Familjen Berralunds bygge i och flytt till Khon Kaen

 
Ja det gör det men å andra sidan är jag urusel på matlagning så jag värderar kockar och kokerskor väldigt högt, speciellt om dom är duktiga. Alla har sin plats och kockens betydelse till sjöss är stor. En dålig kock skapar misstämning direkt, en bra dito gör samtliga lyckliga.

Jo det vet jag kocken är ju oerhört viktig, dålig mat gör ju ingen glad och är ju viktigt för både humöret och arbetsprestationen.
 
Det har dom men inte tillräckligt tydligen. Oljans vägar är konstiga och tur är väl det, annars hade vi kanske varit utan jobb. Transporterna är dock en liten kostnad i det hela.

Samtidigt när jag tänker på det du skrev om Rederiet har vunnit flera priser för Gröna fartyg, vi kör faktiskt dom grönaste fartygen i världen i denna klassen för tillfället samtidigt som de fraktar vår tids mest miljöovänliga drivmedel. Själv kör de miljövänligt men fraktar....:)
 
Samtidigt när jag tänker på det du skrev om Rederiet har vunnit flera priser för Gröna fartyg, vi kör faktiskt dom grönaste fartygen i världen i denna klassen för tillfället samtidigt som de fraktar vår tids mest miljöovänliga drivmedel. Själv kör de miljövänligt men fraktar....:)
Visst, men det fraktas ändå och sjövägen är miljövägen. Och fraktas ändå olje- och kemprodukter så varför inte göra det så grönt som möjligt?
 
Jo Berra, men du förstår säkert, första tanken så lät det ju lite motsägelsefullt:)
Självklart! Oljebolagen har också insett detta och försöker profilera sig mer med att vara miljömedvetna. Det har inte varit svårt för rederiet att få sysselsättning för dessa fyra systrar, dom har mer eller mindre stått i kö för att få hyra dom.
 
Golf är en riktigt bra sysselsättning men i Khon Kaen finns det bara skit banor. Khon Kaen må vara en stor stad men finns ju fortfarande inget att göra där. UNQUOTE

Singha Park duger åt Asien Touren... King's Cup har väl också spelats där ett par gånger...


http://www.1golf.eu/en/club/singha-park-khon-kaen-golf-club/

Om man är nybörjare/högt hcp så finns det flera banor i närheten av stan. Du hittar enkelt information hos Isaan Golf Association;

http://www.khonkaengolf.com/home/isaan-golf-association

Reste första gången till Thailand för att spela golf 2008. Att resa från Pattaya till Bangpra, Crystal Bay, Khao Keow, Eastern Star and others tog en evighet. Två evigheter att ta sig hem i rusningstrafiken. Ingen av de banorna kan nämnas på samma dag som Singha Park.

http://www.khonkaengolf.com/home/isaan-golf-association
 
Trevligt att du gillar golf i Khon Kaen men någon golfare är jag då inte. Tyvärr kanske men har aldrig blivit intresserad.
 
Riktigt roligt att läsa igenom denna tråd. Många åsikter och mycket lärdom.
Har ni kvar huset Berralund?
Numera är ni väl för rotade i Sverige för att flytta eller?
 
Riktigt roligt att läsa igenom denna tråd. Många åsikter och mycket lärdom.
Har ni kvar huset Berralund?
Numera är ni väl för rotade i Sverige för att flytta eller?
Nej vi lyckades sälja huset utan förlust, plus minus noll. Jag insåg att det skulle vara svårt för mig åldersmässigt och barnen har det bättre i skolan här. Det hade blivit för dyrt att hålla dom i internationella skolor. Så jag svalde stoltheten och släppte drömmarna och gjorde en pudel, vi stannar där vi är, det blir bäst så.
 
Nej vi lyckades sälja huset utan förlust, plus minus noll. Jag insåg att det skulle vara svårt för mig åldersmässigt och barnen har det bättre i skolan här. Det hade blivit för dyrt att hålla dom i internationella skolor. Så jag svalde stoltheten och släppte drömmarna och gjorde en pudel, vi stannar där vi är, det blir bäst så.

Hej

Känns som ett klokt beslut, det här är ju något som påverkar hela familjen och främst barnens framtid.

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

A
Svar
30
Visningar
3 K
glimten66
G
A
Svar
1
Visningar
4 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp