Krafttag för att förkorta väntetiden för anhöriga

Stämmer bra det att jag menade om barnet föds i thailand och man blir då tvungen att anlita en advokat och springa till domstol där för att få faderskapet bekräftat där och dom pengarna kan man ju ha roligare för.

Jag var ju inte heller i den sitsen

Måste vara enklare med ett DNA test än att tramsa med jurister.

Jag gissar på att svenska myndigheter inte godkänner DNA-tester gjorda i Thailand.

Det kan säkert stämma. Fast det känns samtidigt konstigt att en advokat skulle kunna avgöra faderskapet rent "faderskapsmässigt". Så att säga, på vilka grunder kan dom göra det, förutom att dom vill ha betalt för ett papper.
Jag skulle via advokater i Thailand säkert vara farsa åt min egen morsa

Det kan säkert stämma. Fast det känns samtidigt konstigt att en advokat skulle kunna avgöra faderskapet rent "faderskapsmässigt". Så att säga, på vilka grunder kan dom göra det, förutom att dom vill ha betalt för ett papper.
Jag skulle via advokater i Thailand säkert vara farsa åt min egen morsa
Tror inte heller att advokaters dokument duger åt Migrationsverket eller annan svensk myndighet.
Som du påstår så får man vad men vill i dokumentväg för en sudd pengar. Land of copy....:thumbsdown:;)

Ja vårt förhållande håller fortfarande fast vi fick vänta i 16 månader, hon fick beslutet 4 dagar efter att jag skickat in T77 och lite annat, ingen intervju, så 14/6 2017 vart det klarrt.

@Pepsi Thaikonsult är inte expert på Migrationsverket, han är expert på att hjälpa till med ansökningshandlingar till Migrationsverket samt expert på att tolka lagtexter gällande migrationsfrågor.

Han arbetar inte på migrationsverket, Thaikonsult är registrerat ombud hos Migrationsverket och har då ingen anledning att sitta här och recensera Migrationsverket för han vet säkert lika lite som du och jag hur migrationsverket arbetar med olika ärenden eftersom de är personliga.
Lyco! Jag sade inte att han var expert på migrationsverket. Han säger att han är expert på migrationsrätt.
Men skit samma .... Han kommer inte att svara i tråden..
Jag vet hur det är att vänta.. såå jag hoppas bara att det går bra för de som söker nu..
Det lär ta 1 - 2 år. Kanske 1,5 år.. Att det sitter någon som försöker inbilla dem att det går fort är bara ute och snurrar.
Just det att tjejerna får en massa skit info från thai kompisar förstör bara mer. Det ger bara en massa falska förhoppningar.. Om det sedan sitter svenska killar som tror samma sak och förmedlar det här, blir bara fler ledsna och besvikna.. DET TAR TID!!! Låååååång tid!! 1-2 år...
Att man behöver skicka in en massa kompletteringar beror på att man inte tagit reda på fakta innan.
Jag fick en lång lista av Thaikonsult på vilken info och vad de ville ha. Fick aldrig en fråga om kompletteringar.
Men inte fan gick det fortare för det.. Observera att inget har förändrats angående tiderna hos MIG.
Den som kan motbevisa det kan ju visa varför det fortfarande tar 1-2 år för UT. Längre nu än då vi ansökte.
I den största invandringen i Sveriges historia. Lyco ! Du säger 16 månader.. Vi hade då tur som hade 11 månader, för 1,5 års sedan.
Nu har min vän fått besked om längre tid..
Kan bara säga en sak... Ha ett dj.....la tålamod !!! Lyssna inte på de som inte gått igenom det...

Krap khun krap

Lyco! Jag sade inte att han var expert på migrationsverket. Han säger att han är expert på migrationsrätt.
Men skit samma .... Han kommer inte att svara i tråden..
Jag vet hur det är att vänta.. såå jag hoppas bara att det går bra för de som söker nu..
Det lär ta 1 - 2 år. Kanske 1,5 år.. Att det sitter någon som försöker inbilla dem att det går fort är bara ute och snurrar.
Just det att tjejerna får en massa skit info från thai kompisar förstör bara mer. Det ger bara en massa falska förhoppningar.. Om det sedan sitter svenska killar som tror samma sak och förmedlar det här, blir bara fler ledsna och besvikna.. DET TAR TID!!! Låååååång tid!! 1-2 år...
Att man behöver skicka in en massa kompletteringar beror på att man inte tagit reda på fakta innan.
Jag fick en lång lista av Thaikonsult på vilken info och vad de ville ha. Fick aldrig en fråga om kompletteringar.
Men inte fan gick det fortare för det.. Observera att inget har förändrats angående tiderna hos MIG.
Den som kan motbevisa det kan ju visa varför det fortfarande tar 1-2 år för UT. Längre nu än då vi ansökte.
I den största invandringen i Sveriges historia. Lyco ! Du säger 16 månader.. Vi hade då tur som hade 11 månader, för 1,5 års sedan.
Nu har min vän fått besked om längre tid..
Kan bara säga en sak... Ha ett dj.....la tålamod !!! Lyssna inte på de som inte gått igenom det...

Krap khun krap
@Pepsi . Hoppas att du förstår att det du skriver stämmer inte fullt ut. Visst för många tar det väldigt lång tid för UT, men för mig och flera andra gick det snabbare,, från ansökan till beslut mindre än 5 månader i vårt fall, finns en kille till här på forumet @JanneMan61, deras ansökan gick också snabbt. En bekant till mig, där gick det på under 4 månader, Så det finns hopp,,, allt är inte åt helvete.

Lyco, glömde fråga dig en till sak
ang att du fick ett snabbt beslut (4dagar) efter det Img var nöjd med alla papper. Har du någon aning om
hur lång tid det kan ta efter att ni fått ok på beslutet till det att din fru kan hämta ut-kortet i Bkk ?

ang att du fick ett snabbt beslut (4dagar) efter det Img var nöjd med alla papper. Har du någon aning om
hur lång tid det kan ta efter att ni fått ok på beslutet till det att din fru kan hämta ut-kortet i Bkk ?
Jag såg svaret på frågan på fb
Brukar komma nästnästa onsdagen från beslutet räknat. Men togs det på en mån/tis kan det bli +1 vecka.

2 veckor ungefär har hon sagt

Hoppas ganska mycket på en skillnad mot
när ni sökte (12-16 månader känns som förödande ) och att skillnaden är "när" ni
och vi sökte, typ då ni sökte var det väldans lång kö, (och håller allt jag har nu) och att nu
är det verklighet med vad Img gått ut med, att
nu ska köerna kortas samt metoden dom gör det på är mera anställda som jobbar samtidigt från båda köhögarna, dvs att dom betar av både dom som väntat länge och dom som är nya
ansökningarna, annars vete tusan hur man
(dvs jag) ska lösa den väntetiden
Nåväl , tack för responsen(och lycka till orden)
kan behövas känns det som i den här för mig nya
"bransch"=har man tur hamnar man hos "rätt"
enhet och får "rätt" handläggare (om jag tolkat
rätt alla tidigare inlägg jag funnit)//Olov
Hoppas det går bra för er med ansökan... :)
Har ni barn som Krille så går det fortare...
Man skall inte måla fan på väggen... Men man skall inte i heller blanda ihop kåddar och morötter...
Har läst av en del här som snackar om att det tar bara ca 6 månader typ...
Då har man vunnit på triss ungefär.. Det finns ingen på MIG som kan säga att det tar 5,6 eller 7 månader för ett UT.
I normalfallet ca ett år +... Vänte tiden kan du aldrig påverka.. Har du däremot en djäkla tur får du en bra handläggare.
Jag har sett en massa skitsnack inlägg här om att den och den fick sitt UT på ett par månader...
Men de berättade inte att de kanske bott ihop i Thailand innan eller att de har barn tillsammans.
Mycket sådana inlägg skapar bara en tro hos en del att det går så fort. Falska förhoppningar.
Om det var så enkelt att det bara tar 5-6 månader så är det väl bara att köpa en biljett till Sverige med fast datum. ;)
Litar man på den informationen som en del skriver så köp en biljett för tjejen idag... :)
Det kostar ca 6000 för en biljett.. Tror man så KÖP IDAG!!
Är man realist väntar man sitt år... ;);)

Phom mai phen rai... Krap khun krap... :wai::wai:

Jag har sett en massa skitsnack inlägg här om att den och den fick sitt UT på ett par månader...
Men de berättade inte att de kanske bott ihop i Thailand innan eller att de har barn tillsammans.

Ja där kan jag noga hålla med dig gäller inlägg generellt, ges många gånger svar där väldigt många detaljer saknas och det kan som du säger ofta skapa väldigt snedvriden information, folk tror...

Dock som vanligt är det alltid läsaren som bär ansvaret för det han/hon läser. Man väljer själv, köper jag det eller skall jag undersöka...

Tillbaka
Topp