lång flygresa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
man hör titt som tätt när man pratar med folk o det snackas om thailand att de är avskräckta för att resan tar så lång tid...

jag för egen del har inte ont av resan utan sover flera timmar varje resa minst. sist vi åkte hem ifrån bkk så sov jag innan planet lyfte. vi missade maten min dotter o jag o sov i ett par timmar till att börja med o var vaken ett tag o sen vart det dags igen...

jag tycker det är toppen när planen går sent eller nattetid för då är man redan inställd på att vara trött..

har man sedan rest ner ett par ggr så är det avdramatiserat o då kan man lika gärna ta sig en liten sovstund..

ibland har jag tänkt o jämfört.... massor av thailändare arbetar 12 timmars arbetsdag o jag kan sitta där på planet o bara päsa så visst har vi det bra.

hur upplever du flygresan.... skriv o berätta o tyck till

marianne

Att den ær lång ær något som jag faktiskt aldrig har tænkt på pga att den infaller på natten. Nær flyget går ifrån stockholm så far man ivæg runt 3 tiden och æter middag klockan 5 och sen kollar på lite film, Tar sen 1 øl och fikar lite innan natten trænger in..........och vips vaknar man upp 1 timme innan landning och æter frukost och kliver av planet klockan 06.00 och har hela dagen før sig sjælv.Helt perfekt.

En otroligt lugn och bra resa anser jag......Lång???? Inte de. den æer ju likværdig med att man går till sængs hemma på kvællen och vips så vaknar man upp i Thailand!!!! de kan ju inte bli bættre tidsmæssigt :)
En sk "KLOCKREN" RESA :wai:

Håller med, + att man är så inställd på att det tar den tid det tar. :)
även om jag ännu är en inbiten rökare :-\ så stoppar jag undan ciggpaketet när jag checkar in, sen tar jag fram dem när jag kommit fram 12-13 timmar senare.. inga problem. värst för oss rökare tror jag att det är fler och fler flyplatser infört totalt rökförbud, så mellanlandningar kan bli lite jobbiga.. men det det finns trix att ta till om det kniper..

har en riktig skräckupplevelse att berätta när det gäller flygning arlanda-bkk med aeroflot 1989..men det får bli en annan gång. kanske det redan finns en tråd när det gäller hemska flygupplevelse redan.. ska kolla upp det först. ha det bra / Ulle :wai:

njaa..jag tycker det är jobbigt att åka "långflyg dvs resa över 18 timmar med övernattning...ibland p g a lågt pris så åker jag ex mellanlandning på världens tråkigaste flygplats Peking...10 timmar väntan och 22 timmars resa...ok jag läser o läser...däremot turkish airlane o övriga flyg runt 13 timmar med mellanlandning helt OK...Thai Air bara bäst med 10 timmar direkt.....läser...inmundiga 2 vinglas som sömnmedel o vaknad framåt morgonen innan man landar ca 5.50..bara bäst...jag åker IDAG 14.30...till Bangkok-Chiang Mai-Mai Sai/Gyllene Triangeln..jag åker NUUUUUU

ha nu en toppenresa jp....

vi är säkert alla med dig i tanken... vi vet ju hur det är...

jag för min del tycker att bägge resor är helt okej. åker ju hem nästan alltid nattetid o då är det inga problem. jag sover minst 6-7 timmar av hemresan..

marianne

"marianne " sa:
jag för min del tycker att bägge resor är helt okej.

Jag skulle tro att du redan på hemresan till Sverige sitter och lurar på din nästa resa tillbaka till Thailand ;D ;D ;D

men att åka ner som ensam tjej är nog lite tveksamt om jag kommer att göra. när man inte har någon man eller någon kompis som kan hänga med så vete sjuttan om det är rätt ställe för mig numera. det fanns inte en man som ens skulle komma på tanken att snacka med mig. alla hade fullt upp med thailändska tjejer o det kan ju bli lite jobbigt en hel semester att inte hitta någon eller några att ha kul tillsammans med.....

då är det nog lättare att åka charter...där ser man ju snabbt vilka som är ensamma...o kanske kan knyta kontakter..inbillar jag mig... har ju aldrig varit på charter

det låter kanske som om jag vore en eremit...snarare tvärtom mkt social o det är väl därför jag skulle vara rädd att åka själv..

marianne

Jag för min del har inga problem att resa själv.
har rest med kompisar oxå , och det är hur kul som helst.
men, efter några veckor ihop med ressällskap så vill jag gärna hitta på något själv. Låt vara att det bara är för en eller ett par dagar
men, denna "ensamtid" är som balsam för mig.

att bara hyra en båge... köra några mil, stanna, insupa atmosfären, hyra
in sig någonstans, äta och dricka gott, umgås med trevilga lokala mäniskor. Ni som varit där ett antal gånger vet säkert vad jag pratar om. :)

Som förra gången jag var där, jag tog motorcycklen upp i bergen då jag fick problem med motorn. thailändarna i jeepen jag just kört om stannade och erbjöd mig hjälp, och det slutade med att jag sov över hos familjen
och åt och drack och pratade långt in till tidig morgon .... det var en oförglömlig kväll/natt.

men visst är det skillnad på att få några lediga dagar bara för sig själv än att resa ensam o stanna borta kanske en månad....
visst skulle jag kunna sätta mig på en vespa o se var jag hamnar.... jag har kört mkt vespa i thailand o flera hundra mil med bil men inte varit där själv....dessutom vet jag inte om jag som tjej skulle stanna tilll o sova över hos folk så där apropå.... hur trevliga de än verkar...

jag tycker om att snacka med ortsbefolkningen o har flera thailändska vänner men de arbetar för sitt uppehälle o kan inte fara runt o göra som jag när jag är där....

jag är rädd att jag skulle bli för ensam o det är inte min grej... kanske skulle funka perfekt... det vet jag ju inte men jag är lite osäker o det vore inte kul om man kände sig ensam mest hela tiden när det är meningen att man ska ha en toppenresa....

Jag är van att flyga ensam, gör ofta så i jobbet också. Då blir det dock mest inom Europa.

Att flyga till Thailand är naturligtvis alltid lättare på utresan - då har man ju något att se fram emot. Jag har dock svårt med sömnen, av någon outgrundlig anledning har det alltid varit så. Men det får man ta igen senare. För det mesta flyger vi (numera är vi två) med Thai till Bangkok och sedan direkt byte till inrikes mot Udon Thani. Suvarnabhumi är ju en fin flygplats och det är inga problem med att slå ihjäl någon timme där.

Hemresan är värre, jag tycker att det tar ett par, tre dagar tills man är inne i dygnsrytmen igen. Lite trist att Thai´s 747:eek:r är slitna och har ett taskigt underhållningssystem, man hade ju gärna haft sin egen skärm. Det hade varit fint med ett omfattande musikutbud samt att kunna starta och stoppa filmerna när man vill. Det är ju en del bolag som har detta system.

Sen är det ju alltid trevligt att prata med medpassagerare, har fått ett och annat bra tips om sevärdheter etc den vägen.

Berralund :wai:

Hemresan är värre, jag tycker att det tar ett par, tre dagar tills man är inne i dygnsrytmen igen. Lite trist att Thai´s 747:eek:r är slitna och har ett taskigt underhållningssystem, man hade ju gärna haft sin egen skärm. Det hade varit fint med ett omfattande musikutbud samt att kunna starta och stoppa filmerna när man vill. Det är ju en del bolag som har detta system

Berralund Thai har de systemet me men då får du åka från Oslo i stället dom har nya fina plan på den rutten lille bror åkte den vägen sist stockholm-oslo-bangkok

dom kunde fått våra gamla kärror så kunde vi fått dom nya

glimten66 :wai:

Hej.

Turkish airline gillar jag, för dom har de saker ni tog upp. .
mellan istanbull och bkk flyger dom nya fräsha boeing777 och där har de film,musik,tv-spel och annat i sätet. benutrymme och käk får oxå gott betyg.

Glimten66, håller helt med dig. Oslo kunde fått de gamla planen och vi de nya. Men det är inte så illa att jag åker till Oslo innan Thailand hehe. ;D

"Berralund " sa:
Glimten66, håller helt med dig. Oslo kunde fått de gamla planen och vi de nya. Men det är inte så illa att jag åker till Oslo innan Thailand hehe. ;D

Nej håller me di vill ju komma närmare BKK inte ännu längre bort :nod:

Aero flot nej har aldri prövat o lär no aldri göra heller men de e många som ja känner som åker turk linjen o säger den e bra sen åker en del me Austrian o gillar den för de brukar vara styvt en timme i österike innan nästa etap

Jag har heller aldrig provat Aeroflot och det lär inte inträffa. Det blir naturligtvis det billigaste alternativet och det är oftast Thai. Vill inte ha för långa väntetider heller. Thai rules! :thumbsup:

så sant så sant Berralunt THAI äger....
snabbast möjligt ner får gärna kosta lite mer men de känar du in på res tid o de

Javisst!! Har inte ens någon aning om vad Aerosvit flyger med för plan, letade på deras torftiga hemsida för ett tag sedan utan resultat. Aeroflot har ju moderna plan, men att vänta x antal timmar i Moskva med hotell etc är definitivt inte aktuellt. Är det förresten någon som vet om man måste ha ett ryskt visum för att övernatta där? Det fördyrar resan i så fall. ???

Vet faktiskt inte om du behöver visa då..
men om ja då blir ju resan dyrare
vi får hoppas dom byter ut dom gamla kärrorna mot lite moderna snart på Thai

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
2 K
Anonym