Familjen Berralunds bygge i och flytt till Khon Kaen

 

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Vårt bygge har kommit en bra bit på vägen. Det är här vi skall bo när vi flyttar för gott.
20160726_152535.jpg
20160726_152503.jpg
20160726_152429.jpg
20160726_152312.jpg
20160726_152255.jpg
 
Hur länge till tills det är klart, ser ut som du får flyga ner direkt efter du hämtat hem den nya båten och mönstrat av.
Ner och möblera och installera IKEA köket ;)
 
Hur länge till tills det är klart, ser ut som du får flyga ner direkt efter du hämtat hem den nya båten och mönstrat av.
Ner och möblera och installera IKEA köket ;)
Ingen brådska med det, ingen ny resa planerad. Men kök går att fixa med svärfars hjälp, blir dock inte IKEA. Det finns ganska hyfsade thaikök till bra priser.
 
Ingen brådska med det, ingen ny resa planerad. Men kök går att fixa med svärfars hjälp, blir dock inte IKEA. Det finns ganska hyfsade thaikök till bra priser.
Nej det finns inte hyfsade Thaikök, kan vara att det finns hyfsade kök i Thailand men inte Thaikök och jag hade aldrig överlåtit köksdelen åt en Thai som inte vet något om farangkök, varför bygga ett så fint hus och innreda det med 2ndra klass kök.
 
Nej det finns inte hyfsade Thaikök, kan vara att det finns hyfsade kök i Thailand men inte Thaikök och jag hade aldrig överlåtit köksdelen åt en Thai som inte vet något om farangkök, varför bygga ett så fint hus och innreda det med 2ndra klass kök.
Inte överlåta, bara genomförandet. Tack och lov finns internet idag, man kan bestämma mycket den vägen. Och vi kommer säkert att kika redan nu.
 
Thai kan inte bygga ett kök , blir bara skit av det ,, har inte sett ett enda vettigt kök byggt av en Thai , Köp ett Farangkök alt ett Ikeakök , jag skulle satsa på det senare ... Bara mäta upp köket samt åka till Ikea så passar det som handsken när det kommer ...

Iofs inte som handsken , utan som ett rakt kök i ett snett hus ,,555 Thaibyggen har inte en rät sida samt aldrig en 45Gradare ,alltid 41 alt 47 graders -hörna
 
Vårt bygge har kommit en bra bit på vägen. Det är här vi skall bo när vi flyttar för gott.
20160726_152535.jpg
20160726_152503.jpg
20160726_152429.jpg
20160726_152312.jpg
20160726_152255.jpg
Tjusigt blir det iallafall och jag hade inte åkt hem till Sverige igen, jag hade ringt rederiet och kommit øverens om en på/avmønstringsplan och stannat ;)
6 veckor fungerar alldeles utmærkt, Blir inte så stor skillnad för dig om du mönstrar av i Göteborg och skall till skåne eller till Thailand.
När du åker från Göteborg är du inte hemma i skåne föränns på kvällen ändå och första dagen går åt, flyger du med Finnair landar du på morgonen i Bangkok, så på båda påmönstringsalternativen är det först dag 2 du börjar ledigheten ;)

Här har jag förstått det som att det är många gånger billigare att flyga ner mig till thailand än att flyga mig till Sverige och inom Europa, hörde av en Norrmann att rederiet blev bara glada när han flyttade till Filipinerna för det var billigare att flyga han dit än till Norra Norge.

Jag mönstrade av i Skagen en gång och skulle till Trondheim, det var nästan 2000 kr dyrare att flyga Skagen-Trondheim än Trondheim-Bangkok som jag skulle till efterpå.
 
Fint bygge.
Angående kök så byggde vi Thai utekök i somras för 18 000 bath.
Inneköket kan vänta tills vi bor där.
Kan vara praktiskt med 2 kök speciellt när det luktar.
Inne har vi bara enkel kyl o frys, diskbänk och liten skåp för köksgrejer än så länge.
 
Senast ändrad:
Nej det finns inte hyfsade Thaikök, kan vara att det finns hyfsade kök i Thailand men inte Thaikök och jag hade aldrig överlåtit köksdelen åt en Thai som inte vet något om farangkök, varför bygga ett så fint hus och innreda det med 2ndra klass kök.

Vi har köpt mycket bra köksskåp som är gjorda i Thailand till vårt västerländska kök .
Jag vill minnas de heter King som oxå står på skåpen som en logga / Owe
 
Vi har köpt mycket bra köksskåp som är gjorda i Thailand till vårt västerländska kök .
Jag vill minnas de heter King som oxå står på skåpen som en logga / Owe
Kanske vi har olika åsikt om vad som är ett bra skåp ;) jag gillar IKEAS genomtänkta skåp som är snillrikt plannerade och inte bara ett skåp med förhoppninsvis men inte alltid här nere hyllor i, IKEA har många gånger tänkt igenom sina skåp ett steg längre.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
30
Visningar
3 K
glimten66
G
A
Svar
1
Visningar
4 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp