Nyheter gällande svenskar i Thailand.

Highseason i Thailand

FB_IMG_1769552645351.webp

Hej

Ja övergångsställen i Thailand är ju något av en fälla om man tror att trafikanterna kommer att stanna när man går över.

Jag gick tillsammans med 20-30 andra fotgängare på ett av dom nya upplysta, nymålade och väl skyltade övergångsställena i Pattaya för några veckor sedan, det var grönt för dom gående som redan hade börjat gå när två mc som körde mot rött åkte slalom mellan dom gående, efter dessa kom en svart SUV med tonade rutor i hyfsad fsrt rakt mot oss gående, jag vinkade åt denne för att få bilen att stanna, men den fortsatte rakt in bland oss gående, jag klev ovilligt åt sidan och drog näven hårt i sidorutan, men ingen reaktion alls, den bara fortsatte och rutorna var så tonade att man inte kunde se den som körde eller hur många det vari bilen.

Mvh isan lover
Jag bor ibland i min kompis lägenhet på Sukhumvit Road. Från Pattarasit ända ner till Pattaya Tai finns det bara ett undermåligt övergångsställe som dessutom är en enda röra. Där svänger många bilar till höger för att köra ner till Big C. På kvällen när det är mörkt tar det ibland 10 minuter att ta sig över till andra sidan. Det är ännu farligare att hamna i ett hål i trottoaren eller vricka foten på grund av plötsliga nivåskillnader.
Sudden Death hockey gäller här 5555

Liknande trådar

A
Svar
39
Visningar
4 K
Sir One
S
A
Svar
0