminner det så är det nästgårds till Phuket ::)

Sen kan ju du Hillmer vara salig i din tro ;)
Ranong tar det runt 4 timmar med bil från Kata så en bra bit bort och somjag sa så skilljer det ju från ställe till ställe där med SEn ligger ju inte Ranong i Phuket utan det ligger ju på fastlandet

"hillmer " sa:
Ja det låter ju helt otroligt Att dom har regn nu det vet jag för pratar med folk dagligen där nere Men var där från December till Aprill och då I Kata och från 2 Januari och tills jag åkte hem så i timmar räknat så hade vi regn i 24 timmar cirka på den tiden.
Du skriver ju att du bara är där på vintern! Från dec till april är det krut torrt i hela Thailand.
Det är ju mycket finare natur där så hade det inte varit för vädret och Ryssarna så hade jag nog bott i Phuket.

"bson " sa:
Du skriver ju att du bara är där på vintern! Från dec till april är det krut torrt i hela Thailand.
Det är ju mycket finare natur där så hade det inte varit för vädret och Ryssarna så hade jag nog bott i Phuket.
Kan du orka att titta lite i tråden så ser du att jag skrivit att jag varit där i stort ätt ålla månader på året

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp