Nyheter gällande svenskar i Thailand.

Jodå vi ser gångare även på övergångsställen men vi stannar inte förrän vi måste. Det är så trafiken fungerar här, 8-9 miljoner fordon åker in/ut från Bangkok per dygn så det finns inte extra tid att lägga på alla som vill passera över gatan.
Det är fler än dig det handlar om härnere. Passar det inte så får du gå över gatan i Sverige istället.

/ SatanG
Mitt liv höll ju faktiskt på att släckas på ett övergångsställe i korsningen utanför hotellet Grand China i China Town.
Det var mitt på ljusa dagen som jag enbart genom snabba reflexer och en oväntad vighet lyckades undkomma med livet i behåll.
Då jag är en man som inte far med osanning så får jag erkänna att anledningen till att jag befann mig mitt på övergångsstället när trafiken fick grönt helt och hållet var mitt eget fel, men det är ju ingen anledning till att försöka döda någon, eller?

Mitt liv höll ju faktiskt på att släckas på ett övergångsställe i korsningen utanför hotellet Grand China i China Town.
Det var mitt på ljusa dagen som jag enbart genom snabba reflexer och en oväntad vighet lyckades undkomma med livet i behåll.
Då jag är en man som inte far med osanning så får jag erkänna att anledningen till att jag befann mig mitt på övergångsstället när trafiken fick grönt helt och hållet var mitt eget fel, men det är ju ingen anledning till att försöka döda någon, eller?

Var det någon som dog?
Kände chauffören dig?
Lärde du dig något?

Bara så du vet, vi har mer koll på dig (och andra människor i trafiken) än du tror, det gäller även MC. Dom har också bromsar även om det kanske inte ser ut så, jag har testat dom många gånger. De vet, liksom jag, att det kommer göra mer ont på dom än på mig. :)

/ SatanG

Var det någon som dog?
Kände chauffören dig?
Lärde du dig något?

Bara så du vet, vi har mer koll på dig (och andra människor i trafiken) än du tror, det gäller även MC. Dom har också bromsar även om det kanske inte ser ut så, jag har testat dom många gånger. De vet, liksom jag, att det kommer göra mer ont på dom än på mig. :)

/ SatanG
Nä det var ingen som dog, men dom siktar ju fan in sig på en.
Jag förstår mig inte på den där idén om att man ska försöka tränga sig förbi framför gångtrafikanten.
Liksom innan personen i fråga nått fram till andra sidan så ska man tvunget passera framför.
Varför i helvete passerar man inte på sin lilla scouter bakom den som försöker korsa gatan.
Gatorna är ju ganska ofta enkelriktade, men nä man ska klämma sig förbi framför som om det skulle vara någon slags tävling.

Nä det var ingen som dog, men dom siktar ju fan in sig på en.
Jag förstår mig inte på den där idén om att man ska försöka tränga sig förbi framför gångtrafikanten.
Liksom innan personen i fråga nått fram till andra sidan så ska man tvunget passera framför.
Varför i helvete passerar man inte på sin lilla scouter bakom den som försöker korsa gatan.
Gatorna är ju ganska ofta enkelriktade, men nä man ska klämma sig förbi framför som om det skulle vara någon slags tävling.

Hahaha du har faktiskt en poäng här.
Men det ligger ett system bakom allt som funkar relativt bra för att ha så många inblandade och mycket ligger helt enkelt i vem som tar sig rätten att bestämma. Fortsätter du kommer de stanna, likadant mellan bilar, vanligtvis. Den som bromsar först förlorar :)
Det sämsta är väl, för mig, barn som åker oskyddade på mc eller på pick-ups samt fredagseftermiddagar då alla törstiga ska hem fortast möjligt eller snubben som är sugen på nudelsoppa som bara sätter på varningsblinkers då han parkerar på gatan men det funkar mindre och mindre att göra så där det är mycket trafik.

/ SatanG

I april flög jag från Ubon till Bkk. Hade precis uppvisat min biljett och passet, och gick till planet då klockan slog 18:00. Jag stannade upp i korridoren medan flera framför mig bara fortsatte gå till planet, dock ingen efter mig, alla de stannade. Säkerhetsvakten som stod där gav mig ett stort smile och gjorde honnör då jag satte igång igen. Det värmde på sätt och vis.

I april flög jag från Ubon till Bkk. Hade precis uppvisat min biljett och passet, och gick till planet då klockan slog 18:00. Jag stannade upp i korridoren medan flera framför mig bara fortsatte gå till planet, dock ingen efter mig, alla de stannade. Säkerhetsvakten som stod där gav mig ett stort smile och gjorde honnör då jag satte igång igen. Det värmde på sätt och vis.
Är det nu man ska gissa varför du stannade?

Nja jag går bet. Har ingen aning.

Undrar också varför stanna och skapa kö?
Jag hade gått förbi dig.

Jaha var det det som hände när jag höll på att skvimpa ut groggen där på balkongen i Thailand och ett fruktansvärt oväsen plötsligt uppstod från en dåligt uppskruvad och rostig gammal plåthögtalare som satt på en stolpe nere vid stranden.
Jag misstänkte nog att det hade något med nationen, eller kungen att göra för med ett generöst sinne och god vilja så gick det att anta att det handlade om någon slags musik, men det var inte lätt.
Det skrällde, skramlade och bildade plåtig resonans ner genom stolpen.
Man riktigt hörde hur skruvar och muttrar skakade loss och jag vet inte om det kändes speciellt värdigt.

Liknande trådar

A
Svar
39
Visningar
4 K
Sir One
S
A
Svar
0
Visningar