Hej
Själv trodde jag i min enfald att expats kommit längre nu 2019, för dom allra flesta räcker det ju med en kvinna att dela livet med, att fortsätta leva som en tonåring i mogen ålder blir ju lätt patetiskt, dom flesta expats jag känner har ju bildat familj, är goda fäder som älskar sin fru, tar hand om sina barn och lever relativt lugna familjeliv.
Själv har jag aldrig gjort någon hemlighet av att jag som ung och singel har levt ett väldigt annorlunda liv, där har även ”lättillgängliga” damer ingått och det i mer än ett land, men detta liv är inget jag saknar eller drömmer mig tillbaka om, nu ser jag det nog mer som tragiskt att unga tjejer p.g.a fattigdom tvingas umgås med och roa folk som kunde vara deras föräldrar, farfar eller morfar.
Thailand och dess befolkning har så mycket mer att erbjuda, när jag blundar och tänker på Thailand så är det alla goda vänner och släktingar samt dom nu döda Thailändare som man har känt och upplevt så mycket tillsammans med jag tänker på.
Det som har påverkat mig mest och gjort mig till en Thailandsvän är främst den livsglädje, generositet och ärlighet som jag har upplevt där, den har jag inte hittat i något annat land trots att jag har besökt ganska många länder.
Att manliga turister som besöker Thailand för första gången och som saknar erfarenhet lätt hamnar på en bargata i Bangkok eller på en turistort är säkert sant, för dessa är säkert ”lättillgängliga” kvinnor något som lockar, för dom är väl någon som ropar ”hallo sexy man” många verkar ju t.o.m tro att det är sant och att dom helt plötsligt har blivit väldigt attraktiva och upplever detta lite som att komma till paradiset, men efter ett tag brukar ju dom flesta söka sig vidare och ta några steg närmare verkligheten.
Mvh isan lover