När köper Du elbil?

Vet du om den har någon vettig släpvikt också?
2 växlar 750kg släp, inte mycket att hänga i julgranen.
Elbilar är tyngre.
Skaffa högre behörighet B96.

Om släpet väger över 750 kg får bilens och släpets sammanlagda totalvikt inte överstiga 3 500 kg

En tung och stark bil får ofta dra mindre.

Ingen aning. BMW iX får dra 2,5ton.
Vad behöver du?
Jag är inte insatt i släpvagnsvikter och vet inte ens vad jag själv får lasta på kroken.

Det jag behöver kan jag använda mina firmabilar till men många behöver ibland kunna dra uppemot 1500kg.
Jag undrar mest av nyfikenhet, elbil är inget för mej men vi kan konstatera nu att sambon hade tjänat på att plockat ut en när hon tog ut en ny tjänstebil i somras, schablon priset för laddning hemma är ruggigt bra och vi har ett jävla överskott sommartid som vi inte blir av med.
Det blir ett par LLVP installerade innan sommaren.

Det jag behöver kan jag använda mina firmabilar till men många behöver ibland kunna dra uppemot 1500kg.
Jag undrar mest av nyfikenhet, elbil är inget för mej men vi kan konstatera nu att sambon hade tjänat på att plockat ut en när hon tog ut en ny tjänstebil i somras, schablon priset för laddning hemma är ruggigt bra och vi har ett jävla överskott sommartid som vi inte blir av med.
Det blir ett par LLVP installerade innan sommaren.

1500kg klarar rätt många elbilar.
Även om jag inte rent generellt är någon elbilsförespråkare så kan jag ju inte sitta och leta fel på elbilar.
Elbil fungerar för en del och för en del andra så fungerar det inte.

Här har du en lista där du kan se vilka bilar som har vilken dragvikt.

Tillbaka
Topp