Myndigheter jagar olagliga verksamheter som drivs av utlänningar

 
Där får du gå tillbaka och titta själv (skrev inget om en krusning), men bara för några dagar sedan skrev sk. Thairävar att de trodde sig veta att det inte skulle pågå så länge och inte drabba ovetande ägare i utomlandsägda developments.
Eller från samma "insatta" några påståenden om att den nuvarande regeringen är mer korrupt än någon regering förut och att den vill sätta ögonen på annat för en stund.

Leta lite..... ;)
Skriv vilka du menar. Blir enklare då.
 
Skriv vilka du menar. Blir enklare då.
Jag är inte på detta forum för att ordfajtas. Jag skriver om min verklighet: vad jag ser och hör, och hur jag lever i Thailand så gott jag kan.
Det finns tillräckligt många här på forumet som alltid måste ha rätt och som vet det mesta om Los. Själv har jag sällan helt rätt och är okej med det.
Så om det är viktigt, ja, då får ni läsa i trådens tidigare inlägg.
Du måste ju ha väldigt kort minne. Här skrev du krusning :rolleyes:
Skall jag gå tillbaka och läsa när du påstår dig veta. Är väl bättre du skriver det.

Det jag kommer på är lite ordväxling mellan dig och @PanPan
Som jag tycker du missuppfattade vad han menade.
Ja, du ser, och visst är minnet kort, men det glömde jag ju bort...... ;)
 
@Vaxet older version

Har du hört hur det gick för dina grannar, där du själv hyrde hus?
Inte så mycket mer än att de får 'typ" en revision av bolaget, och de pratade om att det gäller för många år tillbaka.

Men min fru fick informationen om att de redan är i högsta hugg med att överlåta marken till frun. Om detta sedan räcker och myndigheterna accepterar det och är nöjda utan att dra det vidare på historiska grunder återstår att se.

Vet dock att andra i samma område nu, så gott de kan, skyndsamt avvecklar sina bolag och ska överlåta marken. Man kan ju undra vad som händer när de ska till landoffice för att praktiskt genomföra det?
 
Inte så mycket mer än att de får 'typ" en revision av bolaget, och de pratade om att det gäller för många år tillbaka.

Men min fru fick informationen om att de redan är i högsta hugg med att överlåta marken till frun. Om detta sedan räcker och myndigheterna accepterar det och är nöjda utan att dra det vidare på historiska grunder återstår att se.

Vet dock att andra i samma område nu, så gott de kan, skyndsamt avvecklar sina bolag och ska överlåta marken. Man kan ju undra vad som händer när de ska till landoffice för att praktiskt genomföra det?

Tack! Ja, det blir intressant att följa.
 
Jag är inte på detta forum för att ordfajtas. Jag skriver om min verklighet: vad jag ser och hör, och hur jag lever i Thailand så gott jag kan.
Det finns tillräckligt många här på forumet som alltid måste ha rätt och som vet det mesta om Los. Själv har jag sällan helt rätt och är okej med det.
Så om det är viktigt, ja, då får ni läsa i trådens tidigare inlägg.

Ja, du ser, och visst är minnet kort, men det glömde jag ju bort...... ;)
Det är väl positivt att du inte är här för att ordfajtas utan mer vill beskriva ditt liv i LOS men då kanske man skall undvika att lägga fram saker om andra som kan ifrågasättas. Bara ett tips ;)
Nog om det. Detta med bulvanföretag har ju som sagt förekommit länge i Thailand och något jag valt att hålla mig ifrån vid mitt husköp. Dåvarande frun fick stå som ägare med vetskapen om att jag kan förlora det en vacker dag. Vi skilde oss efter 16år och huset i Thailand tillföll henne då jag hellre ville ha huset i Sverige. Nu får jag ju fortfarande nyttja huset och förvara min moppe mm där så allt är inte helt förlorat.

Hade jag haft hus i företagsform nu så skulle jag vara ganska skitnödig faktisk.
 
Inte så mycket mer än att de får 'typ" en revision av bolaget, och de pratade om att det gäller för många år tillbaka.

Men min fru fick informationen om att de redan är i högsta hugg med att överlåta marken till frun. Om detta sedan räcker och myndigheterna accepterar det och är nöjda utan att dra det vidare på historiska grunder återstår att se.

Vet dock att andra i samma område nu, så gott de kan, skyndsamt avvecklar sina bolag och ska överlåta marken. Man kan ju undra vad som händer när de ska till landoffice för att praktiskt genomföra det?
De thailändska fruarna/flickvännerna, det är oftast det, måste då kanske visa var pengarna kommer ifrån för att kunna köpa hus och mark. Kanske går att betala under bordet på Landoffice för att slippa. Den enes bröd den andres död :)
 
Läser man länkarna så verkar majoriteten av dom gripna vara thai nominees, jag trodde dom skulle lyfta på luren och bli rika ;)
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp