Militärkupp i Burma, Aung San Suu Kyi gripen och bortförd av militären.

Hej

Själv följer jag dom flesta sajter som rapporterar om Thailand och länkar till dom nyheter som jag tycker är intressanta.

Mvh isan lover
Men du ser väl själv att det är copy paste sidor?
Dom gör som du.
På the thaiger visar dom även källhänvisning och oftast bangkokpost eller the nation.
The Thaiger tex är ingen nyhetssida med journalister, dom länkar bara från andra sidor.
Får väl fan kolla upp lite?
Läs artiklar i Bangkokpost så ligger dom ute med exakt samma skrift på the thaiger några timmar efter.
En copy paste sida.

Men du ser väl själv att det är copy paste sidor?
Dom gör som du.
På the thaiger visar dom även källhänvisning och oftast bangkokpost eller the nation.
The Thaiger tex är ingen nyhetssida med journalister, dom länkar bara från andra sidor.
Får väl fan kolla upp lite?
Läs artiklar i Bangkokpost så ligger dom ute med exakt samma skrift på the thaiger några timmar efter.
En copy paste sida.

Hej

Det stämmer men dom är ganska duktiga på att hitta info och får med det mesta som kan vara av intresse för utlänningar, dom plockar ju även in nyheter ifrån mindre sajter och får då med sånt som man själv kanske hade missat annars.

Mvh isan lover

Hej

Det stämmer men dom är ganska duktiga på att hitta info och får med det mesta som kan vara av intresse för utlänningar, dom plockar ju även in nyheter ifrån mindre sajter och får då med sånt som man själv kanske hade missat annars.

Mvh isan lover
Japp det stämmer.
Men du ser nu att det har varit videokonference mellan Asean länderna.
Thailand har utökat sin militärstyrka längs gränsen.
Det är inte så tyst om det som du påstår utan lite oroligt här nere nu.
Frugan och släkt känner ju alla till Aung och oroliga över vad som sker här nu.

Japp det stämmer.
Men du ser nu att det har varit videokonference mellan Asean länderna.
Thailand har utökat sin militärstyrka längs gränsen.
Det är inte så tyst om det som du påstår utan lite oroligt här nere nu.
Frugan och släkt känner ju alla till Aung och oroliga över vad som sker här nu.

Hej

Ja jag läste detta, men tyvärr är jag ändå inte optimistisk om vad resultatet blir, flera av dom andra länderna i ASEAN har ju också militärstyre. skulle dom nu kritisera Burma så kritiserar dom ju också indirekt sina egna regeringar.

Mvh isan lover

Hej

Ja jag läste detta, men tyvärr är jag ändå inte optimistisk om vad resultatet blir, flera av dom andra länderna i ASEAN har ju också militärstyre. skulle dom nu kritisera Burma så kritiserar dom ju också indirekt sina egna regeringar.

Mvh isan lover
Det stämmer, hela ASEAN är en stor diktatur, Laos, Mayanmar, Burma, Vietnam, Singapore.
Dock har Thailand utvecklats till bättre land dom sista åren.

Det stämmer, hela ASEAN är en stor diktatur, Laos, Mayanmar, Burma, Vietnam, Singapore.
Dock har Thailand utvecklats till bättre land dom sista åren.

Hej

Till listan kan vi även lägga Kambodja, men att Thailand har utvecklats till det bättre efter militärkuppen och införandet av diktaturen håller nog inte så många med om, 75% av Thailändarna uppges ju ex.vis vilja ha Demokratin tillbaka, men går vi in på detta så blir det ju en rent politisk diskussion och det vore synd eftersom tråden inte ligger under Politiskt Innehåll.

Mvh isan lover

Hej

Till listan kan vi även lägga Kambodja, men att Thailand har utvecklats till det bättre efter militärkuppen och införandet av diktaturen håller nog inte så många med om, 75% av Thailändarna uppges ju ex.vis vilja ha Demokratin tillbaka, men går vi in på detta så blir det ju en rent politisk diskussion och det vore synd eftersom tråden inte ligger under Politiskt Innehåll.

Mvh isan lover
Jag har bott här sen innan kuppen och känns idag som ett tryggare land.
Jag mins korruptionen innan 2014.
Jag mins osäkerheten att åka upp till 3rd road eller runt soi yaba där det var skottlossningar och mord 1-3 gånger i veckan innan kuppen och det blev upprensning här.
Militären har gjort skillnad.

Soi korpai och sai sam var ju maffia områden här i Pattaya innan.
Soi Korpai gick under namnet soi yaba.
Efter militären tog övet, blev det en stor upprensning i stan, idag väldigt lite krimminalitet, enormt lite tom om man ser på storlek av stad.
Kanske en av Thailands tryggaste städer nu?

Här är Asian, se bilden. Azerbajdzjan ingår inte i den turkiska gruppen, detta land tillkom efter Soviets fall. De var en del av Iran som Iran förlorade i kriget mot Ryssland. Deras språk är Azeri som kommer från Pahlavi den gamla språket i Iran före islam. Jag har varit i de här länderna, de förstår inte varandra, en Azeri fattar inte en kirkiz. Man ska inte blanda Turkiets politik med verkligheten. Turkiet vill bygg en jätte land med dem som kallas för turkistalande länder, men Ardoghan pratar med hjälp av till med Nazerbajef från Kazakstan.
Om en Azeri fattar den turkiska språket som talas i Turkiet är tack vare persiska som finns i båda språk.
Jag var ihop med turkisk tjej några år och lärde mig en hel del av henne.

Screenshot_20210202-175205_Chrome.jpg
En sak är att nog vi skriver om olika saker.
Du påstår att inga turkiska folkslag fanns i Asien före Dgingiz Khan fast turkarna dominerande Asien ända till Kina och Mongoliet flera 3-4 hundra år tidigare.
Dagens karta över Asien och dess länder har väldigt lite att göra med vad som skedde för mer än tusen år sedan.
Fakta är att turkiska folkslag har sina ättlingar i en stor del av Asien och Ryssland.
Även dom folkvandringar som utgick från Sverige långt tillbaka ger blont hår och blåa ögon runt Medelhavet.

Du påstår att inga turkiska folkslag fanns i Asien före Dgingiz Khan fast turkarna dominerande Asien ända till Kina och Mongoliet flera 3-4 hundra år tidigare.
Dagens karta över Asien och dess länder har väldigt lite att göra med vad som skedde för mer än tusen år sedan.
Fakta är att turkiska folkslag har sina ättlingar i en stor del av Asien och Ryssland.
Även dom folkvandringar som utgick från Sverige långt tillbaka ger blont hår och blåa ögon runt Medelhavet.
Och jag skrev samma folkslag men var ju totalfel enligt dig?

Jag har bott här sen innan kuppen och känns idag som ett tryggare land.
Jag mins korruptionen innan 2014.
Jag mins osäkerheten att åka upp till 3rd road eller runt soi yaba där det var skottlossningar och mord 1-3 gånger i veckan innan kuppen och det blev upprensning här.
Militären har gjort skillnad.
Hej

Själv har jag ju besökt Thailand årligen sedan 1985 och enligt mig hade Thailand sin bästa, mest demokratiska och för den stora massan bästa perioden mellan 1997-2006, under denna period hände det mer positivt och genomfördes mer reformer än det hade gjort under dom 50-100 närmast föregående åren för den fattiga majoriteten.

Denna period inleddes med att Parlamentet den 11 oktober 1997 röstade igenom den mest Demokratiska konstitution landet någonsin hade haft, men tyvärr upphävde ju militären denna konstitution via en militärkupp 2006,

För tillfället är ju Thailand egentligen ingenting annat än en diktatur till följderna av ännu en militärkupp 2014, den militära konstitution som landet nu har är nog den svagaste ur demokratisk synvinkel som landet har haft sedan
70-talet då landet var en ren militärdiktatur.

Visst kan enskilda individer och grupper uppleva Thailand som säkrare, lugnare och tryggare när militären styr, men det är nog en falsk trygghet som militären skapar genom att agera på klassiskt vis ien diktatur, man drar in pressfrihet, åsiktsfrihet och styr genom att hota, skrämma och kuva befolkningen med undantagslagar.

Mvh isan lover

Hej

Själv har jag ju besökt Thailand årligen sedan 1985 och enligt mig hade Thailand sin bästa, mest demokratiska och för den stora massan bästa perioden mellan 1997-2006, under denna period hände det mer positivt och genomfördes mer reformer än det hade gjort under dom 50-100 närmast föregående åren för den fattiga majoriteten.

Denna period inleddes med att Parlamentet den 11 oktober 1997 röstade igenom den mest Demokratiska konstitution landet någonsin hade haft, men tyvärr upphävde ju militären denna konstitution via en militärkupp 2006,

För tillfället är ju Thailand egentligen ingenting annat än en diktatur till följderna av ännu en militärkupp 2014, den militära konstitution som landet nu har är nog den svagaste ur demokratisk synvinkel som landet har haft sedan
70-talet då landet var en ren militärdiktatur.

Visst kan enskilda individer och grupper uppleva Thailand som säkrare, lugnare och tryggare när militären styr, men det är nog en falsk trygghet som militären skapar genom att agera på klassiskt vis ien diktatur, man drar in pressfrihet, åsiktsfrihet och styr genom att hota, skrämma och kuva befolkningen med undantagslagar.

Mvh isan lover
Jag håller mid dig delvis, men under vissa år framtills 2014 så va det förjävligt gällande brottslighet.
På Pattaya news så kunde du läsa om 1-3 mord i veckan ett tag uppe på soi yaba och sai sam.
Dock ser det ut att öka nu igen runt Bangkok och Isaan.. suttit och glott på kanal 7 idag och nyheterna, sjukt vilken aggressivitet det finns här.
Familjemord, knark och mord, frugan vill inte längre upp till Isaan för har ju ballat ut helt där uppe.
Nyheterna för par dagar sen, son dödade mor och far påverkad av yaba, blev ihjälskjuten av polisen.
Men här i Pattaya är det upprensat och tryggt nu.

Senast ändrad:
Jag håller mid dig delvis, men under vissa år framtills 2014 så va det förjävligt gällande brottslighet.
På Pattaya news så kunde du läsa om 1-3 mord i veckan ett tag uppe på soi yaba och sai sam.
Dock ser det ut att öka nu igen runt Bangkok och Isaan.. suttit och glott på kanal 7 idag och nyheterna, sjukt vilken aggressivitet det finns här.
Familjemord, knark och mord, frugan vill inte längre upp till Isaan för har ju ballat ut helt där uppe.
Nyheterna för par dagar sen, son dödade mor och far påverkad av yaba, blev ihjälskjuten av polisen.
Men här i Pattaya är det upprensat och tryggt nu.

Hej

Håller med angående knarket som numera finns överallt, detta är en tickande bomb, man har ju provat olika vägar att ta tag i problemet, alltifrån det s.k ”War on Drugs” då det ett tag blev brist på knark i landet, men det hade ju ett högt pris eftersom ca 2 500 knarklangare dödades och av dessa var enligt människorätts organisationer ett antal oskyldiga.

Sen har ju olika Regeringar genomfört s.k kampanjerna mot droger och drogindustrin under dom senaste 10-20 åren, stora tillslag görs mer eller mindre regelbundet och om jag inte minns fel så satte väl Yingluck något slags rekord i antal beslagtagna ton under sin kampanj.

Även nu pågår ju insatser mot droghandeln och stora tillslag görs vid landets gränser, men det måste vara stora mängder som kommer fram ändå, för det råder ju inte direkt brist på droger runt om i landet, just mängden droger och att det blir allt vanligare längre ner i åren och säljs på skolorna oroar, man kan ju undra hur ser framtiden ut för dom barn som börjar med droger redan i skolan.

Mvh isan lover

Nej snälla du läs en gång till. Mindre Asian, mindre Asian, mindre Asian.
Det som kallas Turkiet idag. Där fanns inga turkar över huvud taget.

Liknande trådar

B
Svar
8
Visningar
2 K
nakonsawan
N

Tillbaka
Topp