Motion i olika former

Verkar som att just nu går det 2 steg framåt och direkt 1 bakåt,magsjukan satte ju sina spår och inte gick det lätt idag under löpningen.

Benen kändes stela & tunga första kilometrarna sen släppte det lite och kom tillbaka ungefär vid 7 km men sprang lite till så blev totalt 9km.
Så nu är inte milen alls långt borta.

Idag passerade jag milen under löpningen men nog sitter det en liten gubbe där på axeln som hela tiden säger åt mig att sluta spring:)
Gick rätt bra fram till ca 7km därefter fick jag kämpa mot lilla gubben & jag vann.
Men inte nån super tid klockade in på exakt 60 min 1,1 mil.

Det går framåt och blir lättare att både springa och cykla,idag trampade jag ca 20 km i hyffsat tempo och svängde sedan in i parken där jag brukar springa,tänkte först göra 3 km men då det kändes lätt så blev det 6km.
Cyklar du från huset och parken ligger inne i stan? Har inte sett den parken men jag åker ju mest bil och dricker öl :laugh2:
Jäklar vad duktig du är att hålla igång :):thumbsup:

Här blev ingen joggning men en liten promenad iaf i friskt väder, 4,5km.
Får vi se om blir skidor imorrn, nu yr snön ner igen.

20260104_110341.webp

20260104_111005.webp

20260104_111624.webp

20260104_111721.webp

Dom två senaste gångerna jag sprungit så har jag ökat farten lite & det känns och märks både på andningen & pulsen,men nu är jag nere på 5 min per km och just under det:) idag 6 km på exakt 30 min... Så det går framåt och lönar sig att träna även om det är jobbigt.

Finslipade tiden lite på 6km idag & klockade in på 29 min vid målgång så under 5 min/km. Men att hålla det tempot är helt klart jobbigt för mig,hög puls och andas som en blåsbälg då :)
Verkar som ett tempo runt 5,30 per km passar mig bättre och då är det nästan behagligt att springa :rolleyes:...

Nu är det inte så många dagar kvar för oss här i Ban Khok så hinner inte med så många flera löppass.

Liknande trådar

M
Svar
15
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp