Nyheter gällande svenskar i Thailand.

Vet inte om nationalsången fortfarande spelas innan filmerna börjar på bion.

På 90 talet var det obligatoriskt att gamle kungen skulle visas på duken medan nationalsången spelades och folk reste sig.
Själv satt jag ibland kvar i stolen mest beroende på bakfylla.

BTT

Vet inte om nationalsången fortfarande spelas innan filmerna börjar på bion.

På 90 talet var det obligatoriskt att gamle kungen skulle visas på duken medan nationalsången spelades och folk reste sig.
Själv satt jag ibland kvar i stolen mest beroende på bakfylla.

BTT
Hej

Förr fanns det även biografer som serverade alkohol och annat, det fanns en liten borrdskiva framför dom mjuka fåtöljerna som man kunde ställa det man beställde in. Är det någon som vet om detta finns kvar någonstans?

Mvh isan lover

Hej

Förr fanns det även biografer som serverade alkohol och annat, det fanns en liten borrdskiva framför dom mjuka fåtöljerna som man kunde ställa det man beställde in. Är det någon som vet om detta finns kvar någonstans?

Mvh isan lover

Det kommer jag inte ihåg men jag minns att det inte var några problem att ta med sig en flaska sangsom plus coke in i filmsalen.

BTT

Är du inte orolig att du med din sympatiska ton och ekivoka hyllning av Norrlands skogar, faktiskt får flera miljoner Stockholmare och andra sörlänningar att vallfärda till dina smultronställen? Då blir det ju inte tyst och lugnt längre.

Jag börjar själv fundera på en långhelg i de tysta skogarna utanför Tavelsjö. Meka en gammal Ford och sitta tyst på en sten i tolv timmar med en medhavd potatis.
Jag kan väl säga att landet är rätt gött om man hittar rätt.
Vi bor på ort med 500 invånare, 10 barn per klass och 2 lärare per klass bara bondgårdar.
8 skidbackar, längdspår och massa sommaraktivitet.
Känns som hamnat helt rätt frugan och barnen älskar det och jag hsr under 30 min med bilen till 4 städer.
Kan ta mig en frukost på lokala cafe't.

20250625_105047.webp

Vill jag ta en kajak och ut på sjön är det bara en scan, 4 singel och 2 dubbel står vid sjön, bara scanna och ta ut, låg kriminalitet.
Downhill mountainbike, skate park, året runt öppen skridskohall, simhall, basket, golf, inomhus boule, löp och promenadstråk, wake board park, slalom och längdskidor.
Saknar inget om jag eller barnen vill aktiveras

Jag kan väl säga att landet är rätt gött om man hittar rätt.
Vi bor på ort med 500 invånare, 10 barn per klass och 2 lärare per klass bara bondgårdar.
8 skidbackar, längdspår och massa sommaraktivitet.
Känns som hamnat helt rätt frugan och barnen älskar det och jag hsr under 30 min med bilen till 4 städer.
Kan ta mig en frukost på lokala cafe't.

20250625_105047.webp
Sverige är genomgående oerhört vackert. Ska ta en sväng till min hemstad när jag kommer tillbaks från Kina och det är ungefär som du beskriver.

Även Stockholm är oerhört vackert. Området vi bor i, Vasastan, är generellt sett oerhört vackert och säkert och samtidigt bara en kort promenad från Hagaparken, en av världens största stadsparker. Jag gillar kombinationen av storstad och närhet till natur, vill helst inte behöva välja antingen eller.

Alla får välja precis vad de vill, tråkigt med folk som verkar vilja tvinga folk att välja något de inte vill ha och kanske ännu tråkigare att många inte har möjligheten att välja.

Sverige är genomgående oerhört vackert. Ska ta en sväng till min hemstad när jag kommer tillbaks från Kina och det är ungefär som du beskriver.

Även Stockholm är oerhört vackert. Området vi bor i, Vasastan, är generellt sett oerhört vackert och säkert och samtidigt bara en kort promenad från Hagaparken, en av världens största stadsparker. Jag gillar kombinationen av storstad och närhet till natur, vill helst inte behöva välja antingen eller.

Alla får välja precis vad de vill, tråkigt med folk som verkar vilja tvinga folk att välja något de inte vill ha och kanske ännu tråkigare att många inte har möjligheten att välja.
Frugan blev totaländrad, här i Thailand städas det dåligt och lite aktivitet.
Huset i Sverige höll hon i topptrim och ut cyklade varje dag.
Som helt annan fru.

Liknande trådar

A
Svar
39
Visningar
4 K
Sir One
S
A
Svar
0