Lånehajar med 163 fordon som säkerhet greps Phitsanulok.

 
Hej

Det är ok för mig, du får kalla dig precis vad du vill, men du får kolla med Kurant så det blir rätt. :)

Mvh isan lover
Du verkar känna dig förolämpad att klassas som turist för en tillfällig vistelse under 3 månader när du utan att tveka kan kalla andra som stannar i sex månader eller längre för turister.

Ändå har ni samma visum non IM O Spouse.

Säkert några fler medlemmar än du som åker ner i vinter med detta visum.
Vad är dom i så fall??
Du är inte ensam att ha ett hus i Thailand.

Har dom också några undantag som du har av myndigheterna för att slippa registreras som turister av myndigheterna?
 
Du verkar känna dig förolämpad att klassas som turist för en tillfällig vistelse under 3 månader när du utan att tveka kan kalla andra som stannar i sex månader eller längre för turister.

Ändå har ni samma visum non IM O Spouse.

Säkert några fler medlemmar än du som åker ner i vinter med detta visum.
Vad är dom i så fall??
Du är inte ensam att ha ett hus i Thailand.

Har dom också några undantag som du har av myndigheterna för att slippa registreras som turister av myndigheterna?
Hej

Jag förstår inte hur en individ kan ägna tid åt att på egen hand klassificera människor överhuvudtaget.

Mvh isan lover
 
Hej

Jag förstår inte hur en individ kan ägna tid åt att på egen hand klassificera människor överhuvudtaget.

Mvh isan lover
Jag tror att allt startade med att du ansåg alla andra som turister och endast du var en....icke turist.
"Klassificeringen" är det nog du som har börjat med. Att sedan folk spinner vidare på det är en helt annan sak.
 
Hej

Jag förstår inte hur en individ kan ägna tid åt att på egen hand klassificera människor överhuvudtaget.

Mvh isan lover
Det är du själv en mästare på, samt att indela folk i grupper och sätta etiketter på medlemmar, främst inom politiken.

Men få dig att erkänna att du bara är en tillfällig besökare i Thailand och en utlänning kommer aldrig att ske.

Filippinerna har enklare system fast krångligare.

I grunden bara två klasser.

Thailand har väl i praktiken bara ett för utlänningar, Non IM.

Screenshot_20211101-165352_Chrome.jpg
 
Det är du själv en mästare på, samt att indela folk i grupper och sätta etiketter på medlemmar, främst inom politiken.

Men få dig att erkänna att du bara är en tillfällig besökare i Thailand och en utlänning kommer aldrig att ske.

Filippinerna har enklare system fast krångligare.

I grunden bara två klasser.

Thailand har väl i praktiken bara ett för utlänningar, Non IM.

Screenshot_20211101-165352_Chrome.jpg
Thailand har ju permanent uppehållstillstånd också.
 
Thailand har ju permanent uppehållstillstånd också.
Inte många som kan få detta, 10-50 per år?

Filippinerna beviljar max 50 per år som medborgare som då även får ett pass.
Det är personer som gjort något extraordinärt för landets bästa.
Läste att det är under 10 per år, mest koreaner.

Permanent uppehållstillstånd är inte svårt att få men det är som PUT i Sverige och leder inte till medborgarskap.
Gör en dumhet och det dras tillbaka.
 
Jag tror att allt startade med att du ansåg alla andra som turister och endast du var en....icke turist.
"Klassificeringen" är det nog du som har börjat med. Att sedan folk spinner vidare på det är en helt annan sak.
Svårt att inte spinna vidare i ämnet när han tidigt påstod:

Själv har jag inte besökt Thailand som turist sedan 80-talet.

Mvh isan lover





 
Hej

Idag kunde man läsa om ännu ett fall med lånehajar, den här gången handlar det om en 19 årig kvinnlig student som lånade 5000 baht av en lånehaj, efter att ha lånat av andra lånehajar för att betala tidigare lån krävs hon nu på totalt 1.9 miljoner baht och hotas till livet av lånehajarna.

Deeply in debt student threatened, seeks CSD help​

PUBLISHED : 3 NOV 2021 AT 14:37
WRITER: WASSAYOS NGAMKHAM
The 19-year-old student from Sakon Nakhon, right, at Crime Suppression Division headquarters. She filed a complaint that she owed loan sharks about 1.9 million baht in total and was being threatened because she could not pay. (Photo supplied)
The 19-year-old student from Sakon Nakhon, right, at Crime Suppression Division headquarters. She filed a complaint that she owed loan sharks about 1.9 million baht in total and was being threatened because she could not pay. (Photo supplied)

A 19-year-old student sought help from the Crime Suppression Division on Wednesday, saying she had received threats to her life from a series of loan sharks she owed about 1.9 million baht in total.


Mvh isan lover
 
Det förstår ju vem som helst att det går inte att komma här och påstå att man inte känner sig som en turist när man hälsar på familjen i Thailand.
Det är allvarliga grejer.
Sådant måste redas ut omedelbart :laugh2::laugh2:
Äh men blir ju löjligt, kolla @Gottland mer än 30 år i landet, själv 11 år men fortsatt klassad som turist.
Och den delen är jävlig, kan man inte hålla får man inte stanna.
Då får man inte se sina barn igen.
Har man inte 400k, får man inte stanna och kravet att komma till Sverige är högre.
Där måste man has hus/lägenhet som är godkännt för antal personer och inkomst för att försörja.
 
Äh men blir ju löjligt, kolla @Gottland mer än 30 år i landet, själv 11 år men fortsatt klassad som turist.
Och den delen är jävlig, kan man inte hålla får man inte stanna.
Då får man inte se sina barn igen.
Har man inte 400k, får man inte stanna och kravet att komma till Sverige är högre.
Där måste man has hus/lägenhet som är godkännt för antal personer och inkomst för att försörja.
Det var väl inte frågan om vad man klassas som jag avsåg.
Jag tycker väl att om man inte känner sig som en turist när man hälsar på familjen i Thailand så har man väl rättigheten att göra det utan en massa påhopp.
Jag vet inte men jag tror inte att Gotland känner sig som en turist;)
 
Det var väl inte frågan om vad man klassas som jag avsåg.
Jag tycker väl att om man inte känner sig som en turist när man hälsar på familjen i Thailand så har man väl rättigheten att göra det utan en massa påhopp.
Jag vet inte men jag tror inte att Gotland känner sig som en turist;)
Jag känner mig inte som turist, har hus, bil etc men får inte göra nåt jag skrev om utan papper.
 
Det var väl inte frågan om vad man klassas som jag avsåg.
Jag tycker väl att om man inte känner sig som en turist när man hälsar på familjen i Thailand så har man väl rättigheten att göra det utan en massa påhopp.
Jag vet inte men jag tror inte att Gotland känner sig som en turist;)
Man får självklart känna sig som icke turist men att neka till att myndigheterna klassar ett tillfälligt besök hos släktingar som turism när man är bosatt i Sverige är exklusivt för honom.

Gottland är bosatt i Thailand på heltid.
 
Påminner om en från södra Sverige som köpte ett fritidshus i Norrland som han besöker på sin semester.
När han dyker säger han alltid skönt att komma hem.
Det reagerar folk direkt på och säger att du är ju inte härifrån alls.

Han svarar alltid samma, för mig är detta mitt hem, där jag bor hyr jag bara.
Stugan äger jag.
 
 
 
Tillbaka
Topp