Mitt Tiny house bygge

Jag ska bygga så stort (litet) jag har råd med, så det blir ett budget bygge på 15-30kvm.

1454959573470.jpg

Jag personligen skulle väntat om jag vore dig till där finnes pengar till att bygga det dubbelt så stort dvs 60kvm. Men det är kanske bara jag som är klaustrofobiskt lagd av min natur. Själv byggde vi ett på 112kvm och det passar oss bra, inte för stort och inte för litet. Det viktigast är ju att man får till en relativt stor uteplats under tak när det är där man spenderar en stor del av tiden. Lycka till med bygget.

Jag personligen skulle väntat om jag vore dig till där finnes pengar till att bygga det dubbelt så stort dvs 60kvm. Men det är kanske bara jag som är klaustrofobiskt lagd av min natur. Själv byggde vi ett på 112kvm och det passar oss bra, inte för stort och inte för litet. Det viktigast är ju att man får till en relativt stor uteplats under tak när det är där man spenderar en stor del av tiden. Lycka till med bygget.

TGF gillar ej städa 150kvm hon städar hällre 15kvm !
Men stor uteplats är planerad.

Jag (vi) bor ej stort (liten sommarstuga) i Sverige heller.

Ok jag förstår!.

Men hur får man in det nödvändigaste på 15kvm. Tv, musikanläggning , kyl/frys, en toalett som man inte går in i och behöver backa ut från, ett kök med lite arbetsytor osv. Du gör givetvis som du vill men det lilla extra det kostar för att kunna röra sig fritt inomhus är enligt mig väl spenderade pengar. Återigen lycka till med bygget.

TGF gillar ej städa 150kvm hon städar hällre 15kvm !
Men stor uteplats är planerad.

Jag (vi) bor ej stort (liten sommarstuga) i Sverige heller.

Ok jag förstår!.

Men hur får man in det nödvändigaste på 15kvm. Tv, musikanläggning , kyl/frys, en toalett som man inte går in i och behöver backa ut från, ett kök med lite arbetsytor osv. Du gör givetvis som du vill men det lilla extra det kostar för att kunna röra sig fritt inomhus är enligt mig väl spenderade pengar. Återigen lycka till med bygget.

Jag o min TGF är mycket smidiga och inte så stora heller, då kan vi t.ex. klättra upp till ett loft om vi ska ha det som sov och mmm ställe.

Hur går det med sängkläderna när man fäller upp den? Jag antar att man måste hålla på och spänna fast dem varje gång sängen ska upp?
Eller så viker man ihop täcket och lägger in det och kuddarna i garderoben ;)
Lakanen i Thailand är ju oftast sådan man drar över madrassen.
Eller så kanske man spänner med band eller bäddar täcket mellan madrass och sängkanten så det sitter fast ( vet väl hur jobbigt det är att dra loss täcket från madrassen efter en hotellbäddning).
Jag har ingen erfarenhet av en sådan säng än.

Tillbaka
Topp