Många säger att det bara är att gilla läget. Det behöver man inte alls göra, men man mår bäst av att acceptera det.
Sooorry!! Men jag håller inte med dig Caesar..!!
Vad skall man acceptera..?? Att en svensk myndighet ljuger för allmänheten..?
Märk väl det att det finns lagar och förordningar i Sverige som gäller alla...
Och myndigheterna i Sverige har dessutom EU regler att följa... Internationella regler..mm
Enligt den svenska utlänningslagen får en ansökan för anhörigs ansökan för UT ta max 9 månader..
Den tidigare tiden på 14 månader som migrationsverket uppgav innan den 14 April , var en max tid om inte alla papper var ok.. utan det behövdes kompletteringar..
Den 14:e April i år ändrade migrationsverket sin information på sin hemsida.. Varför då??
Jo!! Det kom in sååå många anmälningar till JO att de var tvugna att reagera..
Så tror någon att de gjorde det för peroner som ansöker.. Näääää!!
Det var för att det skulle se bra ut för andra granskande myndigheter..
Jag har personligen JO anmält migrationsverket för detta..
Jag har fått svar.. Vi vi är glada för informationen.. och vidarbefordrar den till MIG..
Att alla är så flata i Sverige och inte lyfter ett finger. Vilket medför att vi har myndigheter som skiter fullständigt i folket..
Om det inte drabbar en själv så är tyvärr det så att i Sverige så skiter alla fullständigt i om din granne behöver hjälp..
Bara det inte drabbar dig själv...
Se gärna mina tidigare inlägg.. Orkar inte dra det fler gånger..
Men hur kan 4 månaders handläggnings tid bli 12 månader.. ??
Som tjejen på MIG sade.. Tyvärr lyssnar inte ledningen på oss handläggare.. Politik!!!
Så nästa person som uttalar sig om att man skall vänta och vara glad...
Do duutt chani... ( Kan skriva det på Thai om ni vill )
Jag är av den person typen att jag alltid tar hand om vänner mm...
Så jag har svårt för folk som pratar skit... Myndigheter som privatpersoner.. sama same..
PEPSI