Migrationsverket har förlängt väntetiden för uppehållstillstånd!

Pepsi jag tror så här, många inte alla har ingen grund att stå på. De som örlar och gnyr är de som inget har att erbjuda sin blivande eller nuvarande fru.

Jag och jag vet många i detta forum har innan god ekonomi, hus, verksamhet, gift, helt enkelt sett om sitt hus och lärt känna sin fru och dess omständigheter ( släkt, mor far, dotter andra döttrar mm) som krävs för ett UT, så enkelt är det!

Jag själv har hus, verksamhet samt en stor fet släkt, viktigt, stor släkt är makt. Men viktigt att dokumentation 'r okey för migrationen, så tänk på det.

Ju mer obskyr din ansökan är ju längre månad det tar, alltså att tro att giftermål, samt registrera hus osv i Thailand räcker glöm det Du kan yra hur mycket du vill om saker och ting, till syvende och sist sitter det en nyinsatt, minimalt utbildad som skall avgöra ditt och din frus ärende. Eftersom hon/han inte har adekvat utbildning vet hon/han inte ett skit, så hamnar ditt ärende där är du lost i många månader...hehehehe

Trycket idag är enormt med alla flyktingar och du är inte prioriterad, en thaiflicka som får sitt uppehälle från en falang i Sverige...hahahahha. Tror du att de prioriterar henne??? Nä det vet ju att hon supportas av dig med pengar!

Sen tycker jag också, min fru är inte prioriterad framför de alla lidande människor från krig och elände, min fru har det bra och vi har verksamheter samt hus och ett bra liv. Jag och min fru låter gärna alla dessa lidande människor få en chans, ser ni alla den möjligheten också, era fruar lider inte!

Lita mer på tur!!!
Lyco!

Jag gillar dig .. Men ditt ovanstående passad inte in på mig...
Jag har varit tillsammans med med min tant i över 2.5 år. Jag är inget pucko som jagat upp en tootis...
Hon är 46 år gammal. Och vi har varit tillsammans i thailand 6 gångre under denna tiden och hon har varit i sverig 2 gånger .. Sedan avseende hennes utbildning eller penga status har du inte en susning om...
Låter som din förutfattade mening är att jag plockar hem en bar flicka... Hur fan vet du vem jag träffade för 2.5 år sedan... ? Jobbar du för en viss konsult..?? Låter sååå..??

Kram Pepsi

Pepsi jag förstår inget. Ibland får jag känslan av att du är en person som vill ha uppmärksamhet, men verkstaden har inga verktyg, ÄR DET SÅ?????
Behöver ingen uppmärksamhet... Och ja det sjunger nog illa.. pga av det jag säger är sant...
Inget hittepå... Min kvinna har tagit väldigt illa vid sig och jag har blivit hotad och utskälld...
Och hon är inte någon dj...la barflicka.. Lite förolämpning för henne och mig...

Sådan är de de man alitar i bland...
Sorry... Verkligheten kan visa sig lite annerlunda än man tror...

Lyco!

Jag gillar dig .. Men ditt ovanstående passad inte in på mig...
Jag har varit tillsammans med med min tant i över 2.5 år. Jag är inget pucko som jagat upp en tootis...
Hon är 46 år gammal. Och vi har varit tillsammans i thailand 6 gångre under denna tiden och hon har varit i sverig 2 gånger .. Sedan avseende hennes utbildning eller penga status har du inte en susning om...
Låter som din förutfattade mening är att jag plockar hem en bar flicka... Hur fan vet du vem jag träffade för 2.5 år sedan... ? Jobbar du för en viss konsult..?? Låter sååå..??

Kram Pepsi

Nä Pepsi jag fråntar inte dig din värld! Du säger det passar inte in på dig? Vad passar in på dig????

Behöver ingen uppmärksamhet... Och ja det sjunger nog illa.. pga av det jag säger är sant...
Inget hittepå... Min kvinna har tagit väldigt illa vid sig och jag har blivit hotad och utskälld...
Och hon är inte någon dj...la barflicka.. Lite förolämpning för henne och mig...

Sådan är de de man alitar i bland...
Sorry... Verkligheten kan visa sig lite annerlunda än man tror...

Ledsen Pepsi, jag förstår inget, det du skriver är en blandning av, ja jag vet inte vad????

Jo Visst kan man ha tålamod... och vänta.. Det har jag med..
Men när de gång på gång ljuger mig upp i ansiktet kan man bli liiiite upprörd..
I april fick jag besked att det var ca 1 månad kvar.. I går sade samma folk på MIG att det var 5 månader...
De ljuger som katter som är hungriga...

För två år sedan fick vi avslag för 3 månaders visum pga jag hade för liten inkomst...
Bara bullshit..
Avslag av en SVENSK kvinna på ambassaden i Bangkok..
Det kunde enbart överklagas i Sverige...
Då hade jag visat dem att bank utdrag på en fet peng..
Nästa dag ringer tanten till en kontakt som jobbar i ambassadbyggnaden..
OK!!! Skicka 2000 Bath så har ni visat inom en vecka..
Inom en vecka fick vi Visa utan överklagan i Sverige.. Konstigt...

Är det inte underbart... Nu har jag anlitat ett pucko till konsult som skött alla papper
Han gör inte ett skit..... Han är på Thaisnack för info...
Däremot får man en utskällning om man ringer dem..

Men samtidigt när du lämna in din ansökan i dec sp va handläggningstiden 14 månader det visste du om så varför gnälla va väl ingen me sunt förnuft som trodde att dom skulle klippa 10 månader direkt när dom gick över o sa att det e 4 månader då e man blåögd

Sen tror ja att alla som e tillsammans eller gifta med thai vet om att det kommer att ta tid innan hon kommer hit efter ansökan o att man då under den tiden får åka ner om man vill träffa den man älskar

Så skicka i väg din fru ett tag på jobb i 12 månader och vänta på henne om du tycker det är ok... ;)
Då blir ni säkert lyckliga när ni ses igen... Och bullshit av Glimten.... :p

hehe, jag behöver inte skicka iväg någon på jobb, vi har egna verksamheter som måste skötas och vi är inte i behov just nu att söka något uppehållstillstånd, för både hon och jag kommer ändå att frekvent vara nere i Thailand, men visst uppehållstillstånd är ju bra då vi inte hela tiden måste köra visa-svängen:)

Min fru var här 6 månader sist och nu är hon tillbaka igen i Thailand för att ta hand om verksamheten!!!

Näää..
Jag förväntar bara mig ett trevligt bemötande för mig och tanten när man kontaktar konsulten ... Inga spydigheter eller annat.. Förväntar mig inte att de skall påverka några myndigheter ... Utan bara svara trevligt och tillmötesgående när jeg eller min fru kontaktar dem... OCH det gör de sannerligen inte..!!!
Väldigt otrevliga... Men har inga synpunkter på vem ...

Som man bemöter, blir man bemött....gammalt Lyco-uttryck...haha

Som man bemöter, blir man bemött....gammalt Lyco-uttryck...haha
Se min signatur som jag har haft ganska länge nu. :)

Visst är det beklagligt att väntetiderna är så långa, jag har full förståelse för frustrationen. Men man får inte gräva ner sig i detta utan försöka göra det bästa av eländet. Det finns trots allt Skype, Tango, Line mm som underlättar och man kan som sagt åka ner om det finns tid. Så lev livet och försök att inte bli bitter, det är mitt bästa råd.

Se min signatur som jag har haft ganska länge nu. :)

Visst är det beklagligt att väntetiderna är så långa, jag har full förståelse för frustrationen. Men man får inte gräva ner sig i detta utan försöka göra det bästa av eländet. Det finns trots allt Skype, Tango, Line mm som underlättar och man kan som sagt åka ner om det finns tid. Så lev livet och försök att inte bli bitter, det är mitt bästa råd.

Ja Berra, jag tror att vi kan inte komma längre än här. För de som hela tiden bara gnäller sitter i sin egen situation och ser inte helheten, de bara ser till sin egen situation, så är det alltid.

Jag har själv med min fru sökt uppehållstillstånd, men det visade sig att de kan inte bestämma om jag är dansk eller svensk, jag är dansk när det gäller uppehållstillstånd för min fru, alltså fru till mig. Tydligen gäller det andra regler, men en del säger att jag som anhörig kan använda den blanketten, sen när jag går till ett bord bredvid, säger de annat

I rådande läge med alla dessa flyktingar mm, har migrationen tagit in en massa folk för att kunna hantera ärenden, folk som jag vet fått kortfattad utbildning. De vet inte vad som gäller.

Jag var själv hos migrationen och ville ha ett utresepass för min fru eftersom de strulat med min nationalitet, hon var här i 6 månader i väntan på utredning och sen säger de att vi ansökt om fel UT.

Jag ger inte Migrationen skäll för de är helt överbelastade med ärenden, som dessutom de inte har kunskap om, för det sitter inhyrda människor som bara har fått delar av det hela, utan de som ni skall peka finger på är "politiker", de är gangsters som inte tar ansvar, så rösta rätt.

Jag säger än en gång, ni gubbar som klagar om degta, ni förser era fruar med pengar och de lider ingen nöd, ta det lungt en dag är hon hos er, som jag sa i ett annat inlägg handlar det om "tasken som virrar" och det är inte föremål för snabbare hantering av ert ärende, under tiden// :wai::);):D:D:D

Vårdat språk tack, även på thai.

Senast redigerad av en moderator:
Ja Berra, jag tror att vi kan inte komma längre än här. För de som hela tiden bara gnäller sitter i sin egen situation och ser inte helheten, de bara ser till sin egen situation, så är det alltid.

Jag har själv med min fru sökt uppehållstillstånd, men det visade sig att de kan inte bestämma om jag är dansk eller svensk, jag är dansk när det gäller uppehållstillstånd för min fru, alltså fru till mig. Tydligen gäller det andra regler, men en del säger att jag som anhörig kan använda den blanketten, sen när jag går till ett bord bredvid, säger de annat

I rådande läge med alla dessa flyktingar mm, har migrationen tagit in en massa folk för att kunna hantera ärenden, folk som jag vet fått kortfattad utbildning. De vet inte vad som gäller.

Jag var själv hos migrationen och ville ha ett utresepass för min fru eftersom de strulat med min nationalitet, hon var här i 6 månader i väntan på utredning och sen säger de att vi ansökt om fel UT.

Jag ger inte Migrationen skäll för de är helt överbelastade med ärenden, som dessutom de inte har kunskap om, för det sitter inhyrda människor som bara har fått delar av det hela, utan de som ni skall peka finger på är "politiker", de är gangsters som inte tar ansvar, så rösta rätt.

Jag säger än en gång, ni gubbar som klagar om degta, ni förser era fruar med pengar och de lider ingen nöd, ta det lungt en dag är hon hos er, som jag sa i ett annat inlägg handlar det om "tasken som virrar" och det är inte föremål för snabbare hantering av ert ärende, under tiden :wai::);):D:D:D
Same same Lyco!! //
Love you to..!! :wai::wai::D 555555555

Observera att det finns minderåriga som kan läsa thai. Vårdat språk Tack!

Senast redigerad av en moderator:
Med Same same menade jag att vi lägger ned gårdagens mögsnack.. och går vidare ..!! :wai::wai:
Jag respekterar allt du säger som en go vän...

PEPSI

För tillfället har en del av Migrationsverkets handläggare semester och det påverkar ju handläggningstiderna en hel del så tiderna är betydligt längre än vad de egentligen ska vara. Sedan ska man inte förglömma att flickvännens intervju hos ambassaden kan avgöra handläggningstiden till viss del beroende på hur hon svarat på frågorna. För tillfället pendlar handläggningstiderna ganska mycket beroende på hos vilken enhet ärendet ligger. Mycket beror nog på hur ärendena prioriteras. Det finns en hel del gamla ärenden som ligger och släpar som man också måste få ett slut på. Vill man få något vettigt svar får man försöka få tag i teamledaren som har hand om ärendet om det inte utsetts någon handläggare. Att fråga kundtjänst ger enbart ett allmänt svar och kundtjänst har i regel inget säkert svar på hur lång tid det tar för det enskilda ärendet att bli handlagt.

Mvh Thaikonsult

För tillfället har en del av Migrationsverkets handläggare semester och det påverkar ju handläggningstiderna en hel del så tiderna är betydligt längre än vad de egentligen ska vara. Sedan ska man inte förglömma att flickvännens intervju hos ambassaden kan avgöra handläggningstiden till viss del beroende på hur hon svarat på frågorna. För tillfället pendlar handläggningstiderna ganska mycket beroende på hos vilken enhet ärendet ligger. Mycket beror nog på hur ärendena prioriteras. Det finns en hel del gamla ärenden som ligger och släpar som man också måste få ett slut på. Vill man få något vettigt svar får man försöka få tag i teamledaren som har hand om ärendet om det inte utsetts någon handläggare. Att fråga kundtjänst ger enbart ett allmänt svar och kundtjänst har i regel inget säkert svar på hur lång tid det tar för det enskilda ärendet att bli handlagt.

Mvh Thaikonsult
Tack för inlägget Roffe!!
Bra info..!!

Som info.. är handläggnings tiden för närvarande ca 11 - 12 månader, om du har tur...
Inte som deras hemsida säger... 4 månader..
Om man anlitat ett ombud, registrerat hos migrationsverket, som tar hand om ansökan... Kan den då ta reda på hur det faktiskt ligger till i tiden? Eller ingen kan svara..??

Man kan inte få ett svar om den exakta handläggningstiden förrän ärendet fått en handläggare som börjat gå igenom ärendet och denne kan säga när ärendet beräknas bli.

Första gången ett ärende får en tillfällig handläggare är när frågorna ska tas fram inför intervjun hos ambassaden. Efter intervjun avgör den tillfälliga handläggaren hur ärendet ska handläggas.

För tillfället är det som du säger Pepsi att handläggningstiderna ligger kring 11- 12 månader men mycket beror på semestrarna. Troligen kommer tiderna att kortas under hösten.

Jag kan inte tänka mig att generaldirektören vill ha problem med JO igen då JO redan sagt att det inte är okey att handläggningstiderna överstiger 9 månader då det strider mot Utlänningsförordningen.

Sedan slog Migrationsverket ihop köerna för att göra handläggningen effektivare. Numera finns flertalet ärenden i den elektroniska kön och både ärenden och handläggare som tidigare jobbade med ambassadansökningarna är numera överflyttade till den elektroniska kön. Det handlar bara om att de ska jobba ikapp och det får väl framtiden utvisa om de lyckas med detta.

Det är tragiskt för alla som ska behöva vänta på sin käraste.

Mvh Thaikonsult

Man kan inte få ett svar om den exakta handläggningstiden förrän ärendet fått en handläggare som börjat gå igenom ärendet och denne kan säga när ärendet beräknas bli.

Första gången ett ärende får en tillfällig handläggare är när frågorna ska tas fram inför intervjun hos ambassaden. Efter intervjun avgör den tillfälliga handläggaren hur ärendet ska handläggas.

För tillfället är det som du säger Pepsi att handläggningstiderna ligger kring 11- 12 månader men mycket beror på semestrarna. Troligen kommer tiderna att kortas under hösten.

Jag kan inte tänka mig att generaldirektören vill ha problem med JO igen då JO redan sagt att det inte är okey att handläggningstiderna överstiger 9 månader då det strider mot Utlänningsförordningen.

Sedan slog Migrationsverket ihop köerna för att göra handläggningen effektivare. Numera finns flertalet ärenden i den elektroniska kön och både ärenden och handläggare som tidigare jobbade med ambassadansökningarna är numera överflyttade till den elektroniska kön. Det handlar bara om att de ska jobba ikapp och det får väl framtiden utvisa om de lyckas med detta.

Det är tragiskt för alla som ska behöva vänta på sin käraste.

Mvh Thaikonsult
Roffe!
Som du vet bryter migrationsverket redan mot Utlänningsförordningen. Om tiden överskrider 9 månader..
Och de har som jag fått reda på fått mååånga fler JO-anmälningar i år... pga detta..

Som du vet och de flesta som har lite i skallen, så vet alla att det som står på deras hemsida angående handläggnings tiderna bara en bluff.. Det var en politisk sak man gjorde för att rädda skinnet efter massvis av JO-anmälningar..

Jo! Vad gör de för att hålla sig inom lagen..??
I det som kallas för intervju... tillämpar man trots det inte behövs..
Visst måste hon/han lämna fingeravtryck, foto mm. för sitt UT..
Men detta används i ett felaktigt syfte av MIG.. Alla kallas till intervju.. under begreppet , lämna underlag för UT..

På så sätt flyttas alla från 4 månader till 9 månaders väntetid.. om man har tur... annars återkommer de med en ny fråga.. och då kan det ta .... Ja!!!! Just det!! 14 månader som innan..
Sååå ... de har i praktiken har de inte ändrat ett dugg... Utan de har friserat sin hemsida lite

Men så står det INTE på MIGs hemsida.. Utan bara de som behöver mer utredning..

Där står det 4 månader om alla uppgifter är ok..

Jag håller med dig.. Det är tragiskt för alla som ska behöva vänta på sin käraste.

Men det bryr sig inte MIG om ett dyft... tyvärr..

Hoppas jag nu inte skrämmer alla som vill ta hit sin vän... Men tyvärr är verkligheten sådan just nu på migrationsverket... Du får aldrig ett svar...

Så den dagen ni skickar in alla uppgifter... såååå förbered er på att inte ses på ett år..
Om du inte åker till Thailand så klart... För hon får inte vistas i Sverige under tiden ansökan pågår..

Lycka till!!! :wai::wai::wai:

PEPSI

Det tar den tid det tar, inget att stressa upp sig för ;)

Hahaha!! Glimten! Du är bara så goooo när du svarar...:wai:

Jag bara förklarar hur det ligger till just nu..

Men kanske mååånga personer som läser MIGs hemsida... och tänker.. Bara 4 månader tills vi ses igen..
Men som jag sagt. Det är bara skitsnack..!!! Det tar ca ett år innan ni ses igen...

Och många klarar inte den väntan... tyvärr... På ett år händer det mycket...
Jag personligen har väntat i 7 månader .. Och då har jag träffat min fru under tiden i Thailand..
Men hur många har råd att åka till Thailand bara för att ses...?

Tror inte såå många gör det..

Sedan är det ju lätt att ha synpunkter om allt är bra för en själv med sin thaländska vän hemma..

Typ om jag har mycket pengar , kan jag säga det var ett djävla gnäll om pengar ..
Det är väl bara att betala.. Men har man inga sååå blir man genast ödmjuk...
:wai:

PEPSI

Liknande trådar

S
Svar
11
Visningar
2 K
Liverpool
L

Tillbaka
Topp