Om ni vill bli rika

Reagerade på att du skrev att det vore smartast att behålla skuld och investera och sedan drar ett exempel med betydligt högre risk. Det du borde jämföra med är ju att sätta in pengar på ett sparkonto eller liknande, inte något med betydligt högre risk vilket globala indexfonder är.

Amortering är riskfritt sparande.
För möjlighet till lönsamhet måste man självklart höja risken annars hade alla lånat pengar och satt på ett sparkonto.

För möjlighet till lönsamhet måste man självklart höja risken annars hade alla satt lånat pengar och satt på ett sparkonto.

Nej, man hade ju amorterat av skulden som i Kycklingens fall och inte behållit skulden samtidigt som man satt in på ett sparkonto.

Bankens utlåningsränta är ju högre än mosvarande inlåningsränta.

Nej, man hade ju amorterat av skulden som i Kycklingens fall och inte behållit skulden samtidigt som man satt in på ett sparkonto.

Omg, är du dum eller, tror du att du behöver förklara att utlåningsräntan är högre än inlåningsräntan..
Hon frågade inte vad som var säkrast med lik risk.
Hon frågade om investera inte spara.
Jag anser det smartare att sätta dom 10.000kr i en Globalfond och höja risken.

Idiot känner jag bara, sådana inlägg som irriterar när någon besserwisser skriver sådana självklarheter.

Jamen banken utlåningsränta är ju högre än motsvarande inlåningsränta.

Skall man behöva skriva inlägg tillämpat forum för dummies, ta med varenda självklarhet som majoriteten vet som gått svensk grundskola, kanske några youtube länkar med...

Idiot känner jag bara, sådana inlägg som irriterar när någon besserwisser skriver sådana självklarheter.

Jamen banken utlåningsränta är ju högre än motsvarande inlåningsränta.

Skall man behöva skriva inlägg tillämpat forum för dummies, ta med varenda självklarhet som majoriteten vet som gått svensk grundskola, kanske några youtube länkar med...

Svarade bara på vad du skrev. Inget illa menat. :)

Handlade om 10.000kr, jag tror hon klarar den risken och för att skall ge något så anser jag sätta dom i en globalfond 5 år som smartast.

Hade jag skrivit vad jag tror ger mest hade jag skrivit köp krypto men det är inte smartast.

Inte än, just nu lagar jag mat men möjligt nån ikväll vid tv:n inte bestämt mig än.
Behöver inte dricka öl för att skriva vad jag tycker.
Hur är det själv full eller eftersom du vaknade till liv?
Jag trodde inte att någon kallar medlemmar på forumet idioter och puckon nykter.

Nu har du bekräftat att du är undantaget.

Jag trodde inte att någon kallar medlemmar på forumet idioter och puckon nykter.

Nu har du bekräftat att du är undantaget.
Har jag gjort många gånger, även skrivit till dig att jag ogillar dig när vart nyckter, är inget jag bara tycker onykter.
När jag är på jobb är det 100% nyktert då det är nolltolerans och nog skrivit många gånger ombord med.

Har jag gjort många gånger, även skrivit till dig att jag ogillar dig när vart nyckter, är inget jag bara tycker onykter.
När jag är på jobb är det 100% nyktert då det är nolltolerans och nog skrivit många gånger ombord med.
Jag är ju blockad av dig i någon tråd så det vet jag.

Men nu är det fritt fram att kalla medlemmar idioter och puckon även från mig.

Tölp passar bättre på dig.

Jag är ju blockad av dig i någon tråd så det vet jag.

Men nu är det fritt fram att kalla medlemmar idioter och puckon även från mig.

Tölp passar bättre på dig.
Hur blockar jag dig i någon tråd, om du menar från att skriva i tråden så nej det har jag inte.
Den enda tråd jag har möjlighet att göra det är ju min fototråd och den har du aldrig varit inne och tittat i vad du själv har skrivit så varför skulle jag blocka dig från att skriva där.

Nä du blandar nog ihop, du blockade väl mig att skriva i någon av dina trådar, var väl när jag ifrågasatte något om ditt båtprojekt.

Jag ha iaf inte blockat dig i att skriva i den enda tråd jag kan be dom göra det, har inga andra trådar i den forumsdelen.

Enda jag bett dom blocka från att skriva i den är BTT innan han gjorde det till en bartråd.

Trump gick själv ut innan den släpptes med en varning att det är ingen krypto att investera i, mer ploj och support.
Sen att folk köper är deras eget ansvar.

Börsen gick i minus idag, hade jag köpt aktierna jag la på bevakning igår dock hade det vart en bra dag för dom gick åt andra hållet.
Nu blev det dock inte så fegar lite för tillfället känner att går upp lite för snabbt och mycket nu.
Tom krypto rör sig mindre nu.

Screenshot_20250124_233704_One UI Home.jpg

Tillbaka
Topp