Myndigheter jagar olagliga verksamheter som drivs av utlänningar

Lilla Sverige slår sig tydligen in på topplistorna i Hua Hin, Krabi och Phang Nga. :unsure:

Lilla Sverige slår sig tydligen in på topplistorna i Hua Hin, Krabi och Phang Nga. :unsure:

Yes, precis de tre provinser man hade förväntat sig. Undrar om detta når svensk media snart?

Storbritannien finns representerat i samtliga dessa listor, och Kina är en rejäl uppkomling.

Yes, precis de tre provinser man hade förväntat sig. Undrar om detta når svensk media snart?

Storbritannien finns representerat i samtliga dessa listor, och Kina är en rejäl uppkomling.
Har sett detta med egna ögon på Landoffice i Hua Hin, upprörda nordbor som hänvisar till de företag och rådgivare som hjälpt dem att sätta upp nominee-företag för marken de byggt hus på. Men även om jag faktiskt tror att de flesta aldrig riktigt har förstått att deras upplägg är och alltid har varit olagligt, inser de det nu sakta.
De som har thaikontakter har bråda dagar med att "sälja"(överlåta gratis) marken från sina företag, men dessa affärer kontrolleras numera mer rigoröst.
Jag själv har köpt en landplott från ett nomineföretag, men i mitt fall var de övriga aktieägarna i bolaget som jag (fru och dotter) köper marken från ägda av välvilliga släktingar till fd ägaren och CEO:n för företaget. Ja, så det verkar gå bra. Vi får se när det sista ska vara klart den 30:e i den här månaden.

Undrar också när Svedalas presskår börjar rapportera, men om det fortsätter så här blir det nog snart många både skräck- och gråthistorier.
Men inte så många just nu som vill synas i hopp om att kunna hinna fixa sitt upplägg till att bli lagligt i tysthet och snabbare än snabbt.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp