Mitt Tiny house bygge

Lägenheten skall bli i storleken du funderar på 30m2.
Såhär skall den se ut tv apparaterna sitter på skjutdörren mellan sovrum och vardagsrum och går med in i väggen när man öppnar, surroundsystemet inbyggt i väggarna så man slipper ha högtalare stående och sängen uppfällbar.
Så ett hus med stor tomt går nog att få ok i den storleken.
20160128_114746.jpg
20160128_114733.jpg
20160128_114903.jpg

Eller så viker man ihop täcket och lägger in det och kuddarna i garderoben ;)
Lakanen i Thailand är ju oftast sådan man drar över madrassen.
Eller så kanske man spänner med band eller bäddar täcket mellan madrass och sängkanten så det sitter fast ( vet väl hur jobbigt det är att dra loss täcket från madrassen efter en hotellbäddning).
Jag har ingen erfarenhet av en sådan säng än.

Ja, det finns ju massor med fantastiska lösningar. ;) Men det ska ju funka i längden också, och då ska det nog till något extra för att sängen ska fällas upp oftare än till jul. :)

Eller så viker man ihop täcket och lägger in det och kuddarna i garderoben ;)
Lakanen i Thailand är ju oftast sådan man drar över madrassen.
Eller så kanske man spänner med band eller bäddar täcket mellan madrass och sängkanten så det sitter fast ( vet väl hur jobbigt det är att dra loss täcket från madrassen efter en hotellbäddning).
Jag har ingen erfarenhet av en sådan säng än.

Sent finns det praktiska bäddsoffor som går att få bekväma med en bra bäddmadrass

Ja, det finns ju massor med fantastiska lösningar. ;) Men det ska ju funka i längden också, och då ska det nog till något extra för att sängen ska fällas upp oftare än till jul. :)
Nej ær man en sådan som inte orkar lægga ner en halvminut på morgonen att vika upp tæcket och stoppa in i garderoben så skall man kanske tænka på annat, ser ut som en vanlig dubbelsæng nedfælld om man vill ha den i det læget.
Men som sagt ær man så lat så man inte orkar plocka undan mer æn till Jul så skall man væl inte kolla på kompakt boende løsningar.
Sjælv vill jag ha stædat, bæddat och ordning.

Smarta lösningar. Skulle kanske fungera ett kort tag att bo så, tveksamt i längden ...
Næ skulle inte kunna bo så i længden, jag behøver yta och en tomt.
Får se vad det blir med condon, fylle kvart om vi vart nere på stan och tagit en øl, uthyrning, kanske hamnar en bit från Pattaya så semester bostad nær man vill ta en helg vid havet, reservbostad om man skulle bli bostadsløs etc etc.

Senast redigerad av en moderator:
Nej ær man en sådan som inte orkar lægga ner en halvminut på morgonen att vika upp tæcket och stoppa in i garderoben så skall man kanske tænka på annat, ser ut som en vanlig dubbelsæng nedfælld om man vill ha den i det læget.

Ja, det bör nog max ta en halv minut för att det inte ska kännas opraktiskt. :) Dock så vill man nog ha en lösning där sängkläderna följer med sängen upp för att spara garderobsplats om man bor så där litet.

Ja, det bör nog max ta en halv minut för att det inte ska kännas opraktiskt. :) Dock så vill man nog ha en lösning där sängkläderna följer med sängen upp för att spara garderobsplats om man bor så där litet.
Håller med. Vi har bäddsoffa på landet och varje morgon ska allt bäddas ihop och varje kväll när man är trött ska det bäddas upp ljudlöst så barnen inte vaknar.

15-30 kvm är helt tillräckligt om ni ska vara här ett par veckor om året. Ska ni vara här ett par månader om året eller mer så låter det lite knappt men är man van att bo på små ytor så varför inte?

Jag bodde i korridor på 15 kvm under min studietid och under den tiden bodde jag dessutom med tre kollegor i en 20-fots container i Bosnien/Kroatien under 6 månaden samt med tre andra studenter i Botswana på under 10 kvm under 3 månader. Nu känns dock condon på 130 kvm nästan som ett fängelse när man är van att bo i hus så allt beror på ens egna krav, erfarenheter och preferenser.

Jag skulle vilja montera dammtääta Ytterdörrar o Fönster.

Finns det och köpa i Thailand och till vilket pris ?

Jag hänger nog inte med där.
Om du vill ha myggnät som är så finmaskigt att det inte släpper igenom dammpartiklar så blir det nog svårt då det blir ingen luftgenomströmning och då är det bättre med glas så man får in ljus.
Men jag kan ha missförstått frågan

Tillbaka
Topp