Muay Thai för barn ledde till dödsfall.

Det är väl själva fan att man inte kan starta en tråd och snacka lite om en sådan vardaglig sak som Thaiboxning, utan att det ska bli politik av det, och varför det blir som det blev. Tyvärr så är det den bistra sanningen att fattiga pojkar MÅSTE göra detta för att försöka överleva, ett annat alternativ är att ta dagsverke, men det vet nog inte "några" här vad det innebär.
Grabben är död, och jag tror nog att han hade levt idag om han kommit från en familj som varit rika.

Det är väl själva fan att man inte kan starta en tråd och snacka lite om en sådan vardaglig sak som Thaiboxning, utan att det ska bli politik av det, och varför det blir som det blev. Tyvärr så är det den bistra sanningen att fattiga pojkar MÅSTE göra detta för att försöka överleva, ett annat alternativ är att ta dagsverke, men det vet nog inte "några" här vad det innebär.
Grabben är död, och jag tror nog att han hade levt idag om han kommit från en familj som varit rika.

Hej

Så är det, som föräldralös har man det nog extra besvärligt och då kan inkomster ifrån boxning vara ett sätt att försöka hjälpa upp situationen på, tyvärr slutade det med hans död

Mvh isan lover

Hej

Så är det, som föräldralös har man det nog extra besvärligt och då kan inkomster ifrån boxning vara ett sätt att försöka hjälpa upp situationen på, tyvärr slutade det med hans död

Mvh isan lover
Jag känner en hel del barn i tjejens hemby utanför Buriram, där finns en man som är en riktigt duktig Thaiboxare som dragit hem en hel del pengar på sista tiden/åren, självklart ser ju barnen detta till deras chans att få det bättre i livet.
Några av dessa barn, en tjej och en 9-årig pojke tränar efter skolan varje dag, jättebra tycker jag men när det blir matchdags så åker de flesta skydd av, och det blir på blodigt allvar, för att kanske få vinna en 500Batting.. Jo, jag vet att detta sitter djupt rotat i deras kultur, och inget varken jag eller du kan ändra på... Jo förresten det går,, men det är ju en annan sak.

Det var därför jag raderade det synnerligen onödiga inlägget, glömde dock att radera citaten. För sent nu när skadan redan är skedd. Detta mycket tragiska har inte med politik att göra, det raderade inlägget tyder på okänslighet.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp