Lånehajar med 163 fordon som säkerhet greps Phitsanulok.

Jag har inte brytt mig i vilket visum man har för en tillfällig vistelse i Thailand.

Tre månader är turism oavsett visum om man inte åker i tjänsten.

Tycker du att en longstay som vistas 6 månader eller längre på en badort är mer turist än du på 2-3 månader?

Är en vistelse under ett år och syftet att återvända till sin skrivna adress är det turism.
Hej

Jag personligen går på det en person gör i utlandet, handlar det om sol och bad på en turistort så kallar jag det för att turista, har man själv eller frugan en lägenhet eller ett hus där man vistas hela eller delar av året så ser jag det som ett helårsboende alternativt delårsboende, arbetar man heltid under delar av året utomlands ser jag det inte heller som turism.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

Jag personligen går på det en person gör i utlandet, handlar det om sol och bad på en turistort så kallar jag det för att turista, har man själv eller frugan en lägenhet eller ett hus där man vistas hela eller delar av året så ser jag det som ett helårsboende alternativt delårsboende, arbetar man heltid under delar av året utomlands ser jag det inte heller som turism.

Mvh isan lover
Ja du har egna tolkningar,
men turist är inte det du väljer att kalla andra.

Två till tre månader eller längre är turism om man åker hem tillbaka sin bostad i Sverige.

Inte vad man gör på dagarna eller vad som står i passet.

Hej

Mvh isan lover

Då är det väldigt få turister på detta forum.
@SatanG är väl den största badturisten.

I min familj är det nog jag som helst vill slippa strand och badliv. Det betyder således att det är frun som är turist och jag som är ”besökare”.

Ja du har egna tolkningar,
men turist är inte det du väljer att kalla andra.

Två till tre månader eller längre är turism om man åker hem tillbaka sin bostad i Sverige.

Inte vad man gör på dagarna eller vad som står i passet.
Hej

Nej alla vet nog numera att du anser dig ha ensamrätt på att kategorisera utlännigars vistelser i Thailand, vad Thailändska myndigheter och om inblandade själva tycker hsr ingen betydelse alls, lycka till med ditt register och lite ovanliga hobby.

Mvh isan lover

Då är det väldigt få turister på detta forum.
@SatanG är väl den största badturisten.

I min familj är det nog jag som helst vill slippa strand och badliv. Det betyder således att det är frun som är turist och jag som är ”besökare”.
Hej

Det tycker jag personligen är något som du och Thailändska myndigheter kan avgöra på egen hand, är du ändå osäker och tycker att det här är viktigt så fråga Kurant var han placerar dig i sitt egna register. :)

Mvh isan lover

Hej

Nej alla vet nog numera att du anser dig ha ensamrätt på att kategorisera utlännigars vistelser i Thailand, vad Thailändska myndigheter och om inblandade själva tycker hsr ingen betydelse alls, lycka till med ditt register och lite ovanliga hobby.

Mvh isan lover
Nej jag använder mig av den betydelse som bla FN använder och olika länders turistmyndigheter använder.

Tror inte heller thailändska myndigheter separerar dig från övriga turister och har något unikt delårsboendevisum just för din skull.

När du passerar IM på flygplatsen registreras du som turist.

Sen att du tycker att en turist är något annat än det hela världen använder, gränsar till komik.

Hej

Det tycker jag personligen är något som du och Thailändska myndigheter kan avgöra på egen hand, är du ändå osäker och tycker att det här är viktigt så fråga Kurant var han placerar dig i sitt egna register. :)

Mvh isan lover

Jag skulle tro att jag klassas som turist likförbannat.
Jag är dessutom turist hemma i Sverige då jag knappast deltar i några arbeten eller i någon form av socialt konstruerade happenings

Nej jag använder mig av den betydelse som bla FN använder och olika länders turistmyndigheter använder.

Tror inte heller thailändska myndigheter separerar dig från övriga turister och har något unikt delårsboendevisum just för din skull.

När du passerar IM på flygplatsen registreras du som turist.

Sen att du tycker att en turist är något annat än det hela världen använder, gränsar till komik.
Hej

Själv har jag aldrig kontaktat FN i denna fråga utan jag har nöjt mig med dom Thailändska myndigheterna.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover
I mitt register är alla som vistas under ett år i något land turister om man planerar återvända till den adress där man är folkbokförd..
Oavsett hobby och intressen.

Undantag är de som jobbar åt ett företag i utlandet.

I mitt register är alla som vistas under ett år i något land turister om man planerar återvända till den adress där man är folkbokförd..
Oavsett hobby och intressen.

Undantag är de som jobbar åt ett företag i utlandet.
Hej

Då vet vi vad som gäller där, lycka till med ditt register.

Mvh isan lover

Namnet på visum spelar ingen roll för en tillfällig vistelse på några månader.

Du är en turist i statistiken oavsett.
Hej

För dig och ditt personliga register har säkert inte benämningen på olika visum någon betydelse, men jag tror att du får svårt att övertyga Thailändska myndigheter om detta.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp